Auteur Topic: reconstructie laten doen via rugspiermethode  (gelezen 43816 keer)

witte vlinder

• borstkanker van 2006, herval in 2012 en 2017
    • Bekijk profiel
Re:reconstructie laten doen via rugspiermethode
« Reactie #30 Gepost op: juni 22, 2011, 12:03:20 pm »
amai wat veel 4000€, ik heb een verzekering via het ziekenfonds
mijn pl chirurg zei: ik zorg voor jou, doen ze moeilijk op de ziekenkas, bellen ze maar naar mij
hier is mijn nummer, maar ze hebben niet moeilijk gedaan
ik heb mijn pc ook gevraagd hoe het kwam dat sommige zoveel moesten betalen
voor een reconstructie, bv in Leuven
omdat ze daar veel supplementen vragen antwoordde hij, en daar komt geen verzekering in tussen, en ik doe dat niet
groetjes Sabine

mamavan3

• Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: juni 22, 2011, 13:29:56 pm »
Als je van de duivel spreekt......
Brief net ontvangen van DKV,

ZE KOMEN IN NIETS TUSSEN WANT IK BEN NIET ZIEK

Ik zit hier te wenen tot en met, word echt zo kolerig hé van zo'n briefjes...mijn man zit in buitenland, ik kan hem niet bereiken, mijn pa wil ik niet lastig vallen, mijn zus zal dezelfde brief krijgen, die wil ik ook niet bang maken...voel me echt zo alleen...
Verdomme, moet ik dan eerst kanker krijgen? Dan zal ik hen pas geld kosten....

Thalia

• Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: juni 22, 2011, 14:07:40 pm »
snap het niet goed want mijn ma is ook nog niet ziek geweest (GELUKKIG!!!!) en die gaat ook een amputatie en reconstructie doen als ze het gen heeft en de pc heeft haar gezegd dat er voor haar ook geen enkel probleem zou zijn!!!! Ze zou ook NIETS moeten betalen. Ze zou het bewijs hebben dat ze het BRCA1 gen heeft dus dan kost het haar niets. Zou erg zijn, heeft de pc zelfs gezegd.
Snap dus toch niet dat er toch chirurgen zijn die zo hun patiënten laten vallen. Verdomme, we kunnen er toch niet aan doen zeker!!!!!!!

Ik zou toch nog eens contact opnemen met je pc en hem uitleggen dat je die brief hebt gekregen. Misschien kan hij toch nog een mooi briefke sturen naar dkv.

pascale1

• Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: juni 22, 2011, 15:36:49 pm »
Ik heb volgende week nog eens een afspraak bij de pc.  De vorige keer zei hij me dat ik zelf 2500 euro aan hem moest betalen voor de reconstructie, al de rest is voor het ziekenfonds zei hij. Nu ondertussern werkt hij in een ander ziekenhuis. Heb al gezien dat hij niet geconventioneerd is, dus ben benieuwd of de prijs die ikzelf moet betalen gaat stijgen!!! :o
Weet je dat ik zelfs voor mijn amputatie  350 euro zelf heb moeten betalen ! schandalig eigenlijk hé!!!
Ik denk dat ik om de kosten toch nog wat binnen de perken te houden, zeker geen kamer alleen vraag, want dan vragen ze helemaal erelonen die de pan uitswingen!!!
pascale

Ceeke

• Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: juni 22, 2011, 15:56:17 pm »
het is niet alleen DKV hoor, hier ist AG insurrance!
zouden er inderdaad eigenlijk eens moeten mee naar buiten komen.
En ze geven allemaal hun akkoord voor tussenkomst (hier zowel ziekenfonds als hospitalisatie). Maar ze zeggen ook wel duidelijk dat ze geen esthetische erelonen betalen.
Kan er ook van rotten hoor, tis al erg genoeg dat we dat GEN hebben, laat staan dat het dan nog veel geld kost.
Mijn pc zei wel dat ze in het ziekenhuis waar ik ben geweest niet de tarieven hanteren als de grote ziekenhuizen. maar wat het exact ging kosten, kon hij niet zeggen (wat logisch is, want tja ben nu ook veel langer moeten blijven dan voorzien).

@mamavan3: ziek of niet maakt voor DKV niet uit, mijn nicht had kanker en haar hebben ze ook niet terugbetaald! volgens mij doen ze atlijd moeilijk.
Ik ga ook terug van start met mailen en bellen se! Ik laat het er ook zo niet bij hoor! je zin van moet ik eerst kanker krijgen vooraleer ze tussenkomen heb ik ook al vaak gebruikt. Mijn pc zegt ook wel van laat ze mij bellen als ze lastig doen, maar vrees dat de hospitalisatie dat niet snel zal doen.
ik hou je op de hoogte!

@pascale1: een kamer alleen had ik wel en dat was handig, ik sliep nl snachts niet zoals het moest en als je dan met iemand ligt, kan je moeilijk constant tv of radio opzetten he. maar idd de kosten lopen weer op dan

witte vlinder

• Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: juni 22, 2011, 16:06:43 pm »
heb voor mijn amputatie ook alles terug getrokken
ik heb eigenlijk alles wat ik van het ziekenfonds niet terugkreeg
van de hospitalisatieverzekering terug getrokken, ook mijn pruik en zo
mijn kinesiste nu, trek ik alles van terug
heb eigenlijk nog geen kosten gehad
groetjes Sabine

pascale1

• Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: juni 22, 2011, 16:16:14 pm »
ik ga er toch ook nog eens extra achter horen hoor!,ik heb een hospitalisatieverzekering bij het ziekenfonds zelf. Had het al eens gevraagd bij de sociaal assistente van het ziekenfonds, maar die kon ook ni echt een duidelijk antwoord geven, pfft. we zullen het dan maar zelf uitzoeken zeker? Zou de vlaamse kankerliga daar eigenlijk niet alles over weten, die zouden ons toch raad moeten kunnen geven hieromtrent?
Al vragen de pc verschillende erelonen en suplementen, er moet toch een vast bedrag staan volgens het riziv voor de prestatie?, dan kunnen we tenminste zelf op voorhand beslissen of we meer willen betalen!
pascale

Ceeke

• Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: juni 22, 2011, 16:41:48 pm »
heb net een mail gestuurd naar de hospitalisatieverzekering (AG insurrance) en ben eens benieuwd naar hun antwoord. zal wel weeral niks zijn
begrijp ook niet dat er zo een verschil is, en heb zelf ook geen idee wat zo een opname mij gaat kosten nu (3 weken ziekenhuis).
We zien wel weer zeker?
heb ook bij de cm een hospitalisatieverzekering. Ik ben momenteel dus dubbel verzekerd. Ik kon dit jaar bij mijn man intekenen zonder medische vragenlijst en in hun info brochure stond dat ze tussenkomen bij borstreconstructie (maar dat klopt dus niet). Ik weet 1 ding als een privé hospitalisatie niet meer kan dan de CM dan gaat ik gewoon bij de CM blijven en de andere opzeggen
ben benieuwd!

witte vlinder

• Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: juni 22, 2011, 17:36:57 pm »
heb ook via cm hospitalisatieverzekering
als een pc supplementen vraagt, daar trek je niets van terug
en sommige vragen tot 2500 supplementen
zo zei mijn pc
hij doet dat niet, hij vond het al erg dat ik het allemaal had meegemaakt
dus veel ligt van je pc af volgens mij
groetjes Sabine

Kikki

• borstkanker sinds 2006
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: juni 22, 2011, 17:58:30 pm »
Zeg chocolaatje, dat grapke over die shampoo waar vind ik dat terug???

KATYT

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: juni 22, 2011, 18:39:35 pm »
Ik had borstkanker en kreeg een mastectomie (amputatie), er is mij de mogelijkheid geboden om onmiddellijk recontructie vanuit de rug in één operatie. Via de risiv nrs die de pc opgeven weet men wat er gedaan is. Bij mij is dit als een esthetische ingreep opgenomen geweest en zodoende betaalde ik alles van de reconstructie zelf, alle kosten van de mastectomie betaalden ze wel terug.

witte vlinder

• Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: juni 22, 2011, 19:37:32 pm »
ik weet niet welke nummer mijn pc dan heeft opgegeven
hij zou ervoor zorgen dat ik alles zou terugtrekken
maar hoe hij dat gedaan heeft, met welke nummer, dat weet ik dus niet
maar heb dus niets betaald
groetjes Sabine

vify

• Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: juni 22, 2011, 20:02:56 pm »
Sabine jij had nog een aparte verzekering , en waar cm je niet voor betaalde moest je inleveren aan de verzekering  en die betaalde de rest voor je;komt niet alleen door die nummer die de pc opschrijft, en dat begrijp ik niet bij sommige lotjes hier die hebben ook een verzekering en die krijgen dat niet, zelfs als bewezen is dat ze het gen hebben, dat de percentage dat ze bk krijgen zo hoog is als ze niets preventief doen het krijgen pfff in wat voor een wereld leven wij??? :'(

Mijn pc heeft dat nummer ook opgeschreven , hij zei juist hetzelfde dat ik er niet om gevraagt had, en dat ik dan nog het gen erbij heb,maar heb ook moeten betalen maar belange niet zoveel als wat ik hier lees en gehoord heb van andere,maar toch genoeg ,ik had geen bijkomende verzekering omdat al de ziektes die mijn man had gekregen erbuiten vielen, en daar was dus zijn kanker bij, en ik die op dat moment niet werkte stond bij hem op de boek,konden wel één krijgen maar was veel te duur toen voor ons met drie studerende kinderen en manlief die tegen zijn ziekte aan het vechten was en zijn onderzoeken en operatie hopen geld gekost heeft

groetje viviane

mamavan3

• Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: juni 22, 2011, 20:14:06 pm »
Ik weet één iets...ik laat het hier niet bij...
Was deze namiddag helemaal van de kaart...maar het zijn echt standaardbrieven die ze opsturen...mooiste van al ze schrijven mijn naam juist en plots staat er zinnetje "Mevrouw Bulkaert is wel draagster maar niet ziek"...Ik heet helemaal geen Bulkaert!!! Dat is de brief van "verzekeringsgeval" voor mij hé...

Mijn man en ik kennen wel een paar mensen, ik ga lobbyen en het hier niet bij laten , zal ook dreigen dat ik open brieven in kranten laat zetten. Als ik bijt is het hard...en ik laat niet snel los.
Wat me meest stoort...ze meten met 2 maten en 2 gewichten. Ken iemand die net hetzelfde geval is als ikzelf...ze zijn na 2 maanden van brieven , telefoons, dreigementen met advocaten WEL tussengekomen...en dit gaat dus over DKV.

Ik zal eens de bedragen aantonen wat mijn mama gekost heeft aan haar vezekeringen...zijn bedragen met 6 nullen. Papa heeft alles bijgehouden...

Het is geven en nemen in het leven....ook nu telt dit. Ze hebben nu eventjes de verkeerde uitgekozen om mee te rammelen.
Katrien.

Ceeke

• Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: juni 22, 2011, 20:20:45 pm »
ik ga ook verder aandringen hoor. mijn mail is weg, eens benieuw of ik antwoord ga krijgen.
het zijn inderdaad de standaard brieven die ze sturen, maar dat ze zo lomp zijn om verkeerd namen te gebruiken dat is wel heel straf!
Tis wel straf dat ze bij sommigen dan toch tussenkomen na veel aandringen he!
We weten dus wat ons te doen staat.
Idd eens je ziek bent, kost je veel meer geld hoor! maar dat snappen ze precies niet! Verzekeringen allemaal hetzelfde, geld vragen jaja heel snel ,maar als je zelf iets moet krijgen, dan zijn het rampen hoor!
hou me op de hoogte van je vorderingen, zal ik ook doen