Auteur Topic: NOLVADEX  (gelezen 18297 keer)

KATYT

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re:NOLVADEX
« Reactie #15 Gepost op: januari 23, 2011, 20:13:48 pm »
Hallo,
Deze zomer zal het 5 jaar zijn dat ik Nolvadex neem, met de gekende problemen van spier- en gewrichtspijnen, vapeurs, enz. Dan stopt dus mijn behandeling. Wat ik op zich wel wat akelig vind.
Dan stoppen ook de jaarlijkse onderzoeken. Maar de vraag waar ik mee zit is : Nemen die spier- en gewrichtspijnen dan ook terug af ? Hoelang duurt het ?
Alvast bedankt voor jullie aandacht en reactie.
Groetjes
Katy

car

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: januari 23, 2011, 22:47:24 pm »
hey.ik neem wel geen novaldex of andere hormoonstopzetter maar ben ook in de menopauze wegens eierstokverwijdering nu bijna een jaar geleden
waar ik de laatste dagen last van heb is dat ik s'avonds enorm last heb van gezwollen buik,zo erg dat ik broekknoop  moet open zetten
Zijn er nog lotgenoten met dit ongemak?
ook heb ik veel last van duizeligheid en licht gevoel in hoofd.goetjes caro 

Kikki

• borstkanker sinds 2006
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: januari 24, 2011, 09:13:22 am »
Bij mij is ook de hele"shit" begonnen in 2006!Na borstbesparende operatie en 25 bestralingen dacht ik het gehad te hebben en dan nog wat pilletjes Nolvadex, maar niets was minder waar!Toen was mijn libido nog redelijk :D :Dtot 2008 precies 2 jaar later ze met uitzaaingen aan de lever kwamen aandraven. Toen kon ik niet meer aan de chemo's ontsnappen(gelukkig alles goed doorstaan zonder noemenswaardige nevenwerkingen)Na de nolvadex kwam zijn zusje"Femara", zeg zusje want femme is vrouwelijk!maar een venijnig ding, tot dat ook niet meer hielp.Tot de dag van vandaag heb ik het met chemo's nog niet gehad hoor.6x tec, 9x taxotere en nu van 8 jan bezig met chemopillen Xeloda!en wat was libido nu weer?????????? ;D ;D ;D Knuffelen en aaitjes zoals Kimmy zei, ben ik al héééééél blij mee, heb ook het geluk om een schat van een ventje te hebben en ook zo héééééél geduldig en dit jaar al 33 jaar in het zelfde "bootje"!!

nederbelg

• desiree, single mama van 2 meiden. 11 en 13jr
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: januari 24, 2011, 09:29:21 am »
ingrid, je hebt idd een schat van een ventje, volgens mij worden die niet meer gemaakt tegenwoordig..je hebt een lot uit de loterij!!!!

Kikki

• borstkanker sinds 2006
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: januari 24, 2011, 10:15:32 am »
hey desireetje, goede morgen, en hoe gaat het nu?nog zo veel "meiden"problemen? je weet wel.
Verzorg je maar goed en hopelijk zien we elkaar eens in het inloophuis?15 febr??

nederbelg

• desiree, single mama van 2 meiden. 11 en 13jr
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: januari 24, 2011, 13:38:29 pm »
hi ingrid, heb het ziekenhuis gebeld en volgens haar (de verpleegkundige) zou het door de taxotere komen. de bloedingen zijn nu wel veel minder dus is er waarschijnlijk niks aan de hand. ben wel benieuwd naar mijn bloedwaarden, maar dat zal ik donderdag wel weten met de chemo. ik kom nr het inloophuis hoor de 15e
desiree

Kikki

• borstkanker sinds 2006
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: januari 24, 2011, 14:04:12 pm »
JOEPIE DE POEPIE!!!!!!blij dat je komt en natuurlijk ook dat het weer beter gaat met je en de bloedwaarden zullen ook wel meevallen!
Ik moet vrijdag naar de oncoloog en dan weet ik of die van mij ook goed zijn :-\ :-\ :-\Moet deze week geen pillen nemen en dan weer 2 weken enz....ze houden een mens wel bezig en alert!
We houden elkaar dan wel op de hoogte????Knuffie

witte vlinder

• borstkanker van 2006, herval in 2012 en 2017
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: januari 27, 2011, 16:02:37 pm »
Hoi Katy,

ik mag in november stoppen met aromasin, zit ik ook aan mijn 5 jaar
vind het ook wel best akelig maar ben ook blij want heb veel last van bijwerkingen
maar wat bedoel je met dan stoppen de jaarlijkse onderzoeken
ik moet jaarlijks blijven op controle gaan voor mammo, echo, bloed, uitstrijkje
en dan 1 keer laat ik nog bij de huisarts bloed trekken
moet ik toch blijven doen
groetjes Sabine

Kikki

• borstkanker sinds 2006
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: januari 27, 2011, 17:09:48 pm »
Je hebt gelijk sabine, het stopt nooit, we zijn op een trein gesprongen met onbepaald traject!We zullen ons ALTIJD k...Patient blijven voelen!

witte vlinder

• borstkanker van 2006, herval in 2012 en 2017
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: januari 28, 2011, 19:51:31 pm »
Maar we gaan ervoor hé Inge, we geven de moed niet op
we zijn vechters en steunen elkaar hier door dik en dun
in het voorjaar moeten we toch eens afspreken om elkaar te ontmoeten
allemaal lotgenootjes onder elkaar
en jij met je mooie gedichten altijd wil ik graag eens zien
heb je er al aan gedacht om dat in boekvorm uit te geven
jij hebt echt wel talent hoor
heb altijd gedacht dat ik gedichten kon schrijven, maar tegen jou kan ik niet op
groetjes Sabine

KATYT

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: januari 28, 2011, 20:50:55 pm »
Dank jullie allemaal voor jullie reacties.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij dat ik waarschijnlijk zal mogen stoppen met Nolvadex na 5 jaar, en ik hoop ook dat dan de neveneffecten zullen afnemen en de "k" wegblijft.
De jaarlijkse onderzoeken zullen voor mij dan ook verminderen volgens mijn behandelende arts. De botscan valt al zeker weg, en ik vermoed de echo van de lever en de rx van de longen ook. De reconstructie borst daar zou niet veel aan te onderzoeken zijn, toch vraag ik nog elke maal als ik toch onderzocht moet worden ook deze na te zien, je weet maar nooit. Een oncoloog is me nooit toegewezen geweest. Aangezien ik een mastectomie kreeg met onmiddellijke reconstructie vanuit de rug, en aangezien mijn "k" hormoon gevoelig was, zou 5 jaar nolvadex en een jaarlijkse controle voldoende zijn. Na 5 jaar zal ik mogen stoppen met de Nolvadex en gaat de controle enkel een mammo en een bloedonderzoek zijn.
Ik ben blij dat ik er zo goed vanaf kom, en leef mee met hen die niet zoveel geluk hebben, maar inderdaad de schrik zal wel blijven.
Groetjes
Katy

viske

• Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: februari 08, 2011, 23:53:52 pm »
ha katty nooit een oncologe gehad?,

Ben hier enog eens alles komen lezen want ik ben net overgestapt van femarre naar nolvadex

KATYT

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: februari 09, 2011, 20:22:21 pm »
Viske,

neen nooit oncologe, is dat positief ?
wel mastectomie met onmiddellijke reconstructie en 5j nolvadex, geen chemo, geen bestraling.
toch verschillend al die behandelingen !
groetjes
Katy

keane

• Borstkanker oktober 2008 - opnieuw november 2015
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: februari 09, 2011, 20:44:25 pm »
Ik heb ook geen oncologe toegewezen gekregen.
Mijn verhaal is identiek aan dat van Katy.
Ik had een borstchirurg voor de amputatie en een plastische voor de reconstructie.
Maar de borstchirurg is sowieso automatisch verbonden aan een Medisch Oncologisch Team (borstchirurg, radioloog, oncoloog, soms zelfs huisarts ..) en alles wat er met je gebeurd word besproken door het team. Geen enkele beslissing wordt door 1 persoon genomen.
Een geruststelling, toch ?
Keane

summer36

• Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: februari 09, 2011, 21:06:45 pm »
Bij mij is het als bij keane,ik word opgevolgd door de oncologisch chirurg,die ook mijn amputatie heeft gedaan.Maar bij beslissingen over bv andere medicatie,behandeling,...word dit beslist met gans het team:chirurg,radioloog,chemo-dokter,huisarts:ze zijn met zo'n zestien .Ja,meerdere weten altijd meer dan ééntje,denk ik dan maar.Maar anderzijds word je dan ook wel met de ernst geconfronteerd