Auteur Topic: reconstructie laten doen via rugspiermethode  (gelezen 46232 keer)

mamavan3

• Bekijk profiel
Re:reconstructie laten doen via rugspiermethode
« Reactie #75 Gepost op: juni 27, 2011, 09:55:59 am »
Dkv wil een spelletje spelen, zij hebben de voorzet gegeven..ik ga het spelletje meespelen...en vooral héél erg lastig doen.

We zien dan wel...heb echt geen zin om zoals op een braderie van pc naar pc te lopen om de goedkoopste te vinden en 150 km van huis liggen in een ziekenhuis.
Heb nu van 3 verschillende vrouwen gehoord, allemaal zelfde prijs van 4000 euro waar niemand in tussenkomt ( chirurg in Gent, chirurg in Roeselare en dan nog iemand bij die van mij in Brugge)
Let wel...allemaal drager van brca-gen...geen vrouwen die reeds kanker hebben of gehad hebben ...

Ceeke

• Bekijk profiel
« Reactie #76 Gepost op: juni 27, 2011, 11:34:45 am »
ik hoop dat ik snel mijn factuur ga krijgen, zodat ik ze kan indienen. Dan kan ik ook meer vertellen

pascale1

• Bekijk profiel
« Reactie #77 Gepost op: juni 27, 2011, 12:42:29 pm »
hey,

ik ga morgen naar de pc, zal prijskaartje vragen voor één borst reconstructie met implantaat via rugspier.
ik hou jullie op de hoogte,
pascale

pascale1

• Bekijk profiel
« Reactie #78 Gepost op: juni 28, 2011, 16:51:40 pm »
hey :D,

ben vandaag bij de pc geweest. Het zal uiteindelijk de rugspiermethode worden met implantaat :)
eerst moet er nog een scan genomen worden van de bloedvaten in de oksel, hopelijk is dit goed anders wordt het misschien toch de buikflap.
dus nu maar hopen dat alles in orde is! Heb een heel goed gesprek gehad, en normaal gezien wordt alles terug betaald door het ziekenfonds.
Mits de goedkeuring van de adviseur natuurlijk, daarvoor heb ik nu een brief mee gekregen, dus nu eerst op medisch consult bij de adviseur.
normaal word het altijd goedgekeurd bij amputatie tgv kanker.
Het prijskaartje voor mij is 1600 EURO, maar daar komt de verzekering dan in principe tussen.
Alles alle onderzoeken vlug kunnen gebeuren, kan hij me nog inplannen voor eind juli   ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Maar of dat zal lukken , zal nog een kleine marathon worden  ::)
Maar hoe dan ook ,voor de herfst heb ik terug borsten  :D :D :D :D
k'loop hier precies op wolkskes   ;D ;D
pascale

witte vlinder

• borstkanker van 2006, herval in 2012 en 2017
    • Bekijk profiel
« Reactie #79 Gepost op: juni 28, 2011, 17:06:47 pm »
hmm geeft een goed gevoel hé Pascale
nu er een datum wordt voorgesteld
hopenlijk word je alles terug vergoed
groetjes Sabine

Thalia

• Bekijk profiel
« Reactie #80 Gepost op: juni 28, 2011, 22:28:55 pm »
elaba voorekruiper  ;D ;D ;D Ben blij voor jou!!! Goed dat het zo snel zou kunnen gaan. Je zal ze dan nog sneller hebben dan ik. Voordeel is dat jij me daarna kan vertellen hoe alles gegaan is (operatie, ziekenhuis, etc...) En je zal zien dat het nog niet snel genoeg zal gaan. Ik ben hier de dagen aan het aftellen. Het kan niet snel genoeg gaan bij mij ;D

Super dat het je niet meer zal kosten en dat je dan nog waarschijnlijk die 1600 terug zal krijgen van de verzekering.

Ben benieuwd wat ik ga moeten afdokken. Binnenkort moet ik terug bij de pc dus dan ga ik het zeker vragen

pascale1

• Bekijk profiel
« Reactie #81 Gepost op: juni 28, 2011, 23:15:21 pm »
hey thalia,

denk dat ik je ni zal voorkruipen hoor ;) ;)
Ga de onderzoeken die nog moeten gebeuren niet rond krijgen voor het einde van juli :-\
Bloedplaatjes zullen een probleem worden , hematologen moeten toestemming geven voor de operatie.Dat zal nu wel geen probleem zijn denk ik;
Maar men schildklierproblemen moeten misschien eerst voorrang krijgen, moet nog geopereerd worden aan een cyste op de schildklier, en ik weet pas half juli of ik daar nog mee kan wachten;In september willen we dan op verlof gaan,dus...
De pc wil dat ik toch zes weken na de operatie in t'land blijf. En dan wordt het eigenlijk wel een wedren tegen de tijd :(, mssn wacht ik dan toch beter tot na de vakantie...
Ik wil waarschijnlijk wat teveel op korte tijd, maar ja, zo ben ik nu éénmaal...
groetjes pascale  :)

Ceeke

• Bekijk profiel
« Reactie #82 Gepost op: juni 30, 2011, 20:18:25 pm »
van de week tijdens controle ook nog eens gevraagd: volgens hem zijn het geen esthetische erelonen die gefactureerd worden.
een prijs kon hij er niet opplakken omdat ik ook veel langer dan normaal in het ziekenhuis gelegen heb en 2 operaties gehad heb.
we zien dus wel binnen een paar weken.

Thalia

• Bekijk profiel
« Reactie #83 Gepost op: juni 30, 2011, 21:18:42 pm »
Hey Pascale,

Ik kan zeker begrijpen dat je graag alles ineens zou willen, geloof me, ik zou ook willen dat het NU gebeurt en niet binnen 2 maand... Maar het is inderdaad wel snel om dan nog al die onderzoeken op tijd rond te krijgen. Kan je dokter je daarbij niet helpen?? Misschien kan hij ervoor zorgen dat die onderzoeken wat sneller kunnen gebeuren. Ze kunnen je misschien voorrang geven.

Langs de andere kant denk ik dan ook wel dat het misschien toch beter zou zijn nog even te wachten gezien je nog op verlof wil.
Ik kan natuurlijk wel begrijpen dat je graag al met je nieuwe exemplaren op het strand wil liggen  ;D ;D ;D maar als de dokter zegt dat hij toch graag wil dat je daarna nog 6 weken in het land blijft... het zou toch niet leuk zijn moest je ginder ineens complicaties hebben ofzo... Het is toch geen kleine operatie hé.
En ik vrees dat je toch ook niet 100% van je verlof zou kunnen genieten. Ze zeggen niet voor niets dat je 6 weken niets mag doen.
 Ik zou in jouw plaats toch nog eens goed genieten van mijn verlof en er dan tegenaan gaan. EN zo ben je zeker dat alles perfect genezen is tegen dat je volgend jaar op verlof vertrekt.

Dat van die voorkruiper was maar om te lachen hoor (maar dat weet je wel hé  ;)) ik zou het echt super voor je vinden moest het zo snel al lukken. En komt me goed uit ook want zo kan je mij vertellen wat ik zal meemaken  ;) ;)

Heb jij eigenlijk duidelijk aan je pc gevraagd wat je niet meer zal kunnen doen door die rugspiermethode?? Ik ga toch eens de vraag stellen. Zou graag in detail weten wat ik allemaal nog wel ga kunnen en wat niet. Ze zeggen wel dat je zonder die spier een normaal leven kan hebben maar toch... Als je die spier kan missen waarom zit die er dan? Moet toch ergens een verschil geven hé.

De dames die de rugspiermethode hebben gedaan : wat hebben jullie zoal ondervonden?? Zijn er dingen die jullie niet meer kunnen???

witte vlinder

• borstkanker van 2006, herval in 2012 en 2017
    • Bekijk profiel
« Reactie #84 Gepost op: juli 01, 2011, 11:37:30 am »
hoi Pascale,

ik begrijp je ongeduld maar al te goed, ik ben ook zo
maar geloof me , na zo'n zware operatie mag je toch 6 weken rekenen , dat je je héél kalm moet houden
en om dan al op verlof te gaan, ik zou het eerlijk gezegd ook niet riskeren
maar eerst goed op verlof gaan, ben je tegelijkertijd ook goed uitgerust
en dan erna je operatie
maar ik begrijp het wel, ik lag op het strand ook niet graag met protheses in mijn badpak
had de indruk dat iedereen dat zag en dat was niet zo
groetjes Sabine