Auteur Topic: pancreastumor  (gelezen 15022 keer)

Simpels

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
pancreastumor
« Gepost op: januari 06, 2011, 15:35:06 pm »
Hoi

Als nieuw forumlid wil ik ook eens mijn verhaal kwijt over mijn ongezondheidstoestand.
Na een week van vermoeidheid en een voorgeschreven magnesiumkuur door de huisdokter voelde ik mij weer behoorlijk fit. Slechts 2 weken nadien stelde men een pancreascarcinoom met uitzaaiingen op de lever vast. De symptomen die ik voorafgaand aan de diagnose had waren longembolen en flubitisch in mijn linkerarm. In een tijdsperiode van amper 3 weken ging ik van kerngezond naar palliatieve behandeling via chemo over ; de diagnose pancreaskanker viel in als een bom.
Als 45jarige huisvader en leerkracht sta je er in het leven niet onmiddelijk bij stil dat je op jongere leeftijd wel eens ziek zou kunnen worden je verwacht nog heel veel van het leven en je wil er vooral zijn voor je echtgenote en je kinderen.
Op 22april kreeg ik mijn diagnose en sedert ben ik in behandeling met chemotherapie.
De eerste 3 maanden kreeg ik wekelijks een dosis Gemsar en dagelijks een Tarceva pil toegediend.
Na een nieuwe CT-Scan bleek de combinatie van deze 2 produkten goed hun werk te doen.
Mijn bloedmarkers deden het goed en het verschrompelen van de hoofdtumor was ingezet.
Kort na deze eerste evaluatie ben allergisch geworden aan 1 of de combinatie van de 2 produkten.
Dit uitte zich in een verminderde longfunctie en kortademigheid.
Na overleg tussen de oncologen en het UZ Leuven werd beslist dat ik verder behandeld zou worden met Cisplatinum als chemotherapie.

Word vervolgd

Simpels

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re:pancreastumor
« Reactie #1 Gepost op: januari 06, 2011, 15:53:47 pm »
Hoi hier ben ik terug met het vervolg van mijn verhaal.
De Cisplatinum vedraag ik behoorlijk goed , in het begin had ik last van vervelende nevenwerkingen zoals ontstekingen in de mond en tintelende vingertoppen , deze zijn nu zo goed als verdwenen.
Ik ben nu momenteel reeds 9 maanden in behandeling met die palliatieve chemo en mijn levenskwaliteit staat op een behoorlijk goed pitje.
Om de 2 weken moet ik binnen voor een nieuwe chemokuur  en de eerste week ben ik wat mottig en versuft vanaf de 2de week gaat het dan al wat beter.
Persoonlijk ondervind ik wel dat je lichaam fysisch aftakeld en dat je steeds tot minder in staat bent.
Mijn vriendenkring en familie zegt van mij dat ik een ongeloofelijke positievo ben en zelf doe ik mijn best om dit zo te houden. Hoe erg het vonnis ook is positief blijven en hopen dat er een lichtje in de tunnel blijft branden.
Ik ben blij dat ik eens mijn verhaal kon doen aan mogelijke lotgenoten en hoop voor jullie allen het BESTE.
Groeten Marc.

christel 1966

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: april 08, 2011, 14:34:31 pm »
mark,
heb bewondering voor je ! en positief blijven is inderdaad het beste wat je kan doen !
hoop voor jou dat je nog heel lang min of meer stabiel kan blijven !
en dat je samen met je gezin nog heel veel kan genieten !
veel sterkte nog en laat af en toe wat van je horen  ;)

summer36

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: april 08, 2011, 15:48:41 pm »
Hoi Marc,bij mezelf werd borstkanker vastgesteld in 2009:ik was toen 36 jaar.Vorige week heb ik mijn zoveelste controle gehad en ook de uitslag van mijn genonderzoek.Als je dan hoort dat je weer eens geslaagd bent voor je examen dan jubel je,spring je een gat in de lucht.Jouw verhaal doet een mens dan terug met de voetjes op de grond komen.Het kan zo vlug gedaan zijn.Het ene moment,zoals je zegt,ben je een gezond mens,je van niks bewust,je kan alles .Het volgende staat je wereld op z'n kop en besef je dat niks meer word zoals voorheen.Beste Marc,onze verhalen zijn dan wel totaal verschillend,maar ik wens je toch heel veel positieve kracht.Geniet van elk moment.En vooral:blijf altijd positief.Ik hoop dat ze de ziekte onder controle kunnen houden zodat je nog lang kan genieten van je gezin,sterkte,en als je je hart eens wil luchten,schrijf het hier maar eens van je af

edina

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: april 29, 2011, 23:08:40 pm »
Hallo,
In eerste plaats veel moed toegewenst.
Bij mijn schoonvader is ook pancreastumor vastgesteld,met uitzaaiingen in de longen,maar als ik dan de brief voor de huisarts lees,zie ik ook dat de lever en maag zijn aangetast,waarom verzwijgen ze ons dat?
Mijn schoonvader krijgt nu woensdag zijn eerste chemokuur,en ik ga er stilaan phychisch onder door,ik probeer me altijd sterk te houden voor mijn kids,maar heb echt angst om hem te verliezen,heb altijd goeie band met hem gehad.
Ik moest dit even kwijt,sorry

edina

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: mei 10, 2011, 12:39:14 pm »
Hallo,
En Marc hoe is het met je?
Mijn schoonvader zijn eerste chemo is zeer goed meegevallen,hopelijk gaat het zo verder.
Laat nog eens iets van je horen.

Dada

kurt..

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: mei 27, 2011, 20:17:00 pm »
hoi iedereen,

even een test hier want ik ben ook nieuw
heb ook een geval van pancreaskanker in de familie.
nu 1 jaar verderterug gestart met chemo (gemzar)
reeds 5maanden chemo gehad...1maand stralen...enkele maanden rust...en nu weer 2maanden chemo.
graag had ik andere mensen hun verhaal ook gehoord.
maar alles hier noteren lijkt mij een boek schrijven...

grtn

edina

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: juni 06, 2011, 12:48:58 pm »
Hey,

Mijn schoonvader heeft nu zijn 4e chemo achter de rug ook met gemzar.Hij heeft niet veel last van bijwerkingen en de dagen die na zijn chemo volgen is hij juist een beetje meer vermoeid.Ik weet ook niet hoe het verder zal verlopen maar de artsen zeiden mij dat hij niet meer kan genezen dat de chemo dient als verlenging van zijn leven,maar is het dan normaal dat hij geen pijn meer heeft????

Groetjes

kurt..

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: juni 08, 2011, 22:05:49 pm »
hoi

indien er iemand met me wil chatten over de ziekte dan is mijn msn adres...ture75@hotmail.com

willie

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: oktober 03, 2011, 23:00:43 pm »
Hallo allemaal.

Ik ben ook een nieuwkomer.
Verleden jaar heb ik een operatie ondergaan aan de pancreas die een achttal uren duurde.
De operatie is goed verlopen en ik heb ook een vijftal maanden chemo gehad ter voorkoming van verdere kanker.
Twee maanden geleden heb ik een bloedanalyse gehad en de kankerwaarden waren lichtjes gestegen.
In november moet er een nieuwe bloedanalyse gebeuren en een scannen van de ingewanden en van wat er overgebleven is van mijn pancreas. Of er dan nog chemo komt weet ik niet wanr ik voel me toch nog tamelijk goed.
Groetjes vanwege willie.

wannes1952

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: maart 07, 2012, 19:17:24 pm »
dag Marc,
hoe gaat het nu met jou,
wannes1952

makila

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: juni 29, 2012, 12:26:49 pm »
Simpels (Marc): Last logged on: Mei 02, 2011, 19:17:07   :'(

Hopelijk is mijn gevoel fout, maar ik vrees er een beetje voor dat Marc niet meer onder ons is.

« Laatst bewerkt op: juni 29, 2012, 12:28:51 pm door makila »