Auteur Topic: screening al op 40 jaar!!!!  (gelezen 8356 keer)

creatief

• Bekijk profiel
Re:screening al op 40 jaar!!!!
« Reactie #15 Gepost op: december 20, 2010, 07:53:35 am »
positief hoor!

het is natuurlijk moeilijk een leeftijd als criterium vast te pinnen...

Maar ik ben 40 en had borstkanker, mijn mama was 40 en had borstkanker (en stierf er aan), ik hoop dat mijn dochter mijn raad op zal volgen en op tijd zal laten onderzoeken... (hoewel ik geen BRCA1 OF 2 heb, en dus niet erfelijk volgens de criteria die we nu kennen).

Ik vind het de verantwoordelijkheid van de medische wereld om hier een stap in te zetten, zij kennen de risico's het best.

Vooruit met de geit : screening vanaf 40 en bij twijfel vroeger en niet afdoen als 'zagerij' of 'onnodig'. Op tijd erbij zijn is zo belangrijk...

summer36

• Bekijk profiel
Re:screening al op 40 jaar!!!!
« Reactie #16 Gepost op: december 20, 2010, 09:44:36 am »
Da's heel juist creatief.Ik was 36 toen de ziekte op toevallige wijze(dank zij mijn hondje)ontdekt werd.Eerste reactie van de dokters:" geen zorgen maken,je bent nog véééél te jong ".Eerste uitslag biopsie " goedaardig,zie je wel,geen zorgen maken " .Definitieve uitslag:kwaadaardig,sluimerende vorm,die zonder toedoen van de toevallige sprong van de hond,te laat ontdekt zou zijn,wegens jonge leeftijd.We zijn er vet mee om in de statistieken te komen bij de " uitzonderlijk jonge gevallen".Alhoewel:als je hier eens leest hoeveel jonge mensen geconfronteerd worden met deze ziekte,denk ik niet dat het uitzonderingen zijn.Dus screenen,hoe vlugger hoe beter