Auteur Topic: reconstructie laten doen via rugspiermethode  (gelezen 43815 keer)

Ceeke

• Bekijk profiel
Re:reconstructie laten doen via rugspiermethode
« Reactie #15 Gepost op: juni 20, 2011, 20:52:05 pm »
@Thalia: ik mag inderdaad niet klagen hoor! beetje ongemakken en meer tijd int ziekenhuis dan gepland. De tijdbommen zijn weg, en zijn opgevuld met overtollig vet van een andere plek (doel is dus binnekort dat vet daar ook weghouden en dan kan ik ook ne bikini gaan shoppen :-))
 Binnen een aantal jaren nog de eierstokken weg se. Heb jij dat al laten doen?
Vraag me nu alleen af in hoeverre de hospitalisatie gaat tussenkomen se.

KATYT

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: juni 20, 2011, 22:19:38 pm »
Hallo Thalia,
Lees nu pas je postje, misschien wat laat maar ...
In 2006 (45j) mastectomie met onmiddelijke reconstructie vanuit de rug. Het resultaat mag gezien worden.
het herstel ging zeer vlot, kon onmiddellijk mooi rechtop lopen wat niet mogelijk zou geweest zijn met reconstructie vanuit de buik.
zou veel meer beslatend geweest zijn voor de rug (heb pijnlijke zwakke rug)
Lidteken op de rug zit juist in de bikini (bh) lijn, minim lidteken vooraan zit onder de tatoeage.
Tepelreconstructie na 6 maand, 1 maand na de tepelreconstructie tatoeage.
hopelijk heb je hier wat aan.
Groetjes en sterkte

Thalia

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: juni 20, 2011, 22:40:15 pm »
bedankt Katyt, alle info is welkom dus ik heb er zeker wat aan. Ben super blij dat er ondertussen toch al een paar zijn waarvoor het achter de rug is en dat het resultaat naar wens is. T'is altijd een beetje bang afwachten en is dus toch leuker als iemand je wat kan geruststellen.
Het is te hopen dat het herstel bij mij al even goed gaat als bij jullie allemaal maar dat zal wel lukken met wat doorzettingsvermogen zeker, en vooral veel geduld denk ik. Ben echt geen zittend gat maar zal dan maar genieten van de rust, paar goeie filmkes bekijken, wat met jullie komen kletsen, en zonder dat ik het besef zal ik al terug op de been zijn  ;D

Toch goed dat we er niet al te veel littekens aan overhouden. T'is toch niet leuk want ze herinneren je er spijtig genoeg alle dagen aan wat je hebt moeten meemaken. Het litteken op zich maakt mijn niet uit maar t'is het verhaar erachter hé.

@Ceeke, je kan het niet beter zeggen "tijdsbommen". Dat is perfect hoe ik mijn borsten momenteel beschrijf. Iedereen blijft maar zeggen "ai, t'is niet waar, ocharme, alé zeg,... en dan denk ik "ben blij dat het bijna achter de rug is, kan niet snel genoeg gaan nu". Krijg soms toch nogal rare blikken. Tja, voor diegenen die het niet hebben meegemaakt is dat soms wat moeilijk te begrijpen zeker? Ik weet in elk geval dat ik de juiste beslissing heb genomen en gezien geen enkel van jullie het zich hier beklaagd.... dat zegt genoeg.

We kunnen misschien allemaal samen gaan shoppen voor nieuwe bh's en bikini's. Wie weet krijgen we nog groepskorting  ;D ;D ;D

vify

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: juni 21, 2011, 07:01:06 am »
Hallo Thalia

Als je juist geopereerd bent zijn je borsten met een tape heel stevig ingepakt, dus dat je de borsten niet mooi gaat vinden als je wakker word kan niet voorkomen, je gaat het wel jammer vinden dat je het niet dadelijk ziet ;) dat is bij mij twee dagen blijven zitten, daarna  heeft de pv het persoonlijk af gedaan,mijn eerste indruk was, zijn ze dat nu? ze zijn heel mooi maar gezwollen natuurlijk dat gaat na een tijd weg,je gaat wel ook een drain hebben voor het wondvocht op te vangen, hoe lang die moet blijven zitten hangt van mens tot mens af

Pijn erna nee dat valt heel goed mee en men laat een mens tegenwoordig geen pijn meer lijden,ik had meer erge last van de antibiotica wat ik via infuus kreeg,
Ik ben vijf dagen daar geweest , vind dit echt mee vallen als je weet dat het twee operaties zijn eerst verwijderen van de tweede borst en daarna dubbele reconstructie is dag niet zo heel lang

In begin zijn je littekens wel heel rood, dus niet verschieten,ik was dat wel,maar dat vervaagt na een tijd en echt waar je ziet nu alleen nog maar een dun lijntje, voor de rest ga je geen last hebben van deze spier een soier is gelijk een elastiek heel rekbaar, dat ze die naar voren brengen ga je geen last van hebben
Ikzelf heb heel actieve spieren maar dit komt door het werk wat ik moet doen redelijk zwaar

Het gevoel dat is heel moeilijk te beschrijven, het gevoel van vroeger ga je kwijt zijn maar dat was voor mij het minste maar ook iedereen ervaart dat op zijn manier, of je de protheses voelt,in begin wel als alles ontzwollen is, als je dan op je borsten duwt en je zit juist op een rand voel je het doet geen pijn maar na een paar mannden gaat dat weg, als die protheses zich echt in je lichaam genestelt hebben(haha nu doe je me werken Thalia ben aan voelen of het wel juist is wat ik schrijf ;D)

Werken zes weken??? drie weken mocht ik toaal niets doen op licht huishouden (eten koken, stof afdoen en nog van die lichte huishoudelijke dingen), zeker geen volle emmers dragen, na die drie weken mocht ik stilaan terug beginnen maar nog altijd geen zware dingen heffen, maar ook deze keer ligt het eraan wat werk je doet en hoe je je voelt,op de eerste plaats naar je lichaam luisteren

Mamoo mogen we niet meer hebben,ikzelf moet van de oncoloog echo en onder de mri gaan één keer per jaar, dat laatste komt in de plaats van die mamoo, er word je een infuus aangebracht voor je eronder gaat en terwijl ze die foto's maken vloeit er een tumormarker door je borsten dus onder de prothese heen,

Ptotheses verslijten?? zo hebben ze dat niet tegen mij gezegt, tegen mij zeiden ze vuil worden dat gebeurt na jaren ja klopt vroeger was dat vijf jaar,maar tegenwoordig is dat tien jaar of langer, ook dat ligt weer van mens tot mens, de oncoloog doet ook manueel werk en voelt zij dat de borst niet soepel genoeg is verwijst ze je terug naar pc(zo is dat bij mij toch) en ja helaas word het dan terug operatie om ofwel andere protheses  in te planten of de bestaande protheses zuiver te maken mijn pc heeft wel heel graag dat ik eens per jaar even laat controleren bij hem

Mijn linkse borst is  zijn alle klieren weg genomen, had daarvoor al last van die arm na reconstructie niet meer last gekregen,rechter borst is weg genomen met die ene voorname klier om na te kijken of die echt wel nog zuiver was, want als ze niet zeker waren ging die reconstructie daar niet door, maar ze was zuiver, heb geen last van die arm

Ik denk dat ik zowat alles beantwoord heb hoe ik alles ervaren heb, en Thalia aub zeg zeker geen sorry, zit je nog ergens mee gewoon hier neerzetten

Ik maak je nog eens duidelijk ben nu heel blij met deze borsten, leve de bikini's en open kleedjes en topjes je kan ze vol trots dragen als alles goed genezen is

Lieve groetjes viviane

Ceeke

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: juni 21, 2011, 11:53:46 am »
@Thalia: Denk dat bijna iedereen hier met tijdsbommen zit en het ook zo aanvoelt. Buitenstaanders kunnen dit volgens mij ook moeilijk vatten, maar dat is met alles zo he, als je iets niet meemaakt, weet je toch niet hoe je gaat reageren.
Ik keek ook de laatste maanden echt uit naar mijn operatie hoor, en kreeg ook de reacties die je beschrijft. Hoe erg, en hoe ga je dat regelen met 2 kleine kindjes, wat met werken, wat kost dit, hoelang kan je niets doen. oh ik vind dat zo erg en je gaat toch afzien en zo'n lange operatie, en ga zo maar door. je zal er nog vele kunne toevoegen he!
Je neemt zeker de juiste beslissing en je zal er geen spijt van hebben!! Int begin ist wel raar die nieuwe borsten. Maar dat went snel hoor. En ze worden normaal met de tijd alleen maar mooier, heeft tijd nodig om te zetten he!

Dat is nog een idee, allemaal samen gaan shoppen met korting :-) laat de mooie kleren maar komen!

Thalia

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: juni 21, 2011, 12:48:36 pm »
@ Ceeke besef nu bij het herlezen dat je me eerder al een vraag had gesteld over die eierstokken. Ik ben maar 28 jaar dus met die eierstokken gaan ze nog een beetje wachten gezien de kinderwens. Ik moet 5 jaar wachten om eraan te beginnen om zeker te zijn dat ik het kankermonster niet zou wakker maken. Want het zou via proefbuis gaan (dan kunnen ze perfect het brca1 gen uit de "eitjes" halen vooraleer ze die inplanten). Door al dat proefbuisgedoe krijg je wel serieus wat hormonen opgespoten dus dat is wel niet zo gezond net na een kanker  ??? ???
Maar dan nog gaat alles afhangen van hoe oud ik uiteindelijk zal zijn bij mijn eerste kindje. Ze willen die eierstokken er ook niet te snel uithalen omdat je toch nog veel nevenwerkingen krijgt, je lichaam verouderd ook automatisch, je krijgt meer last van osteoporose, etc... toch ook gene kattepis zei mijne gyné.
T'is dus nog wat afwachten.

Buitenstaanders hebben ook nogal de neiging om sneller te panikeren dan wijzelf vind ik. Maar hoe ze het nu ook draaien of keren, als ze er zelf zouden voorstaan dan nemen ze 9 kansen op de 10 dezelfde beslissing, zonder ook maar te twijfelen.

@Vify, bedankt voor al die info!!!!! Zal blij zijn als alles achter de rug is en zal niet kunnen wachten om het resultaat te zien. Vind het wel iets minder dat je de eerste dagen nog niets zal zien door al dat inwikkelen. Mijn pc had me ook al verwittigd dat ik volledig zal verpakt zijn :D :D Moet nogal een zicht zijn.
Die drains, tja, daar heb ik nog het meeste schrik van. Bij mijn 1ste operatie (borstbesparend) hadden ze ook drains geplaatst. Ik kon het de 2de dagniet houden van de pijn. Ik heb 2 dagen NIET geslapen van de pijn. Kon niet meer bewegen want had de inruk dat ze constant met een mes in mijn borst staken. En toen die drains er eindelijk uit konden had ik nergens geen last meer van. Hoop dus dat ze er nu ook snel uit mogen.
Was wel niet rap om iets tegen de pijn te vragen (totaal niet eignelijk  :-\) dus is wel een beetje mijn fout. Zal nu wel rap zeggen dat ik pijn heb.

Wat hebben jullie eigenlijk allemaal moeten doen om in orde te zijn met ziekenfonds?? Bij mij ging de pc dat allemaal in orde brengen de volgende keer. Blijkbaar zou het ziekenfonds toch tussenkomen en als ik de pc moet geloven dan zou het me niets moeten kosten gezien er niets estetisch aan is. Mag ik dat geloven??? Heb ik toch al van veel vrouwen gelezen dat ze een serieus bedrag moeten ophoesten, anderen zeggen dan weer dat het hen bijna niets heeft gekost. Hangt alles dus echt af van de pc???

Ceeke

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: juni 21, 2011, 13:34:59 pm »
@Thalia: dat is inderdaad nog jong om je eierstokken te laten wegnemen. Tis wel fijn dat je kinderen zou kunnen krijgen zonder het gen. Hier zal het later bang afwachten zijn om te zien of ze het overgekregen hebben.
mijn gyne zegt ook dat ik best wacht tot mijn 40ste om de eierstokken weg te halen. heb dus nog 5 jaar tijd. Dat schrikt me meer af dan de borstoperatie hoor. INeens in de menopauze met alle gevolgen vandien. Ik kijk er niet naar uit om eerlijk te zijn.

Je vraag ivm de tussenkomst, daar ben ik ook benieuwd naar. Het ziekenfonds (CM hier) en de meeste hospitalisatieverzekeringen betalen geen esthetische erelonen terug (erelonen die niet gekend zijn door het RISIV). En blijkbaar factureren de plastische chirurgen die erelonen. Ik heb zelfs een brief van de gyne en de chirurg waarin het nut van de operatie staat, maar de hospitalisatie blijft erbij, we betalen terug zolang het niet om esthetische erelonen gaat. Ik ga deze week dus eens bellen naar mijn chirurg om te vragen of dit kan verholpen worden. Heb er ook geen idee van wat mijn opname van 3 weken en mijn 2 operaties gaan kosten. Maar ik denk dat het een groot gedrag zal zijn (mijn nicht heeft dezelfde operatie in leuven ondergaan met een dikke week ziekenhuis en ze had een factuur van net geen 10.000€).
Ik ben dus echt benieuwd naar dit alles hoor.Als je er zelf iets van hoort, laat maar weten, zal ikook doen!

Thalia

• Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: juni 21, 2011, 14:28:05 pm »
amaai mijn voeten, net geen 10.000 euro  ??? ??? ??? Maar daar komt de mutualiteit toch nog tussen of je verzekering niet??? Dat kan toch niet zijn dat we zo een bedrag moeten betalen terwijl we er verdorie niets kunnen aan doen!!!!!

Ik kreeg toch de indruk zowel van mijne gyné als van mijn pc dat ik me daar echt geen zorgen om moest maken. Ik kwam een paar keer aanzetten over het feit dat de verzekering wel ging moeilijk doen omdat het ging om een estetische operatie en daarop kreeg ik als antwoord "hier is niets estetisch aan, je moet ze wegdoen voor je gezondheid, is niet hetzelfde als efkes gewoon een borstvergroting laten zetten".
Moet in juli terug gaan en ga het hem dan toch nog eens goed vragen. Wil toch geen verrassingen hoor.

KATYT

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: juni 21, 2011, 20:10:51 pm »
Thalia,
In 2006  voor de reconstructie geen terug betaling mutualiteit en geen tussenkomst hospitalisatie verzekering omdat dit onder de noemer estetische ingreep komt.
Informeer bij beiden om voor geen verrassingen te staan.
gr

Ceeke

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: juni 21, 2011, 20:33:19 pm »
Die informatie kreeg ik ook van gyne en pc, het is een noodzakelijke ingreep geen esthetische. Maar maandag heb ik contact opgenomen met de facturatiedienst van het ziekenhuis en tot nu toe hadden ze wel enkel esthetische erelonen doorgekregen van pc, omdat zij deze blijkbaar altijd gebruiken. Bij mij hebben het ziekenfonds en de hospitalisatie al laten weten dat ze willen tussenkomen zolang het niet om esthetische erelonen gaat.
Voor de verzekering betalen mogen we, maar ervan terugtrekken niet! Ik heb de hospitalisatie ook al gebeld en gemaild met uitleg, maar ze blijven bij hun standpunt. Volgens mij hebben ze liever dat je ziek wordt ipv dat je preventief je laat behandelen!
Ik heb hen alle informatie die ik van de dienst genetica gekregen heb in Leuven ook doorgemaild, en hierin staat duidelijk wat de gevolgen kunnen zijn als je het gen hebt. Maar blijkbaar hebben ze hier geen oren naar! Van zulke zaken kan ik ook rotten hoor! Ik heb er niet voor gekozen om dat gen te hebben en volgens mij is het voor hun ook voordeliger om nu tussenkomen ipv achteraf als je kanker hebt! volgens mij is het iets waar we ook weinig aan kunnen verhelpen spijtig genoeg.
Ik ga deze week eens bellen naar gyne en chirurg voor verder informatie hoor! als ik iets weet hoor je me nog.
De factuur van mijn nicht heb ik met eigen ogen gezien, en ook daar (bij DKV: die beweren de beste te zijn) geen terugbetaling van vele zaken wegens "esthetische erelonen". en zij had kanker gehad en was hervallen langs 2 kanten, daarna getest en ook BRCA1. Vind het gewoon SCHANDALIG!

Thalia

• Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: juni 21, 2011, 21:34:28 pm »
wat erg voor jou!!! Daarom dat ik me op voorhand bij jullie wil informeren zodat ik aan mijn pc kan vragen dat hij me exact zegt hoeveel supplementen ik ga moeten betalen. Ik wil op voorhand weten of hij zo een estetische erelonen gaat gebruiken. Ik moest me geen zorgen maken, dat was maar normaal dat de mutualiteit en verzekerin ging tussenkomen zei hij want het gaat hier niet om estetische redenen. Hij heeft me zelf gevraagd documenten van Leuven mee te brengen (DNA uitslag) zodat hij dat kon toevoegen aan formulieren die hij ging versturen naar mutualiteit.

Thalia

• Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: juni 21, 2011, 21:39:32 pm »
 ???verkeerde knop geduwd dus hier komt de rest :

Ik ga er dus vanuit dat gezien zijn uitleg en gezien hij al die documenten op voorhand wil in orde krijgen, ik toch wel weinig uit eigen zak zal moeten betalen.
Hij heeft me zelf gezegd dat hij alles in orde wou voor we beginnen zodat ik het akkoord heb van mutualiteit voor terugbetaling.

Het is hier al eerder duidelijk geworden dat veel afhangt van de pc denk ik!!! Hier op het forum hebben al meerdere lotgenootjes het gehad over het prijskaartje en je merkt snel dat er zijn die weinig tot niets moeten betalen en anderen de volle pot. En we hebben nogthans allemaal last van dat rot gen. Moet dan toch zijn dat het de pc is die er kan voor zorgen dat het prijskaartje niet te duur wordt.

Blijkbaar kunnen ze perfect op voorhand zeggen hoeveel het gaat kosten. Geloof me, ik begin er niet aan voor hij het me zal zeggen. Dat is toch maar normaal zeker!!!

Ik hoop echt voor jou dat het allemaal nog zal meevallen. Zou erg zijn dat je nog eens gestraft wordt.

witte vlinder

• borstkanker van 2006, herval in 2012 en 2017
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: juni 22, 2011, 09:29:23 am »
Hoi Thalia,

ja veel hangt van de pc af, of die supplementen vragen of niet, en als ze supplementen vragen, daar komt de hospitalisatieverzekering niet in tussen
zo legde mijn pc dat uit, hij vroeg geen supplementen, vond het al erg genoeg dat ik dat moest meemaken
hij heeft er voor gezorgd dat ik alles terug trok van mijn borstreconstructie
ook van de operaties achteraf, andere borst liften en zo
groetjes Sabine

Thalia

• Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: juni 22, 2011, 09:53:52 am »
daaraan zie je dan dat het kan hé, niets moeten betalen!!! Ik twijfel constant omdat er zoveel vrouwen zijn die enorme bedragen moeten betalen maar gezien hij me gezegd heeft dat ik me geen zorgen moet maken... k'zal dat dan maar geloven zeker.

mamavan3

• Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: juni 22, 2011, 10:08:00 am »
Bij mij heeft de plastisch chirurg gezegd dat er 4000 euro zeker voor eigen rekening zal zijn. De rest zou DKV en mutualiteit in tussenkomen.
Dkv zou altijd moeilijk doen...maar als je begint te dreigen dan betalen ze wel een deel (niet van die 4000 euro) maar de overige kosten (ongeveer 5000 euro)
Ik ken iemand die het gedaan heeft bij DKV en genetisch dossier en zo opgezonden en ze kwamen dan wel degelijk tussen, na 2 maanden schelden, brieven schrijven en telefoontjes...

Voor iedereen die bij DKV zit....als we dit naar buiten brengen, met naam en toenaam naar kranten schrijven...misschien kunnen we dan iets bereiken...DKV zal dit nu ook niet leuk vinden , slechte reclame...
Ik heb nu mijn dossier van de plastisch chirurg gekregen en opgezonden naar DKV, om te weten wat ze exact gaan terug betalen...tot op heden nog geen nieuws...
Ik hou jullie op de hoogte....