Auteur Topic: depri moment  (gelezen 5068 keer)

coki

• **
    • Bekijk profiel
depri moment
« Gepost op: januari 27, 2011, 18:17:29 pm »
Hallo iedereen
Sommige lotjes zullen mij wel kennen van op het borstkankerforum.

Op 4 december 2010 heeft mijn mama de strijd verloren.
Ik kan dit nog steeds geen plaats geven in mijn leven.
Ik heb me de laatste weken zoveel onnodige dingen (ik begin zelf overal iets te voelen en denk dan steeds het ergste)  in mijn hoofd gehaald dat ik er zelf onder door ga. (heb me ondertussen laten onderzoeken en ben zo gezond als een vis).
Dit is toch al een eerste geruststelling.
Waar ik mij nog steeds slecht bij voel is dat mama gecremeerd is (ze wou dit zelf) ik heb dan ook haar laatste wil gerespecteerd, maar voor mij is er nu niets meer (althans dat voelt zo) Ze heeft wel een mooie steen in het urnenveld.
Heeft er iemand van jullie nog een slecht ervaring met crematie (en vooral de emoties errond)
Mijn dokter heeft mij al aangeraden eventueel medicijnen te nemen om me minder down te voelen, maar ik weet het niet goed.

Bedankt om te luisteren het doet deugd alles eens af te schrijven.

Groetjes

Elke

summer36

• Bekijk profiel
Re:depri moment
« Reactie #1 Gepost op: januari 27, 2011, 19:57:28 pm »
Hey Elke,je raad geven ivm crematie kan ik (gelukkig maar)niet,omdat ik hier nog niet mee geconfronteerd ben.Maar ik kan me wel inbeelden hoe jij je hierbij voelt.Enige troost is uiteraard dat dit de wens was van je mama.Ik wens je heel veel goede moed verder ,probeer het de tijd te geven om het allemaal een plaatsje te geven en wat te verwerken,sterkte

keane

• Borstkanker oktober 2008 - opnieuw november 2015
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: januari 27, 2011, 20:14:14 pm »
Je mama heeft het zo gewenst Elke.
Stel dat je haar wens niet gerespecteerd zou hebben ?  Je zou het jezelf nooit vergeven hebben, denk je niet ?
En ze is daar ook op het urnenveld onder die mooie steen, evengoed als zou je ze 'klassiek' begraven hebben.
En het is toch zo : enkel de stoffelijk resten blijven hier op aarde, onder welke vorm ook.
Haar ziel zit in je hoofd en je hart. Onder de vorm van herinneringen ...
Alles is nog zo nieuw Elke, de berusting komt nog wel, maar je zal het zijn tijd moeten geven...
Veel sterkte en lieve groetjes,
Keane

Kimmy

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: januari 27, 2011, 22:00:22 pm »
Och Elke toch ,
ik weet zo goed wat je bedoelt...
je wil eigelijk veel te vlug je verdriet verwerken .
Dat heeft tijd nodig , veel meer tijd dan die paar weekjes....
En Keane heeft het zo mooi verwoord....
"Haar ziel zit in je hoofd en je hart. Onder de vorm van herinneringen ..."
Je hebt je mama haar wens gerespecteerd ...
geloof daarin Elke, dat mag hoor!
 :-* , kimmy

coki

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: januari 29, 2011, 10:04:28 am »
bedankt iedereen
jullie steun doet deugd.

Groetjes
Elke

coki

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: februari 06, 2011, 11:03:35 am »
Mama
2 maanden zijn voorbij
het gaat zo snel
waarom, waarom jij..?
Ik mis je
...met alles wat ik doe denk ik aan jou
in ieder gesprek word je naam genoemd
in de sterren zie ik je staan
jij bent mijn fonkelend licht aan de hemel
dikke knuffels van ons alle 4

mamavan3

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: februari 06, 2011, 11:29:50 am »
Veel moed....

Katrien.

juffab

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: maart 14, 2011, 22:29:22 pm »
hey Elke,

mijn mama is 9j heel plots overleden op 55j leeftijd.  Ook zij is gecremeerd want ook dat was haar wil en ik heb er totaal geen moeite mee gehad.  ze is bij mij in mijn gedachten....altijd.
Ik zou niet op het kerkhof willen staan en mij inbeelden hoe ze erbij zou liggen.  Neen ik vond en vind het goed zo. Maar het verdriet om mama blijft en bij momenten mis ik haar enorm hard.  Ik wil haar zoveel vertellen, zoveel nog met haar delen.  Mijn echtgenoot is nu ernstig ziek en ook hierbij zou ik haar steun willen en mis ik haar enorm.  Maar doordat we hun zo missen en nog zoveel aan hun denken is ook omdat het zulke lieve goede mama's waren en die gedachten nemen ze ons nooit af.
sterkte

gast

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: mei 16, 2011, 13:23:29 pm »
Dag Elke,

mijn mama is vorige week dinsdag ook gecremeerd en ik moet zeggen dat ik het hier ook best moeilijk mee heb..
Nu ik heb een beetje as gevraagd, omdat ik voor mijn kindjes een kettinkje wil laten maken met hier as in verwerkt voor hun eerste communie.. Ik ben uiteindelijk zo blij dat ik dit 'staaltje as' heb gevraagd, kijk er alle dagen naar.. In eerste instantie waren we dit niet van plan.. Nu ben ik op zoek naar een leuk hangertje voor mijn drie kindjes & mezelf..

Ik begrijp jouw gevoel, maar zoals iedereen hier al neerschrijft, het is haar wens!! En ook ik denk  hier zo over..
Het was ook mijn mama's wens en ik weet zeker dat ons make haar dienst dik oké vond... Helemaal zoals ze het wou hebben wij het in elkaar gestoken.
Maar het blijft hard!! EN daarbovenop, ongelooflijk!!!

Hou je goed meid!