Auteur Topic: uitzaaiingen - xeloda  (gelezen 3907 keer)

rozemieke

• Gast
uitzaaiingen - xeloda
« Gepost op: maart 01, 2006, 13:34:41 pm »
hallo allemaal.ben net terug van een weer zoveelste onderzoek, en afhalen van volgende portie xeloda pillen. In de wachtzaal zag ik plots de vermeldng van deze site en de mogelijkheid om met lotgenoten te mailen en of chatten. Dus vandaar dat ik nu thuisgekomen vlug in de pen ben gekropen daar ikzelf echt de nood heb om af en toe ies over die kanker te spreken met mensen die dit begrijpen. Even mijn situatie schetsen - ben 40 jaar en 2 jaar geleden kreeg ik het verdict te horen borstkanker te hebben. Gevolg : chemo - amputatie - bestraling. Goed na een klein jaar zijn er jammer genoeg uitzaaiingen vastgesteld in lever en bot ... dus opnieuwe chemo in de hoop dat die ging helpen - en jawel deze sloeg aan ...  dus nu ben ik zo ongeveer 6 maand lang overgeschakeld op de chemo pillen om alles trachten blijvend onder controle te houden. Niettegenstaande dit allemaal vrij goed lukt, vind ik mijn draai en keer in mijn leven niet terug - zit ik altijd met de angst - het schuldgevoel naar mijn kinderen, man en omgeving toe. En vind ik ook geen voldoening meer in mijn werk. Soms denk ik echt aan stoppen met alle medicatie maar dan weer wil ik toch verderdoen naar mijn kinderen toe. Het is echt om onnozel van te worden soms vind ik mezelf zelfs psychisch gestoord. Daarom mijn vraag zijn er mensen die ook deze wisselende gevoelens hebben en zijn er mensen die toch niet bang zijn om eventueel of en toe ies te mailen.

Groetjes
R.M.

Karen

• Gast
Re:uitzaaiingen - xeloda
« Reactie #1 Gepost op: maart 06, 2006, 20:48:44 pm »
Goh Rozemieke het lijkt wel of ik deze tekst geschreven heb, zit momenteel met krak dezelfde bui heb er echt even zwaar genoeg van van die k*ziekte. Je mag altijd mailen maar ik heb ergens een bericht gezet van een nederlands forum waar je met vele lotgenoten kan schatten, vragen stellen of gewoon je ei kwijt kan. Het is echt de moeite het lijkt wel of ik daar thuis ben, we zijn allemaal met dezelfde ziekte en is er iemand met een slechte dag is er altijd wel iemand om je moed in te spreken of gewoon met je meeleven. Ben nooit een chattype geweest maar sinds ik dat forum ontdekt heb wel. Succes met alles in ieder geval groeten Karen

Anneketanneke

• Gast
Re:uitzaaiingen - xeloda
« Reactie #2 Gepost op: april 18, 2006, 21:54:28 pm »
Hallo Rozemieke,
Ik begrijp precies wat je bedoelt.Ik word ook 40 dit jaar. Bij mij is borstkanker vastgesteld toen ik 32 was. Borstsparende operatie, chemotherapie, bestralingen en daarna nolvadex. Ik dacht dat ik genezen was, tot anderhalf jaar geleden, vijf jaar na de oorspronkelijke diagnose een grote tumor in de lever werd gevonden. Terug chemotherapie, alles weg, dan op aromasin geplaatst. Na een half jaar waren er terug letsels in de lever. Ik heb net opnieuw zes maanden taxotere + xeloda achter de rug en neem nu alleen nog de xelodapillen om alles onder controle te houden. Ik heb het gevoel alsof mijn kansen stilaan opgebruikt zijn. Alles in het leven lijkt zo zinloos en zonder doel. Ik vind het erg moeilijk om daar mee om te gaan, ook voor de kinderen omdat ik ze niet te bang wil maken. Ik heb drie kinderen van 13, 10 en 7. Maar langs de andere kant ben ik nog niet klaar om de strijd op te geven. Er is nog veel om voor te leven, het is alleen moeilijker om het te zien. Als je hierover wil praten of mailen, mag je mij gerust contacteren op anneke-tanneke@hotmail.com.
Veel sterkte nog.
Groetjes,
Anneke