Auteur Topic: Hersentumor of niet?  (gelezen 4457 keer)

Catalan

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Hersentumor of niet?
« Gepost op: mei 12, 2011, 12:00:25 pm »
Hallo,

Ik heb nu al een jaar een sluimerende pijn aan de rechterkant van mijn rechteroog. Het komt regelmatig terug op onregelmatige tijdstippen. Het is een stekende pijn die niet lang duurt (ongeveer 5 min.). Clusterhoofdpijn is het al niet, de pijn is niet ondraaglijk en slaat niet over naar het oog of andere plaatsen.

Ik vraag me ook af of het wel hoofdpijn is want op de plek (rechterkant vh rechteroog) van de pijn liggen geen hersenen denk ik.

Kan een hersentumor gedurende een jaar (hoofd?)pijn veroorzaken zonder andere symptomen (geen duizeligheid/misselijkheid, geen extra pijn bij drukverhoging, ...)?

Doktersbezoek zit er sowieso aan te komen maar ik zou graag willen weten wat jullie denken, denken jullie dat dit een hersentumor is of niet?

Alvast bedankt voor de reacties.

els2

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re:Hersentumor of niet?
« Reactie #1 Gepost op: mei 12, 2011, 17:45:37 pm »
Dag Catalan,

Veel kan ik hier niet op antwoorden. Ik denk dat je gewoon best eens advies vraagt bij je huisarts. Die zal je, indien nodig, wel doorverwijzen of onderzoeken plannen.

Ik ben geen dokter, maar naar mijn weten zitten hersenen 'overal', waar geen vocht, bot of vaste structuren (zoals hersenbalk, hypofyse enz) en dergelijke zitten...

Het is makkelijk gezegd, maar zeker nog niet panikeren of het ergste denken ...

Veel succes gewenst !

summer36

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: mei 12, 2011, 19:39:54 pm »
Hey catalan,ik begrijp dat je je nu zorgen maakt en dat er van alles door je hoofd gaat.Is het dit?Komt het daarvan?Met alle verhalen,die we dikwijls te horen krijgen is het niet verwonderlijk dat we eens we iets abnormaals of anders dan gewoonlijk bij onszelf opmerken,we direct zelf beginnen diagnoses stellen.Oké,soms hebben we gelijk,maar heel vaak blijkt ook dat we ons nodeloos zorgen hebben gemaakt.En zoals ik altijd zeg(sinds ik zelf ziek ben(geweest)):"elke dag gepiekerd is er ééntje verloren "(Al vergeet ik dit zelf ook wel eens hoor ;)   )
Als ik van jou was zou ik alles eens goed uitleggen aan je dokter:en dan bedoel ik zowel je ongemakken als je angst voor....
Er kan zoveel onschuldigs aan de hand zijn en dan zit je nodeloos te piekeren,dus zo vlug mogelijk naar de dokter zou ik zeggen.Ik zal alvast duimen voor je,laat zeker iets weten hé,groetjes,indian

keane

• Borstkanker oktober 2008 - opnieuw november 2015
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: mei 12, 2011, 20:33:00 pm »
Dag Catalan,

Je zegt dat je nu al een jaar een sluimerende, regelmatig terugkerende pijn hebt aan je rechteroog.
Mijn vraag is nu 'Waarom ben je niet al eerder bij je huisarts geweest ?' Misschien is er helemaal niks ernstigs aan de hand en maak je je nodeloos zorgen ? Misschien had de dokter dan nu al een oplossing voor je probleem gevonden en was je van die enge pijn af?
Ga zo snel mogelijk bij je huisarts, dan weet je wat er aan schilt en hoef je inderdaad niet nodeloos te piekeren.
Groetjes
Keane

Catalan

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: mei 14, 2011, 14:07:01 pm »
Bedankt voor de reacties.

Op de plaats waar ik steeds deze hoofdpijn voel zitten geen hersenen als ik de anatomie van de mens bekijk.

Dat is voor mij enigzins een geruststelling. Ik denk dat het eerder om een zenuw of een bloedvat gaat die buiten de schedel ligt.

Ook heb ik geen andere bijwerkingen, dus de kans dat het om een hersentumor gaat is denk ik klein.

Volgende week ga ik naar de huisarts, benieuwd wat hij zegt.

summer36

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: mei 14, 2011, 15:10:31 pm »
Hey catalan,beste is om niet zelf te gaan dokteren of zo.Ten eerste zijn er zoveel dingen,die met van alles te maken hebben.Ten tweede het kan je enkel maar meer angst aanjagen voor iets wat er allicht toch niet is.
Ik geef je  een voorbeeld:toen ik zelf mijn testen moest ondergaan om te zien of ik uitzaaiïngen had of niet,was ik ook zelf beginnen conclusies trekken.Volgens hoe ik m'n lichaam aanvoelde en wat ik had zien veranderen was ik ervan overtuigd dat er iets mis zou zijn met m'n lever:want ik had daar vrijwel alle symptomen van.Dit forum kende ik toen nog niet om mijn hartje eens te luchten,dus bleef ik er alleen mee rondlopen.Uit m'n echo bleek dat er totaal niks aan de hand was met m'n lever:al die dagen dus zorgen gemaakt voor niets.
Het beste wat je kan doen is zo vlug mogelijk naar je huisdokter gaan.En dan bedoel ik niet:zo ergens vrijdag of zo;maar wel zo vlug mogelijk.Hoe vlugger je gaat,hoe vlugger je een antwoord hebt op je vragen en hoe vlugger je gerustgesteld kan worden.
groetjes,indian