Auteur Topic: Gezwel in luchtpijp  (gelezen 5885 keer)

jempi61

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Gezwel in luchtpijp
« Gepost op: april 06, 2011, 15:20:08 pm »
Beste vrienden ,
Ik moet jullie wel zo noemen want als je op deze site zit heb je ofwel hetzelfde probleem of heb je iemand dicht in de buurt die ook te kampen heeft met deze verschrikkelijke ziekte .
Het leven gaat verder en moet verder zeker in mijn geval het is nu de 3de keer dat ik in behandeling ben voor een lymfoom ; 2003 lympheklierkanker in de hals ( Non-Hodchkin ) : 6 chemo's gehad en lange revalidatie , 2007 gezwel achter op mijn oogbol : 20 bestralingen en nu 2011 een lymfoom in de luchtpijp en weer 20 bestralingen . Mijn oncoloog zegt dat een lymfoom op die plaats vrij zeldzaam is maar ik zit er toch weer mee.
Moet ik de moed laten zakken ? Neen en trouwens dat heb ik nog nooit gedaan , je moet voorruit blijven kijken en nooit achterom . Positief denken is de boodschap zeg ik altijd en wetende dat er mensen zijn die er nog erger aan toe zijn dan ik .

keane

• Borstkanker oktober 2008 - opnieuw november 2015
    • Bekijk profiel
Re:Gezwel in luchtpijp
« Reactie #1 Gepost op: april 06, 2011, 19:47:22 pm »
Hallo,

't is anders niet mis wat je al te verwerken gekregen hebt. Dat je het allemaal zo positief benadert, daar bewonder ik je toch voor.
Sterkte verder en laat ons op het forum nog iets weten.
Groetjes

keane

jempi61

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: april 12, 2011, 11:41:02 am »
Hoi vrienden ,

Vandaag ga ik voor de 10de bestraling , voorlopig voel ik mij nog goed behalve dat mijn slokdarm lichtjes pijn begint te doen . Ze hadden mij er wel voor verwittigd maar al bij al heb ik via de brochure van VLK enkele tips ontvangen die ik nu een beetje volg zoals zacht voedsel , fijn snijden , veel kauwen .
En ik probeer toch nog zoveel mogelijk in beweging te blijven met elke dag te gaan fitnessen

Dimi 29

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: april 21, 2011, 08:53:12 am »
Hey jempy, die vloeibare voeding die er bestaat is ook niet slecht ( van smaak).
Je hebt ze in verschillende smaken.
Ik probeer zoveel mogelijk mijn gewoon voedsel te eten , en daarbij die vl voeding
te drinken.
Soms maakt het je echt moe van te eten vind ik.

Hey veel sterkte he man.

jempi61

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: mei 13, 2011, 18:55:53 pm »
Hoi Vrienden ,

Verleden week mijn laatste bestraling gehad , en deze week nieuwe scan laten doen en afspraak met oncoloog . En eindelijk terug goed nieuws gekregen " alles is weg " , het zwarte beest ( Non Hodgkin ) is er aan ( voor de derde keer ) .Maar ik blijf wel een risico geval zegt de dokter . Het kan nu misschien gedaan zijn maar het kan ook terug zijn kop opsteken , maar die gedachten zitten voorlopig niet in mijn hoofd.
Bedankt aan de vrijwilliger van VLK in AZ Brugge en ook dank aan de mensen die mij gesteund hebben , en als er mensen zijn die hun hart willen luchten ik ben altijd paraat voor een luisterend oor of een aanmoedigend gesprek .

summer36

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: mei 13, 2011, 19:40:58 pm »
Hey Jempi61,da's geweldig nieuws.Goed dat het beest bedwongen is.Over de toekomst zou ik me niet te veel zorgen maken,als ik jou was:die hebben we toch niet in handen.Geniet nu van je behaalde overwinning.Wat later komt,is voor later.