Auteur Topic: borst prothese  (gelezen 3654 keer)

huguette

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
borst prothese
« Gepost op: januari 26, 2011, 19:20:30 pm »
   Hey  lotgenootjes,
   graag zou ik een paar vragen stellen  over een borst prothese
   Begin februari ben ik geopereerd en ik heb gekozen om de borst direct te vervangen
   Deze prothese heeft zich niet aan mijn lichaam gehecht met resultaat een 2de operatie.
   Deze proth heeft de dokter vastgehecht maar ik voel deze prothese ook nog. Het minste dat ik mijn arm gebruik voel ik ze. Dus word ik er regelmatig met mijn neus op de ziekte gedrukt. hoe kun je daar dan afstand van nemen?

alvast bedankt aan iedereen

summer36

• Bekijk profiel
Re:borst prothese
« Reactie #1 Gepost op: januari 26, 2011, 19:36:59 pm »
hey huguette,zelf heb ik ervoor gekozen om geen operatieve reconstructie te laten doen.Maar dat is natuurlijk een persoonlijke keuze,waar iedereen voor zichzelf een beslissing moet over nemen.Ik draag sinds september een kleefprothese(uitwendig)en ben hier heel content mee(allez,als je begrijpt wat ik bedoel hé).
Maar ik ben er zeker van dat je hier wel mensen kan ontmoeten die jouw vragen kunnen beantwoorden

vify

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: maart 02, 2011, 08:55:09 am »
Hallo huguette

je bedoelt toch reconstructie via rugspier????

Ik heb twee protheses in me en ja wat jij schrijft heb ik dus ook, je hebt terug een mooie borst maar je voelt dat het een inplantaat is, volgens mijn pc is dit heel normaal omdat het tenslotte iets is wat er niet hoort,ook mij hebben ze een paar manden na de eerste operatie de protheses vast gemaakt, ze verschuiven nu wel niet meer maar ik voel elk moment dat dit niet mijn borsten zijn

Ik hoop dat je dit een plaats kan geven,echt afstand nemen ervan is moeilijk vrees ik, aanvaarden moeten we het
Sterkte nog
liefs viviane

AMAZONE

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: mei 12, 2011, 11:26:25 am »
hoi Huguette,
Ik ken dat gevoel ook.Ik heb 20 jaar rechts een prothese gehad.
In het begin had ik er minder last van maar naarmate ik ouder werd en grotere protheses heb laten plaatsen werd het erger.Omdat de prothese onder de borstspier zit wordt bij elke armbeweging de prothese naar boven, richting oksel getrokken (ik ben dan ook rechtshandig). Door de alsmaar groter wordende prothesen was de spanning op een deel van mijn borstspier verdwenen (volledig uitgerokken) waardoor ik met een ferme deuk zat juist in de decolleté.
Ondertussen ben ik weer geopereerd en heb ik geopteerd voor een meer definitieve oplossing nl. DIEP Flap methode zodat er geen aanpassingen meer hoeven te gebeuren en kan ik dat hoofdstuk na 20 jaar afsluiten.

Ik denk dus dat dat gevoel eigen is aan protheses wanneer ze geplaatst worden onder de borstspier.

Groetjes en hou je goed!