Auteur Topic: reconstructie laten doen via rugspiermethode  (gelezen 43814 keer)

Thalia

• Bekijk profiel
reconstructie laten doen via rugspiermethode
« Gepost op: juni 18, 2011, 10:02:43 am »
hey dames,

Ik moet dus zoals velen onder jullie al wel weten preventief mijn borsten laten amputeren en daarna komt onmiddelijk de reconstructie via rugspiermethode. Ze gaan natuurlijk ook prothesen plaatsen met dus daarbovenop die rugspier.

Nog dames onder jullie die deze methode hebben gehad en wat is zoal jullie ervaring???

Ikzelf ben een beetje bang voor het littekenweefsel dat zich rond de prothese zou kunnen plaatsen. Door die rugspier te gebruiken en de prothese daarmee te bedekken zou dat de kans op littekenweefsel wel verkleinen maar toch....1 borst werd bij mij dus wel bestraald hé.

tulpje

• Bekijk profiel
Re:reconstructie laten doen via rugspiermethode
« Reactie #1 Gepost op: juni 18, 2011, 10:56:15 am »
Hoi Thalia,

Ikzelf heb een reconstructie met de diepflap, uit de buik dus.
Omdat iemand uit mijn indirecte omgeving dat wist vertelde ze me dat ze ook een reconstructie had, maar dan met de rugspier. Dus zoals jij van plan bent. Wij hebben onze borsten toen aan elkaar laten zien en ik moet zeggen dat het bij haar een heel mooi resultaat was.
Ze vertelde ook dat ze heel snel gerecupereerd was en heel weinig last had gehad na de operatie.
Ze was heel tevreden.
Liefs, Els

pascale1

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: juni 19, 2011, 00:23:02 am »
hey thalia,

stuurde je een privé berichtje . ;)
groetjes
pascale xxx

Thalia

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: juni 19, 2011, 15:06:53 pm »
Hey Tulpje,

Bedankt voor je antwoord!! Ik ben in elk geval al opgelucht dat het resultaat dan mooi zal zijn en dat ik weinig last zal hebben van de operatie.
Weet jij toevallig hoelang het duurt eer ik een tepelreconstructie mag doen? Dat ben ik nu vergeten te vragen aan de plast chirurg  ???

Blijkbaar zijn er weinig die het via rugspier hebben gedaan gezien ik hier echt weinig of zelfs bijna niets van reacties heb gehad. Spijtig want ik had graag wat ervaringen uitgewisseld.

Zijn er dan toch vrouwen die reeds een tepelreconstructie hebben gedaan?? Misschien kunnen jullie me hierover al wat meer info geven want daar weet ik nog weinig van. Die uitgebreide info krijg ik volgende keer bij de plast chirurg maar ik moet toegeven dat ik zolang niet kan wachten  ;D ;D

Dan nog een heel ander vraagje : zit nog altijd met mijn korte haren en die groeien niet snel genoeg terug  ??? ??? Zijn er toevallig nog vrouwen hier die haarverleningen hebben laten zetten? Ik zou dat graag doen want ik krijg het echt niet over mijn hart die stomme pruik uit te doen. Pfff, lijkt belachelijk hé en jullie zullen wel denken "get over it" maar k'zou toch zo graag terug wat langer haar hebben. Heb wel gehoord dat je minumum een zeker lengte moet hebben anders beginnen ze er niet aan.

groetjes

pascale1

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: juni 20, 2011, 12:04:31 pm »
hey thalia,

tja, lijkt wel of de rugspiermethode niet zoveel gebruikt wordt hé??
Zou er dan niemand hier ervaring mee hebben?
Enfin, bij mij wordt het ook de rugspiermethode toegepast, ik heb volgende week een tweede afspraak bij dr colpaert :),
Dus met wat geluk, kan de operatie misschien nog wel door gaan voor het einde van de zomer >:(
Voor de rest gaat het héél goed hoor, sta terug in het leven, en de kankermonsters liggen in de onderste schuif :) ;),
We zien wel hoe de toekomst verloopt!, ondertussen genieten we ten volle van de "goede" tijd,en hopen dat die mag blijven aanhouden!
Groetjes,
pascale

Thalia

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: juni 20, 2011, 13:27:19 pm »
Hey Pascale,

Tja toch raar hé ;). Je zou toch denken dat er nog zijn. En dat er dan nog niet gereageerd wordt op de reconstructie met rugspier, maar dat niemand info kan geven over die tepelreconstructie.
Kan ook zijn dat die vrouwen niet meer op het forum komen of misschien zijn er echt weinigen die effectief die tepelreconstructie hebben gedaan. Enfin, ik had toch gehoopt wat meer te weten. Is altijd leuk om te weten wat bij andere lotgenootjes wordt uitgelegd door de plast chrirurg. Je vergeet ook dikwijls vanalles te vragen aan de dokters .

OF... misschien wordt ik ook gewoon straal genegeerd omdat ik op Théo's topic heb geantwoord. Is misschien in verkeerd keelgat geschoten ofzo, k'weet ni  ;)

Hoop voor jou dat de operatie nog snel kan gaan, zo ben je er ook snel vanaf. Misschien kunnen we dan nekeer afspreken om het resultaat te vergelijken. hi hi hi  :D ;D ;)

Kleintje

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: juni 20, 2011, 14:03:50 pm »
Hallo
Ik heb morgen een afspraak bij Dr Colpaert en ik vraag het eens over die tepelreconstructie
Wat de haarverlennging betreft moet je haar wel 8cm lang zijn, heb het ook gedaan, vorig jaar

Groetjes ;)

pascale1

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: juni 20, 2011, 14:04:08 pm »
@ thalia,

ja, zou leuk zijn, kunnen we samen bikini's gaan kopen  ;D.
Ach, misschien zijn die vrouwen zo content met hun rugspier reconstructie, dat je ze daarmee hier niet meer hoort :-\, we zullen maar denken dat die zo gelukkig zijn, dat ze het niet meer van doen hebben om hier te klagen  :) :), laat ons hopen !  :D
En seg, jou negeren om je empathie voor theo?? Dat zou wel grof zijn hé!!!Het is hier nog altijd het recht op vrije meningsuiting hoor, t'zou straf zijn!
Ik voel ook met die jongen mee,ondanks zijn gemaakte fouten, maar hij is te minste eerlijk! en soms kunnen mensen dat ni aan. enfin, iedereen is verschillend.
groetjes
pascale xxx

pascale1

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: juni 20, 2011, 14:05:57 pm »
hey kleintje,

ik zie dr colpaert volgende week !, ga jij ook voor reconstuctie? of heb jij het al gehad?

Ceeke

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: juni 20, 2011, 14:27:58 pm »
geen idee hoelang het duurt voordat je een tepelreconstructie kan laten doen. (heb zelf net een reconstructie met buikvet achter de rug)
heb er vorige week informatie over opgezocht en bij sommige mensen trekt die gemaakte tepel helemaal weg. Niet bij iedereen natuurlijk.
Blijkbaar kunnen ze nu ook je tepelhof zo tattoo-eren met een visueel effect, zodat het lijkt of je een tepel hebt.
Foto's vind ik niet dadelijk. Maar dit lijkt mij wel een handige optie.

Thalia

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: juni 20, 2011, 14:42:15 pm »
@ Kleintje, bedankt dat je even de vraag wil stellen wat betreft die tepelreconstructie  :D
voor die haarverlening had ik gehoord dat het 10cm was. Ben super blij dat het al maar 8cm meer is. Das toch 2 maand minder sparen  ;D ;D ;D ;D
En gaat dat een beetje met die verleningen? Heb je direct gekozen om heel lang haar te hebben of heb je gewoon de jouwe een klein beetje verlengd? Heb je die haarverlengingen nog steeds en heeft dat je haar niet beschadigd? Je hoort zoveel verhalen dat je dan uiteindelijk bang wordt eraan te beginnen. Gezien je dan maar 8cm hebt en ze daarop moeten verlengen, zie je die haarverlengingen toch goed zitten of merk je er werkelijk niets van? Waar heb je die laten zetten als ik vragen mag? Zou toch willen zeker zijn dat ik ergens ga waar het deftig gedaan is en waar ik al complimenten van gehoord heb  :D ;D

@Pascale, je weet maar nooit hé dat ik hier op iemand zijn tenen heb gestapt. Ik had toch medelijden met die vent. Ok, hij heeft zware fouten gemaakt maar wie niet? En velen vergeten dat het voor de partner ook een hele lange lijdensweg is.
Je zou inderdaad denken dat die vrouwen met hun geslaagde reconstructie geen enkele reden meer hebben om hier nog te komen klagen. Ik hoop ook dat dat de reden is. En er zijn volgens mij ook weinig vrouwen die het met de rugspieren doen omdat de dokters nu ook gemakkelijker opteren voor buikvet hé. Spijtig genoeg (al vind ik eerder gelukkig) heb ik geen gram vet. Hij had niet veel wisselstukken om mijn borsten te maken zei hij. Super grappige vent!!!  ;D ;D ;D

@ Ceeke, alles ok na je operatie? Veel pijn? Is het resultaat zoals je gewenst had?

vify

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: juni 20, 2011, 17:56:36 pm »
Sorry dames ik heb een dubbele reconstructie via rugspier gehad
Sabine heeft me even gemaild dat er vragen zijn , maar was even niet in forum omdat er weer heel kortbij bij mij die rotziekte gekregen heeft nu mijn bevindingen

De operatie zelf heel goed mee gevallen, littekens op de rug zijn bijna niet meer te zien en mij pc heeft die zo gemaakt dat die juist onder de bh zitten, ik heb twee hele mooie borsten, last heb ik dus wel,ik wil jullie niet bang maken want het is heel zeldzaam wat ik heb,ik hou vocht op en zeker als het warm is heb zwellen de borsten eb geeft een trekkend gevoel,niet echt pijn maar vervelend,soms zo vervelend dat ik blij ben mijn bh te kunnen uit gooien, je kan ook heel goed zonder bh lopen je ziet geen verschil,ik doe het heel weinig om die stevigheid van de borsten te houden,maar soms doe ik het

Littekenweefsel moet je geen bang voor hebben dat is bij mij dus niet gebeurt
tepelhof is getatoueerd een maand voor de tepelreconstructie is niet pijlijk

Tepelreconstructie heb ik via draaimethode laten doen en dat was een maand of ze erna maar dat is bij elke pc anders

Juist gelijk bij jou heeft één borst bestralingen gehad en de andere preventief verwijdert,en ik had geen vet voor een andere methode, ze zeggen ook dat je borst niet beweegt gelijk via buikflapmethode, dat die daar hangen en dat is alles, dit id dus niet waar, door die rugspiermethode werken je borsten mee, waar ik wel soms mee moet lachen is als ik jeuk op mijn rug heb en ik krab dat voel ik in mijn borst, doet geen pijn, maar is een heel vreemd gevoel,weet ook niet of dat bij iedereen zo is
Ik lees het wel als er nog vragen zijn,maar wat heel zeker is ik heb er nog geen moment spijt van gehad dat ik het heb laaten doen
Groetjes viviane
« Laatst bewerkt op: juni 20, 2011, 18:15:23 pm door vify »

Ceeke

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: juni 20, 2011, 19:14:47 pm »
@Thalia: geen pijn hoor, resultaat ok.  Ik ben wel langs 1 kant, 2 x geopereerd omdat ik de 5de nacht een bloeding had. Gelukkig heeft men de flap kunnen hergebruiken, maar die linkse borst is nu nog veel meer gezwollen, dik en hard dan de rechtse.  die zal meer tijd nodig hebben om te herstellen.
Ik heb in ieder geval geen spijt dat ik het laten doen he (was preventief bij mij wegens het BRCA1 gen).

Thalia

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: juni 20, 2011, 20:04:59 pm »
hey dames,

Bedankt voor jullie reacties. Voel me toch al wat opgelucht. Ik dacht nu echt dat ik weer een specialleke was en dat zo een rugspiermethode zo weinig voorkomt... Je leest overal over die buikflap hé...

@Ceeke, nog een geluk dat ze de flap nog konden hergebruiken want dat heeft je dan toch van meer miserie bespaard. Moest erg zijn voor de dames die dat ook nog eens moeten meemaken. Bij mij is het ook preventief, ik zit ook met dat BRCA1 gen. Vorig jaar kanker gehad en borstbesparend geöpereerd, ook chemo en stralen gehad. Ben ergens opgelucht dat amputatie en onmiddelijke reconstructie mogelijk is. Ondanks dat je nog wat last hebt van een gezwollen borst heb ik toch de indruk dat het snel weer goedkomt. Nog een beetje en je bent er vanaf en dan kan je er volop van genieten  ;D ;D

@ Vify, bedankt alleszinds voor al je info. Bij mij is het ook zo dat het litteken op de rug net onder de bh zal zitten dus dat is al goed. Was wel een beetje bang dat het toch nog fel zou opvallen maar als je zegt dat het bijna niet meer te zien is...
Toch spijtig dat je weer bij die minderheid moet horen die toch nog ergens last van heeft. Lijkt me weer niet leuk om dat af en toe toch last te hebben en vocht op te houden. Ben wel blij te horen dat je toch geen last hebt van littekenweefsel al heb jij ook bestralingen gehad want daar was ik toch het meeste bang voor.
En weet je ik ben eigenlijk ook bang dat als ik wakker wordt met mijn 2 nieuwe borsten dat ik het heel lelijk zal vinden en een gevoel zal hebben alsof het mijn borsten niet zijn. Ben jij dat snel gewoon geworden of is het toch even wennen. Ik ga ook een maatje meer nemen want ik heb echt niet veel dus dat is er dan wel weer het leuke aan.
Leuk ook dat ze toch niet te lang wachten om je zonder tepel te laten want ik vrees dat ik daar toch nog het meeste last van zal hebben. He he he en zal nu kunnen zeggen dat ik tattoo heb. T'is wel op mijn tepelhof maar bon... dat weet geen kat hé  ;D ;D De pc heeft me een foto getoond van een borstreconstructie via rugspiermethode en een tepelreconstrucie en het ziet er inderdaad veelbellovend uit. Ik wou natuurlijk wel eerst een beetje rondhoren bij mensen die het al hebben meegemaakt om zeker te zijn dat de pc het toch niet mooier verteld dan het eigenlijk is. Maar tegenwoordig kunnen ze toch zodanig veel....Gelukkig
Nu heb ik toch nog een paar vraagjes als het niet geeft : voel jij die prothesen echt zitten als je aan je borsten prutst of is het waar dat die rugspier dat juist belemmert en toch eerder het gevoel van een echte borst geeft?? Hebben ze bij jou gezegd dat die prothesen na verloop van tijd moesten vervangen worden omdat ze toch wel verslijten of kunnen ze blijven zitten? Was het echt 1 week ziekenhuis en in totaal 6 weken niet werken?? Heb je tijdens die week in het ziekenhuis echt pijn gehad of viel dat best mee en ondervind jij eigenlijk iets van last omwille van die rugspieren die je nu eigenlijk moet missen? Zijn er toch nog dingen die je niet meer kan doen omdat die rugspieren weg zijn?? ,Wel super grappig dat je het voelt als je krabt in je rug hé, dat moet raar doen om dan plots iets te voelen in je borst ;D ;D :D ;)
Is het waar dat je dan geen mammo meer moet doen maar alleen echo's tijdens je routinecontrole's? Ze hebben borstsparen gewerkt maar hebben toch een paar klieren in de arm weggedaan, ga ik hier ook terug wat meer hinder hebben in de arm???

sorry voor de zovele vragen hoor maar dat is iets waar een pc me nog kan op antworen, ik zal het alleen maar geloven als het uit de mond van een lotgenootje komt.

Thalia

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: juni 20, 2011, 20:34:10 pm »
@ Pascale, voor die bikini-aankoop kan je op mij rekenen hé. Ze zullen niet weten wat ze zien in de winkel : 2 zotte dozen die precies hun eerste bikini gaan kopen. We zullen wel 2 tieners lijken  ;D ;D ;D