Auteur Topic: Avastin  (gelezen 8358 keer)

juffab

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Avastin
« Gepost op: juni 23, 2011, 18:22:33 pm »
hallo,

Kent iemand dit geneesmiddel (chemo hersentumor) en wat zijn je ervaringen?

fab

Jessy

• **
    • Bekijk profiel
Re:Avastin
« Reactie #1 Gepost op: juni 23, 2011, 19:59:08 pm »
Beste Fabienne

Ikzelf heb hier geen ervaring mee doordat ik geen chemo gekregen heb.

Ik stel voor dat je contact opneemt met Frank van de werkgroep hersentumoren.

De Werkgroep Hersentumoren bezorgt je de informatie op een overzichtelijke en verstaanbare wijze (via mail of telefonisch) . Ook aan partners en familie.

Ikzelf heb al veel goede informatie en raad gekregen via mail van Frank. Ik ga twee juli voor het eerst naar een bijeenkomst voor lotgenoten en partners en familie georganiseerd door de werkgroep.

http://www.wg-hersentumoren.be
E-mail: info@wg-hersentumoren.be
Tel: 0495 303 511 of 0032 495 303 511
TIJDENS VAKANTIEPERIODES VOORAL TELEFONISCH BEREIKBAAR

Ik hoop dat je hier iets mee bent.

Jessy

« Laatst bewerkt op: juni 24, 2011, 06:34:56 am door Jessy »

juffab

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: juni 24, 2011, 08:14:14 am »
Hallo Jessy,

Bedankt.  Heb na een slapeloze nacht een mail verstuurd met mijn vraag

gr

Jessy

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: juni 28, 2011, 16:57:53 pm »
Fabienne

Jammer dat er zo weinig reactie op je vraag gekomen is.

Heb je ondertussen al een antwoordje ontvangen op je vraag? Mogelijks kan je huisarts ook eens bij een oncoloog navraag doen.

Groetjes

duizendpoot

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: juni 29, 2011, 13:12:07 pm »
Hallo Juffab,

Heb (had) zelf borstkanker, borstbesparend geopereerd in 2009. Nadien alles doorlopen,  6 chemo's Carboplatine (gestopt na 5x was te ziek) 5x Taxotère,
18 v Herceptine met gelijktijdig 18x Avastin.
Mij was verteld dat dit een studie was waaraan je kon deelnemen als VW waarbij je op voorhand wist dat je het produkt kreeg of deelnemen aan de studie zonder het product te krijgen. Hoe het juist gaat weet ik niet (chemogeheugen ;D) maar het is een studie van 10 jaar, het is niet schadelijk (alhoewel er wel bijwerkingen kunnen zijn). Het zou een verbetering zijn, minder kans op herval??  ;D, dat is natuurlijk af te wachten hé. Maar ze hebben mij een goede uitleg gegeven toen en ik heb deelgenomen.
Groetjes Betty

juffab

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: juli 02, 2011, 19:56:17 pm »
hallo,

Afgelopen donderdag is Avastin toegediend bij mijn man.  Had zoveel vragen voor de oncoloog maar deze was door ziekte zelf een uur te laat wat ook kan gebeuren natuurlijk.
was wel geschrokken dat avastin dus GEEN chemo is en vraag mij af of dit dan wel sterk genoeg is om de groeiende tumor tegen te gaan.  we moeten hopen natuurlijk.
De avastin wordt om de 2weken toegediend via infuus.   Hij voelt zich iets beter nu hij gestopt is met themodal en de medrol verhoogd is en hopelijk blijft dit zo een tijdje.

gr

Kagoosse

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: juli 04, 2011, 11:51:39 am »
Hey Juffab,

ik ben enige tijd geleden op gesprek geweest bij Prof. Neyns om een 2e opinie te vragen over mijn vader zijn toestand.
Prof. Neyns sprak toen over Avastin en de hoopgevende resultaten die ermee bekomen worden bij andere kankertypes. Blijkbaar komt mijn vader echter (nog) niet in aanmerking voor dit medicijn omdat hij niet geopereerd werd en omdat Temodal bij hem tot nu toe vrij goede resultaten gegeven heeft (lees als: 1 jaar na diagnose is de tumor voorlopig stabiel, wel veel oedeem romd het letsel en nog steeds grote uitvalsverschijnselen aan linker arm en been). Ik ben benieuwd naar de resultaten die je man hiermee zal hebben en ik duim mee! 

Groeten

Karen

juffab

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: oktober 03, 2011, 21:55:23 pm »
hallo,

Mijn man is gestorven op 20 september.  Avastin had niet het gewenste resultaat.
We hebben echt alles geprobeerd tot de laatste dag maar de tumor was niet te verslaan. 
Ik kan het niet vatten en ben er enorm verdrietig om. 

Jet

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: oktober 03, 2011, 23:48:35 pm »
Sterkte...

en wat jammer dat Avastin geen hulpmiddel en oplossing bleek! >:(