Auteur Topic: nieuweling  (gelezen 65118 keer)

christel 1966

• Bekijk profiel
Re:nieuweling
« Reactie #15 Gepost op: december 12, 2010, 13:38:14 pm »
hoi pascale,
dokter zei me laatste keer van er na twee weken mee te beginnen !
dus vandaar dat ik denk dat het na volgende week zal starten ! ???
heb twee kinderen maar die zijn de deur al uit !
bedankt voor de goede raad !
zal er mij zeker op voorbereiden ( of toch proberen ) ;)

Nici

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: december 12, 2010, 14:05:18 pm »
Oei ik moest van de chirurg zeker 4 tot 6 weken wachten kwestie dat de wonde zeer goed moet genezen en mijn oncoloog zei net hetzelfde. Ik ben gestart na 6 weken.

summer36

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: december 12, 2010, 19:55:56 pm »
hey christel,ik had mijn borstamputatie op  juli.Ik dacht ook:twee weekjes of zo wonde herstellen(wat alles geneesde wel heel vlotjes)en dan starten met de chemo.Dus iedere week dat ik op controle ging,dacht ik " nu ga ik het weten wanneer ze beginnen".Lekker verkeerd gedacht dus.Op 20 augustus werd mijn port-a-cath geplaatst.24 augustus kreeg ik een hartonderzoek(dat was verplicht voor en na de FEC).En op 25 augustus kreeg ik m'n eerste chemo.Goede moed , we helpen je d'er hier ook wel door.Als je vragen hebt of gewoon aan een luisterend oor : schrijf je het hier maar eens van je af

witte vlinder

• borstkanker van 2006, herval in 2012 en 2017
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: december 12, 2010, 20:41:20 pm »
hoi,

ik ben toen in 2006 eerst borstbesparend geopereerd, de maandag erop terug
binnen voor volledige verwijdering van de borst plus alle klieren
2 weken na mijn operatie ben ik gestart met mijn chemo
ik herstelde goed van de operatie zeiden ze
groetjes Sabine

Nici

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: december 13, 2010, 07:20:30 am »
Ik denk dat het precies afhangt van ziekenhuis tot ziekenhuis, ik en mijn vriendinnen (2 die helaas ook borstkanker hebben) gaan allemaal in het gentse naar ander ziekenhuis en bij ons is het iedere keer wachten tot de wonde volledig herstelt is. Hangt misschien ook af van hoe agressief uw tumor wel is ...

pascale1

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: december 13, 2010, 08:16:47 am »
hoy christel,

Ik had zelf eerst een borstbesparende operatie op 2 april, daarna een amputatie en okseltoilet op 2 mei, chemo is gestart op 14 juni.
Men wou twee weken vroeger starten, maar ik zat midden in een verhuis ,en heb gevraagt of ik het even mocht uitstellen. Ik heb een agressieve vorm van borstkanker, ik heb toen gevraagd of het risico inhield om te wachten met de chemo, de oncoloog zei me dat dat geen verschil maakte.
pascale1

christel 1966

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: december 13, 2010, 18:10:17 pm »
zal inderdaad van dokter tot dokter of geval tot geval afhangen !
we zulen wel zien  ???
afwachten maar en alles op me af laten komen !ben er nog niet al te slecht aan toe
veel sterkte aan iedereen  :-*

billie3

• Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: december 13, 2010, 21:11:42 pm »
hoi christel 1966,

Is 1966 je geboortejaar ? Wel ook ik ben van 1966, heb in december 2008 een borstsparende operatie ondergaan, chemo, bestralingen en voor 't ogenblik nog hormoontherapie en daarbovenop had ik geen bakkerij maar een slagerij. Dus ik weet waarover je praat. Na de operatie ben ik ook na 1 weekje in de drukke eindejaarsperiode beland. Tijdens de chemo's begon ik elke ochtend om 6u30 te werken, maar 'smiddag ging ik telkens van 12u30 tot 15u30 slapen en 's avonds er terug vroeg in. Zo, kon ik het goed uithouden. Het werken tijdens je ziekteproces heeft ook voordelen hoor, je hebt altijd iemand rond je, in mijn geval was dit mijn echtgenoot en mijn klanten. Ik ben er altijd zeer open over geweest tov het kliënteel en daar ben ik heel blij mee dat ik dit zo heb aangepakt. Je hebt ook niet te veel tijd om te piekeren. Natuurlijk heb ik ook wel moeilijkere periodes gehad, maar al bij al viel het voor mij best mee. Ik ben zelfs na mijn 3de chemo op skivakantie geweest en met mijn sjaaltje op mijn hoofd stond ik alle dagen op de latten ! Het ga je goed christelle en heb je graag info over iets vraag gerust.

summer36

• Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: december 14, 2010, 10:32:55 am »
Amai,billie3,wou dat het bij mij ook zo vlot was gegaan.Ik ben nu thuis van juli 2009(operatie-chemo-bestraling-hormoontherapie).Ik heb nog steeds veel last van nevenwerkingen:waar men eerst nog zei dat komt van de chemo en de nolvadex begint men nu stilaan een andere weg in te slaan,mede omdat ik sinds oktober medicatie moet nemen voor de hartklachten(waar ik al sinds de chemo over klaag,maar die elke dokter blijkbaar normaal vond).Na aandringen heb ik van de oncoloog toestemming gekregen om vanaf januari mijn job voor 8 uur terug te "proberen".Ik heb fysiek wel een zware job en ben het type persoon dat nogal vlug zichzelf voorbijloopt.(ik werk 20 jaar op dit werk:ben nog vanuit " spoed" met genaaide vinger terug gaan werken;werken met gips aan pols;met longontsteking:ik weet later denkt een mens er anders over,maar ja,zal wel aard van het beestje zijn)Ik heb dus ook veel bewondering voor de mensen hier , die tijdens de chemo of kort er na al terug hun job konden doen.Moet er mij vaak van overtuigen dat niemand gelijk is en dat het ene lichaam meer tijd dan het andere nodig heeft.Dit aanvaarden valt me heel zwaar:vooral omdat ik vind dat ik veel levenskwaliteit heb moeten laten gaan door de behandeling.Mijn hobby's heb ik moeten afbouwen of stoppen omdat ik die niet meer fysiek aankan:en dan zeggen ze "je moet meer leren genieten van de leuke dingen in je leven".Weet wel :we mogen nog altijd content zijn dat we hier zijn en er zijn mensen,bij wie het allemaal nog veel slechter is,maar gemakkelijk is het toch niet.veel goede moed verder aan iedereen

vify

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: december 14, 2010, 18:09:42 pm »
Elke persoon is anders, en ervaart de chemo"s anders, er zijn er die er al wandelend doorheen gaan maar andere die er hondsziek van zijn,ikzelf was een ganse week volledig uitgeteld ondanks de epo wat ik kreeg, voelde me ook nog schuldig tegenover mijn man die nu mijn werk erbij moest doen, wij zijn niet zelfstandig maar wel congierge in een manège, daar hoort alle onderhoud bij
Ik ben begonnen twee weken na operatie(verwijdering borst) met chemo en twee weken na de laatste chemo aan mijn bestralingen
Dus kanjers van dametjes lukt het niet schaam jullie niet om te gaan liggen als je moe bent denk niet ,probeer in deze hachelijke tijd hulp te krijgen,er zijn diensten die helpen
Je hebt maar één lichaam denk nu even aan jezelf hoe moeilijk dat is,
Heel veel sterkte nog
liefs viviane

christel 1966

• Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: december 14, 2010, 20:37:23 pm »
ik verwacht moeilijkheden en hoop het beste !
das de beste manier denk ik  ???
en inderdaad loopt het bij iedereen anders !
denk ook dat je best naar je lichaam luisterd ,en dat inderdaad niemand zich hoefd te schamen !
zet hem op dames jullie zijn allemaal supervrouwen !
ik hou jullie zeker op de hoogte ! ;)

tulpje

• Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: december 14, 2010, 20:50:39 pm »

Ongelooflijk hoe snel jij weer aan het werk bent.
Ik lees hier dat de meesten onder julllie chemo hebben gehad, ikzelf ben alleen bestraald. Dus daar kan ik niet over meepraten. Toch wil ik jullie allemaal steunen en volgen op dit forum.
groetjes Els

christel 1966

• Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: december 14, 2010, 20:59:02 pm »
is jou nabehandeling dan al helemaal gedaan ?
moet jegeen hormoontherapie ?
bij mij moet alles nog beginnen !
weet donderdag pas wat mijn nabehandeling word  ???

tulpje

• Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: december 14, 2010, 21:34:15 pm »
Bij mij is alles van behandelingen achter de rug. Ik moet geen nolvadex of andere dingen nemen. Ik hoop voor jou het beste donderdag.
liefs, Els 

christel 1966

• Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: december 15, 2010, 16:30:13 pm »
@ bilie,
jij lijkt me een hele straffe madam !
ben ook al terug aantwerk ! en ja is mijn geb datum !
ben ook open tegenover de meeste klanten !
maar krijg soms toch maar rare reacties hoor !
er zijn er andere ook natuurlijk , ik heb momenteel absolut geen zin in werken en al dat gedoe met de feestdagen ! zal beter worden na morgen , hoop ik !
als ik eindelijk zal weten wat de nabehandeling word ! ;)