Auteur Topic: beter dan chemo  (gelezen 13721 keer)

adenari

• Gast
beter dan chemo
« Gepost op: juni 08, 2011, 03:05:19 am »
Hallo allemaal,
Ik ben Adenari en woon in Indonesië. Zelf heb ik geen kanker maar wil toch meedoen aan dit forum naar aanleiding van het overlijden van Jef en Frans, twee van mijn Belgische vrienden. En meer bepaald omwille de frustratie die ik voel omdat kort na hun heengaan, hier in Indonesië bekend werd dat onze dokters nu thee’s van de bladeren van de sirsak-boom (in het Nederlands zuurzak - annona muricata) voorschrijven in plaats van chemotherapie. Een zoektocht op het internet leverde op dat dit inderdaad 10 duizend maal sterker werkt dan chemo. En snel. Ik ken persoonlijk nu al 3 mensen die op 14 dagen tijd genezen zijn. 2 van hen hadden cervix kanker, één leverkanker. Te mooi om waar te zijn, te meer omdat de bijverschijnselen mild te noemen zijn. Geen haarverlies, wel lichte misselijkheid, mogelijke tijdelijke slapeloosheid en meer zweten. Wij (mijn man en ik) drinken sirsak zelfs preventief en dan zijn er helemaal geen bijverschijnselen, in tegendeel, het is ook een antidepressivum en men slaapt daar heel goed van. Volgens mijn Belgische vrienden is het bij jullie totaal onbekend en dat zou komen omdat de farmaceutische industrie geen patent kan krijgen op sirsak en dus geen winst kan maken.
Zoek het eens op op het internet. Meer wetenschappelijke uitleg wanneer de zoekopties “ annona muricata – Purdue University” ingegeven wordt.
Fascinerend is hoe de acetogenines de kanker aanpakt.
Graag reakties en meningen hierover, welke ik misschien kan voorleggen aan de universiteit van Bandung.

Kikki

• borstkanker sinds 2006
    • Bekijk profiel
Re:beter dan chemo
« Reactie #1 Gepost op: juni 08, 2011, 19:42:18 pm »
Dat is nog al wat jullie verhaal, maar heb er toch mijn bedenkingen bij,de medicijnen zomaar afzweren houd ik niet voor erg verstandig. Regelmatig kom je van die verhalen tegen die de medische wereld overbodig laten blijken, kanker is zomaar niet uit te bannen lijkt me!
In Azie bekijken ze de ziekte nogal eens van een andere kant, men komt heel wat tegenkantingen tegen zou daar toch mee oppassen. Je kan natuurlijk thee drinken om je weerstand op te bouwen!

witte vlinder

• borstkanker van 2006, herval in 2012 en 2017
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: juni 08, 2011, 19:51:16 pm »
ik vind ook dat je daar mee moet oppassen
ik ben een boek aan het lezen: antikanker, een andere levensstijl
hoe je door voeding, beweging en meditatie kanker kan voorkomen of ervoor zorgen
dat de kanker minder snel groeit
maar dit is bedoeld aanvullend bij de klassieke behandeling
naast je chemokuren bedoelen ze, en dan vind ik dat wel goed
maar om volledig te zeggen dat je de chemo niet moet doen, vind dat toch gevaarlijk
aanvullend vind ik het wel interessant, doe je niets kwaad mee
groetjes Sabine

keane

• Borstkanker oktober 2008 - opnieuw november 2015
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: juni 08, 2011, 20:34:17 pm »
Hier heb ik toch serieus mijn bedenkingen bij hoor. 3 personen die op 14 dagen tijd genezen zijn van kanker door het drinken van een soort aftreksel van bladeren?? Het zou mij sterk verwonderen. Nee, zo goedgelovig ben ik niet.
Zoals Sabine zegt 'een andere levensstijl en aanvullend bij de klassieke behandeling' dat lijkt er meer op.
De rest zijn gevaarlijke hersenspinsels ! Ben bang van die wondermiddelen en op zijn zachtst gezegd nogal wantrouwend.
Keane

Kaat46

• diagnose september 2009
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: juni 08, 2011, 20:53:23 pm »
Sluit mij volledig aan bij wat de lotjes hierboven zeggen.
Liefs
Kaat

adenari

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: juni 09, 2011, 00:13:20 am »
Hoi,
Blij dat er al reakties zijn. Kijk, In Indonesia is het nu wel zo dat de meeste mensen geen geld hebben voor een chemotherapie. Die kost namelijk ongeveer 20 miljoen roepia per behandeling en het inkomen is maar 1 miljoen per maand. Ziekenhuizen weigeren een behandeling als niet betaald wordt en dat is dan het einde van het verhaal. Daarom gaat men veel naar dukungs (tovenaars) en zoekt daar zijn heil. Dank zij de power of the mind zijn er dan wel mensen die genezen, tijdelijk of blijvend, maar ik stel daar ook mijn vragen bij.
Natuurlijk mag men nooit de dokters uitsluiten en moet men, zeker kanker, van heel nabij opvolgen en niet gaan “gokken”. Maar sirsak is geen alternatief middel of zo, het is een nieuw medicijn. De universiteiten van Purdue-Amerika, Zuid-Korea, Bandung-Indonesië en zelfs Department of Pharmaceutical Sciences, University of Antwerp, Universiteitsplein 1, 2610, Antwerp, BELGIQUE en Department of Protein Chemistry, Free University of Brussels, Paardenstraat 65, 1640, St Genesius Rode, BELGIQUE
hebben hun testen gedaan en besluiten dat de werkzame stoffen van sirsak effectiever zijn dan Adriamycin® (Doxorubicinehydrochloride).
Hieronder een beetje meer wetenschappelijk ( ik heb dat maar gekopieerd):
“”””””””De acetogenins (natuurlijke chemische stoffen) werden gevonden, die verantwoordelijk zijn voor deze belangrijke activiteit.
In een fabriek-screening programma door het National Cancer Institute in de Verenigde Staten, bleek dat de bladeren en de stam van Graviola actieve cytotoxiciteit tegen kankercellen vertoonden.
Focus van het onderzoek was gericht op een nieuwe set van fytochemicaliën (annonaceous acetogenins).
Fractionering van de bladeren resulteerde in de isolatie van twee nieuwe Annonaceous acetogenins namelijk muricoreacin en murihexocin C. Deze verbindingen lieten een aanzienlijke cytotoxicities tussen zes lijnen menselijke cellen met tumor aan de prostaat selectiviteiten adenocarinoma (PC-3) en pancreascarcinoom (PACA-2) cel lijnen zien.
Er is verslag gedaan van de antitumor eigenschappen van deze annonaceous acetogenins.
Onderzoekers meldden voorts dat de Annonaceous acetogenin, bullatacin, bij voorkeur de multi-resistente kankercellen vernietigden, omdat het de productie van adenosine trifosfaat (ATP) blokkeerde; (de voornaamste energie- vervoerende samenstelling).
Sommigen van de Annonaceous acetogenins zijn niet alleen effectief in het doden van tumoren, die hebben bewezen bestand te zijn tegen anti-kanker middelen, maar lijken ook een speciale affiniteit voor deze resistente cellen te hebben.
Het overleven van kankercellen na een chemotherapiebehandeling kan resistentie ontwikkelen tegen het middel dat aanvankelijk tegen hen gebruikt werd, alsmede tegen andere, zelfs niet-gerelateerde medicijnen (multi-drug resistentie of MDR).
De vruchten en de bladeren van de Annona muricata worden gebruikt in de traditionele geneeskunde voor hun rustgevende en sedatieve eigenschappen.
Extracten van de plant hebben eigenschappen welke impliceren dat de vrucht een anti-depressieve werking heeft, mogelijk veroorzaakt door drie alkaloïden, annonaine (1), nomuciferine (2) en asimilobine (3), geïsoleerd uit de vrucht.
Fractionering van de bladeren resulteerde in de isolatie van annopentocins AB en C en cis-en trans-annomuricin-D-soorten.
Samenstelling 1 was selectief cytotoxisch voor pancreascarcinoom cellen (PACA-2), en 2 en 3 waren selectief tegen cytotoxische cellen longcarcinoom (A-549), het mengsel van 4 en 5 is selectief cytotoxisch voor de longen (A-549), colon (HT-29), en aan de alvleesklier (PACA-2) cellijnen met potenties die gelijk is aan of hoger dan die van de Adriamycine”””””””””.
Het is dus zo dat sirsak effectiever is in het doden van de resistente cellen en doodt bovendien de gezonde cellen NIET. Bijgevolg dan ook geen haaruitval en zo. Vandaar dat wij het af en toe drinken als kankerpreventie en als relaxerend middel. En het mag gerust als aanvulling van een chemo gedronken worden. Wat ik gelezen heb zou dit zelfs goed zijn.
Hopelijk doen jullie verder mee aan deze discussie, want van hier uit kan ik onmogelijk contacten leggen met de twee Belgische departementen voor meer uitleg.
En ik ben niet kwaad hoor dat niemand gelooft dat men zo snel kan genezen (ik benadruk KAN). Seeing is believing and I saw.
Groetjes.

adenari

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: juni 09, 2011, 00:24:54 am »
Ik nog eens, speciaal voor chocolaatje.
met letten op je voeding heb je groot gelijk. Wist je dat de mensen die de verschrikkingen van de concentratiekampen overleefd hebben bij jullie en hier, bijna geen kanker kregen. Ik ga extreem dieeten wanneer het bij mij vastgesteld zou worden.
Doei.

Da-Yucka

• Longkanker sinds 2010
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: juni 09, 2011, 10:20:57 am »
Hey

heb hier ook zeker mijn bedenkingen bij, gelukkig ben ik (tot nu toe) gespaard gebleven van chemo, maar ik begrijp het niet als ze eveneens testen uitgevoerd hebben in België en als het ook zo goed is zoals je zegt, dat ze het "product" dan niet in de handel brengen  ??? en sorry waarom wachten tot het nemen van "gezonde voeding" tot dat bij u die "f...ziekte" vastgesteld is... dat begrijp ik niet zo goed... dagelijks komen er nieuwe lotgenoten bij... waarom nu niet gezonde voeding verorberen... waarom de bladeren van sirsak-boom dan niet invoeren  ???  ??? ja, waarom nog meer mensen en vooral meer en meer jonge mensen laten afzien  ???  ??? ja, waarom... sorry hopelijk heb ik niemand gekwetst met mijn frustratie...

Da-Yucka

adenari

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: juni 09, 2011, 12:13:30 pm »
Hoi Da-Yucka,

Dat is net wat ik bedoel. Vrienden van me hebben het al gezocht in België, maar het blijkt daar zelfs verboden te zijn. In Nederland, Duitsland enz. is het wel toegelaten. Annona Muricata komt in België blijkbaar voor op de lijst van gevaarlijke planten. Waarom wordt niet gezegd en hebben mijn vrienden ook niet kunnen achterhalen tot nu toe. Ik zou het graag willen weten, omdat, zoals ik al zei, wij het preventief drinken.
Maar ik denk dat we nu een politieke toer moeten opgaan en nu laat ik eigenlijk mijn man aan het woord, een Belg, die over het één en ander kan meepraten. Het antwoord is simpel volgens hem. Waar wordt het meeste geld mee verdiend? Zoals geweten kan men geen patent krijgen op bladeren van bomen. Wanneer je ooit toegang hebt gehad tot de databases van vennootschappen, ziet wie de beheerders zijn en wie welke aandelen heeft, en wie van hen in de regering zit, dan hoef je zo’n vraag zelfs niet meer te stellen. Of je kan ook vragen waarom tabak en alkohol nog toegelaten is? Toch niet omdat de staat het beste met de mensen voorheeft, of wel?
Kijk, het is nooit mijn bedoeling geweest iemand te verplichten om me te geloven. Dan krijgen we een godsdienst strijd die niemand kan winnen. Ik wilde enkel de tip geven dat onze dokters, die à propos hartoverbruggingen al met een kijkoperatie doen (niet zo in België- tenzij dit recent is veranderd), sirsak beginnen voor te schrijven in plaats van chemo. Het verscheen hier ook al in magazines en kwam op TV. En dan zijn er nog de boeken hierover.
Nu kan men zeggen dat men niet alles moet geloven wat men op TV ziet of wat men in magazines leest, maar tot nu toe was er nog geen repliek welke mijn bewering (eigenlijk niet de mijne) gefundeerd tegenspreekt. Ikzelf heb enkel positieve verslagen en rapporten van universiteiten gevonden op het internet en hoop eigenlijk in dit forum iets te kunnen lezen wat mij in het ongelijk stelt, maar dan liefst met een rapport van één of andere instelling die het kan aantonen.
En wie zegt dat ik geen gezonde voeding eet? ’s Morgens en ‘s middags rijst met tempé (soya), soms kip en vooral groentesoepen en ’s avonds enkel fruit. Ik zei dat ik extreem ga diëten mocht men het (hopelijk nooit) vaststellen bij me.
En neen hoor, je hebt mij alvast niet gekwetst. Toen Galilei zei dat de aarde een bol was, waren er ook heel wat zeevaarders gefrustreerd. En ik omdat Jef hier 2 maanden op onze boom heeft zitten kijken en ik achteraf pas te weten kwam dat de farmacie al meer dan 20 jaar zwijgt. Nu ben ik niet Galilei, ik herhaal enkel wat een paar tientallen professoren vertellen en wat ik zelf gezien heb. Ge moet het echt eens op nalezen. Digitalis, een hartmedicijn komt trouwens ook van een plant, niet?
Groetjes en heel veel beterschap.

Nici

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: juni 09, 2011, 15:23:16 pm »
Ik hou het op gezonde voeding ten alle tijde en weer blij dat we in ons landje wonen waar ziekteverzekering een feit is! Ik moet binnenkort naar de oncoloog, ik ga eens vragen of hij daar uberhaupt al van hoorde. De mens kreeg al krultenen toen ik sprak over "helende klanken van schalen"......

Ceeke

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: juni 11, 2011, 09:45:13 am »
ik vind het wel eens straf verhaal. Vind ook dat jenaast chemo zaken kan proberen die veilig zijn
gisteren hoorde ik een zelfde verhaal van klei. die zou bij 1 iemand de kanker zo goed als genezen hebben.
Sta er toch sceptisch tegenover. Als dit allemaal zou kloppen, zou er geen ziekte als kanker meer zijn, laat staan dat er mensen aan sterven.
Is het een goed en doenbaar boek chocolaatje?
zo ja dan ga ik het ook eens aanschaffen hoor!

witte vlinder

• borstkanker van 2006, herval in 2012 en 2017
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: juni 11, 2011, 10:32:01 am »
hoi Ceeke,

ja vind het een interessant boek, staan héél bruikbare tips in
over o.a voeding, beweging, meditatie
welke produkten je beter niet kan eten en welke wel
ook héél duidelijk uitgelegd waarom sommige voeding niet goed is
groetjes Sabine

Ceeke

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: juni 11, 2011, 10:40:28 am »
Sabine
ik ga er aan denken als ik nog eens naar de boekhandel ga!
thx
groetjes
Cindy

ann2

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: juni 11, 2011, 14:10:38 pm »
Bedankt voor de tip. Ben dit boek ook in de bib gaan halen; nu nog tijd maken om er in te lezen  ;)

mariavhaasteren

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: juli 19, 2011, 12:38:18 pm »
Hallo Adenari,

Ik wil je graag bedanken voor je informatie over de Sirsak-boom die in Indonesie groeit en een natuurlijk alternatief blijkt te zijn voor het vergiftigen van het lichaam met alle gevolgen van dien.
Ik was hiernaar aan het zoeken en kwam jouw bericht tegen.
Ik wil je graag om meer informatie vragen en hoop dat je nog aktief bent op dit forum.

Hoop van je te horen,

Maria