Auteur Topic: NOLVADEX  (gelezen 18300 keer)

creatief

• Bekijk profiel
NOLVADEX
« Gepost op: december 27, 2010, 08:10:02 am »
Ik zit met een heel persoonlijke vraag.

Ik neem sedert april nolvadex en had in het begin niet de minste last van bijwerkingen.

Maar beetje kwamen ze toch de kop op steken :

warmteopwellingen heb ik nu en dan, maar ik heb veel last van botpijnen, ben enorm vermoeid en waar ik nu meest mee worstel :

mijn libido zakt zienderogen...

Zijn er nog mensen die daar mee zitten?

C.

summer36

• Bekijk profiel
Re:NOLVADEX
« Reactie #1 Gepost op: december 27, 2010, 11:30:33 am »
Hey creatief,ik had m'n laatste chemo begin december 2009 en startte met nolvadex begin januari 2010.In het begin had ik de klachten,die ik al enkele maanden gewend was van de chemo.Sedert juli zijn de ongemakken echter veel verslechterd:geheugen en concentratieproblemen;spier-en botpijnen(vooral knieën en voeten);vapeurs(maar die zijn nu gedaan sinds ik medicatie moet nemen voor m'n hartslag:overblijfsel van de chemo),vermoeidheid.Nu zit ik ook met een vaginale schimmelinfectie:kent er iemand een goed middel dat vrij verkrijgbaar is?

Kikki

• borstkanker sinds 2006
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: december 27, 2010, 17:23:06 pm »
Wel ik moet zeggen dat ik van de nolvadex gedurende 2 jaar dat ik het moest nemen, niets of nauwelijks iets geweten heb. Maar van femara daarentegen heb ik botpijnen, springduim en verschrikkelijke opvliegers gehad, mag het nu sinds oktober niet meer nemen daar ze niet meer aanslagen door de uitzaaiingen in de lever. Zo zie je maar dat het voor ieder van ons toch anders verdragen wordt!Geen opvliegers meer!

witte vlinder

• borstkanker van 2006, herval in 2012 en 2017
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: december 27, 2010, 22:51:19 pm »
@ creatief: ik heb 2 jaar en 3 maanden nolvadex genomen, moest toen overschakelen naar aromasin omdat ik poliepen kreeg van nolvadex, de eerste 9 maanden toen ik nolvadex nam had ik totaal geen last van bijwerkingen, en toen ineens begon ik hevige spierpijnen te krijgen, nu met die aromasin heb ik er nog gewrichtspijnen bijgekregen en regelmatig blaasontstekingen.  Ook mijn libido is gezakt tot nul, vind het zo jammer dat daar zo weinig over gesproken wordt hier, want ik denk niet dat wij de enige zijn.  Ik hoop als ik kan stoppen met die hormonen dat mijn libido dan weer wat opgekrikt kan worden, gelukkig heeft mijn man er veel begrip voor.

@ Indian : voor vaginale schimmelinfectie, gyno dactarin zalf heb ik daar altijd voor, kan je zo krijgen
groetjes Sabine

creatief

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: december 28, 2010, 07:41:11 am »
Ha, Sabine, wat ben ik blij dat er iemand is die hetzelfde ondervindt;

Wij zijn een vrij jong koppel (we zijn 40 hoor, maar we zijn pas anderhalf jaar samen), en dit speelt toch een rol?

We doorspartelden kanker en ik vind het vervelend.

Maar het is inderdaad blijkbaar moeilijk om over te praten. Maar, intimiteit blijft toch belangrijk, ook na kanker?

Ik ben zelfs zo ver dat ik denk mijn medicatie te laten (ja, k weet het stom, en niet realistisch en mijn partner zou dat zeker nooit willen), maar ik zit er toch wel mee.

Bovenop is er nog die extreme vermoeidheid. Ik viel laatst 2 dagen na elkaar in slaap op mijn werk. Gelukkig bleef het onopgemerkt... :-)

summer36

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: december 28, 2010, 10:56:28 am »
hey sabine,bedankt voor de info:straks eens naar de apotheker

creatief:dat is een beetje het probleem met onze ziekte en behandeling,vrees ik.De dokters behandelen ons voor de kanker:de tumor is weg of onder controle,dus missie geslaagd volgens medisch standpunt.De nevenwerkingen,tja,die moeten wij er maar bij nemen,word gezegd;maar dat zijn dingen,die voordien nooit besproken worden."het is maar dat " zeggen ze dan,maar ze beperken in vele gevallen een stuk onze levenskwaliteit.Inderdaad fijn dat we hier op het forum lotgenoten tegen komen,die hetzelfde doormaken.Dat maakt het toch ietsjes gemakkelijker om te aanvaarden

witte vlinder

• borstkanker van 2006, herval in 2012 en 2017
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: december 28, 2010, 12:05:34 pm »
hoi Creatief, heb je even een persoonlijk bericht gestuurd
groetjes Sabine

creatief

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: december 28, 2010, 12:49:00 pm »
Sabine,

eentje terug! (persoonlijk berichtje)

C.

viske

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: december 28, 2010, 16:32:09 pm »
Ja maar ik denk dat het niet noodzakelijk van de nolvadex is (want ik neem femare)
maar eerder van de menopauze waar we dubbel en dik in gevallen zijn.

Ik maak hier wel soms gebruik van een glijmiddel
niks om je over te schamen
of mss moet je eens hulpmiddelen bij proberen (hebben ze ons ook aangeraden)

Nici

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: januari 04, 2011, 18:20:47 pm »
Lieve dames,

Ik neem niets van medicatie...heb alleen chemo FEC en mijn libido is ook 0,00 ik dacht wederom alleen te zijn! Mijn man is gelukkig heel geduldig....maar inderdaad plezant is anders hé.

Kimmy

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: januari 04, 2011, 19:16:47 pm »
Ik heb er wegens psychische omstandigheden altijd wel problemen meegehad.
De versnelde "menopauze" door de medicatie doet er dus ook zeker geen goed aan .
Maar ,goddank,is mijn man ook hééééél geduldig  ;)
Maar als de goesting er toch eens is , ga er dan ook voor....
ook al is het misschien niet " all the way"
ne goeie knuffel
of ne aai over mijne bol , dan smelt ik bijna  :-X
 :-*, kimmy

summer36

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: januari 05, 2011, 11:26:13 am »
weet je wat het is kimmy,alles gaat ook ineens zo vlug hé.Eens je geconfronteerd word met deze rotziekte word je meegezogen in een draaikolk.Behandelingen:je hebt geen tijd van erover na te denken.Nee je moet gewoon mee met de stroom.Alle gevoelens die daar komen bij kijken worden even op kant geschoven:geen tijd voor,want je moet alle energie nu steken in dat beest bevechten en zo goed mogelijk door de behandelingen geraken.Zolang de behandeling bezig is,onderga je alles een beetje.nevenwerkingen,tja die neem je er wel bij.maar eens de meeste behandelingen gedaan zijn dan wil je je leven hernemen.Dan komt plots het besef wat er allemaal veranderd is,bruusk veranderd is.Vaak ook op een leeftijd waar dit,was je niet ziek geweest,niet het geval was geweest.Dan is het een kwestie van hoe je dat nieuwe plaatje kan invullen.Want ineens ben je ook jezelf precies niet meer.
Ben heel blij voor je dat je alvast een hele begripvolle man hebt:dat is allicht een grote steun
geniet jij maar fijn van je aai over je bolletje

christel 1966

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: januari 05, 2011, 19:54:26 pm »
hoi ,
kom mezelf hier ook maar toevoegen  ;)
ben nieuwe gebruiker  ;D lees al langer mee !!
vandaag pas gestart , heb wel een heel licht gevoel in mijn hoofd !
hopelijk blijven de meeste bijwerkingen achterwege , maar hou jullie zeker op de hoogte  ;)

ann2

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: januari 05, 2011, 20:09:18 pm »
Hey lotjes,
Ik ben gestart met Nolvadex sinds 1 september na borstbesparende operatie, 6x chemo en 25 bestralingen. In het begin had ik gezwollen enkels (staat ook op de bijsluiter) maar na enkele dagen was dit verdwenen. De warmteopwellingen  komen meestal 's nachts (dekbed erop, dekbed er terug af, enz....) om dan daarna te rillen van de kou  ::)
Soms word ik wakker met een tintelend gevoel in mijn vingers, ze zijn dan ook wat dikker. Mijn ring doe ik nu af voor ik ga slapen want ik vind het wel een beklemmend gevoel (het idee alleen al). In de loop van de voormiddag verdwijnt de zwelling (weet wel niet of dit van de Nolvadex komt). Al bij al valt het bij mij goed mee.
Groetjes,
Ann

line 57

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: januari 08, 2011, 19:43:32 pm »
hey nolvadex zet je in de memopauze, kheb ook vapeurs en spierpijnen ervan.
Ga eens informeren in klinieken ze geven er veel info over enz.
Of in het boekje dat  om de 3 maand verschijnt 'leven' dat je gratis thuisgestuurd krijgt.
Wat en hoe in de memopauze of wat als we hoormoontherapie moeten nemen

Kheb zelf nu 3 jr nolvadex genomen en ben nu overgeschakeld op arimidex.

De kilo's vlogen er ook aan ppfff

line 57