Auteur Topic: nieuweling  (gelezen 65117 keer)

christel 1966

• Bekijk profiel
nieuweling
« Gepost op: december 10, 2010, 14:21:15 pm »
halo , als ik hier vele verhalen lees heb ik het helemaal niet slecht !!
maar die onzekerheid  ??? gek word ik ervan
dus schrijf ik hier toch maar mijn verhaaltje (is nog maar kort)
ben christel , 44jaar en op dinsdag 30 november borstsparende operatie ondergaan !
tumor van 19mm alleen schildwachtklier weggenomen !
sedert zaterdag dik tegen mijn goesting terug aant werk (zelfstandig , bakkerij)
maandag mocht ik op controle , geen al te slecht nieuws , tumor niet al te erg agresief ,
en lymfeklier schoon ! wist al zeker dat ik bestraald moet worden en van hormoonbehandeling werd ook al gesproken , chemo ook !! :o
maar nu weet ik nog niets  :( pas dond 16 december terug en dan gaan we horen hoe  het zit met de nabehandeling  :-\drukste tijd van t'jaar staat voor de deur en weet niet hoe ik er aan toe zal zijn  :-[

jeannette

• Bekijk profiel
Re:nieuweling
« Reactie #1 Gepost op: december 10, 2010, 16:20:07 pm »
Hallo Christel,
"als ik hier vele verhalen lees heb ik het helemaal niet slecht !!" 
Je hebt het nogal voor je kiezen gekregen de laatste weken. En dan als zelfstandige moet je wel weer aan het werk hé. Die onzekerheid is het ergste waar je doorheen moet. Niet weten welke behandeling je staat te wachten. Het 'goede nieuws' bij al die ellende is dan wel dat de lymfe schoon is. Probeer het even wat van je af te zetten als dat al lukt.
Veel sterkte en schrijf je onzekerheden en je twijfels hier op het forum af.
groetjes, jeannette

Kikki

• borstkanker sinds 2006
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: december 10, 2010, 17:08:04 pm »
Christel,spijtig genoeg ben je nu één van ons en moet ook jij hierdoor,maar weet dat wij er voor je zijn. Hier kan je je zorgen en pijnen wegschrijven,dit is de juiste plaats.En als je dan nog eens zelfstandige bent moet het leven en werk toch verder, ook al zeg je nu foert!!De operatie op zich is goed meegevallen,wees daar al blij om en verder zal je nog veel"MOETEN"!!!

Thalia

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: december 10, 2010, 17:12:38 pm »
hallo Christel,

Spijtig dat we mekaar in deze omstandigheden moeten leren kennen.
Ik heb net mijn laatste chemo achter de rug. Ook ik heb borstsparende operatie gehad, klier weggehaald maar was ook schoon. Het weefsel rond de tumor was ook kankervrij en ze hebben echo van de lever gedaan, scan van ribben en longen en botscan en er waren geen uitzaaiingen te zien. Ik moest wel preventief chemo en stralen krijgen. Ik ben maar 28 dus ze willen zeker zijn dat alles echt wel weg is en voorkomen dat het rotbeest terug komt.
Ik begrijp dat je nu in onzekerheid leeft. Ik had het in het begin ook moeilijk omdat je afhangt van een hele hoop dokters en moet wachten wat ze beslissen. Zij gaan nu met een hele hoop dokters je dossier bekijken en samen beslissen welke therapieën voor jou het beste zijn. Het is toch al positief dat de klier niets heeft en dat hij niet al te agressief is. Bij mij ging het om een zeer agressieve tumor en voor mij zijn er zelfs minder therapieën die ik kan krijgen. De hormoontherapie heeft bij mij geen nut want hij is niet hormoongevoelig.
Je moet je vooral niet laten gaan en ervoor vechten. Hoe meer je ervoor vecht hoe makkelijker je hierdoor zal spartelen. Je gaat een heel moeilijk tijd tegemoet en zeker als zelfstandige maar zoals ieder van ons hier op het forum geraak je hier zeker door. En heb je vragen of wil je effe je hart luchten, altijd welkom om het hier te komen neerschrijven hé.

groetjes

christel 1966

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: december 10, 2010, 18:11:45 pm »
hallo,
had zoveel reacties niet verwacht , ben er wel blij om !
en ik weet , we moeten hierdoor !! :-\
zie het allemaal wel zitten en weet dat het nog veel erger had gekund !
wou dat ik er gewoon aan kon beginnen !
wat ik wel heb is een tamelijke verdiking onder oksel die pijnlijk is !
normaal of wat ? aleen schildwachtklier weggenomen !
bedankt voor jullie reacties  ;)
zal hier regelmatig mijn frustraties van me af schrijven !

Thalia

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: december 10, 2010, 18:27:47 pm »
die verdikking onder de oksel is waarschijnlijk door de operatie. Het zou een ophoping van je lymfevocht kunnen zijn. Ik heb dat ook gehad. En een hele tijd na de operatie had ik plots ook terug een bolleke en dat was dan een abces. Vermeld het gewoon aan de oncoloog bij je volgende afspraak. Hij zal er dan wel onmiddelijk naar kijken.
groetjes

Kikki

• borstkanker sinds 2006
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: december 10, 2010, 19:12:03 pm »
Lieve Elke en Wendy, Hierbij zend ik jullie allebei heel veel liefde en deelneming bij het overgaan tot de andere kant van jullie mama's.Een moeder verliezen is nooit eenvoudig, heb het 19 jaar geleden zelf meegemaakt!Elke, het leven gaat zo wie zo toch verder, klinkt nu zo hard en cliché, maar ooit zal je het een plaatsje kunnen geven,en jij Wendy aan jou denk ik ook nog regelmatig, met je verdriet om het heengaan van je mama en van "ons aller"Suzanne.

Een moeder verliezen in het heetst van de kankerstrijd
t'zal nooit wennen
maar ons hart zal ons na een tijd verblijden zonder spijt
nu kunnen jullie de pijn nog nauwelijks ontkennen

Maar het went en we geven het een plaats en tijd
onze moeders stralen aan de overkant
zij beschermen ons nu en ons hartje geraken ze niet kwijt
een moeder afgeven, we geven ze enkel in onderpand

Dus Elke en Wendy treuren mag
we zijn op aarde alleen maar met één doel
dat we hebben leren omgaan met gezag
maar weten van onze mama's ,we leven met een traan en een lach

ann2

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: december 10, 2010, 19:14:22 pm »
Dag Christel,

Wij kunnen er allemaal van meepraten en begrijpen goed wat gevoel er nu in je omgaat. Het is ook niet niks hé?
Ben 46 en in maart heb ik het verdict gekregen, borstbesparende operatie, okselevidement, preventief 6 chemo, 25 bestralingen, 5 jaar hormoontherapie en 18 x herceptine (vandaag nr. 5 gehad en dit om de 3 weken).
In het begin zie je door het bos de bomen niet meer, maar langzamerhand zal je merken dat je alles een plaatsje weet te geven en elke hindernis of berg stap voor stap moet beklimmen.Iedereen reageert ook anders op een behandeling. Wat je hier van ervaringen leest wil niet zeggen dat het bij jou ook zo gaat zijn, iedere persoon is uniek, maar wat wel helpt is dat we allen lotgenoten zijn en mekaar begrijpen (zonder woorden als het moet - al gaat dit moeilijk op het forum  ;)).
Veel sterkte!
Liefs
Ann
« Laatst bewerkt op: december 10, 2010, 19:16:23 pm door ann2 »

Nici

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: december 10, 2010, 20:16:06 pm »
Hallo Christel,

Ik reageer net zoals jou "als ik dat hier lees heb ik het nog niet zo slecht"....Deze morgen zat ik ook samen tijdens een verzorgingscursus van de VLK met 4 lotgenoten en ik vond toen ook dat ik het best af was....
en bij mij zeiden ze eerst ook zeker gene chemo....tot de uitslag kwam na de operatie en dat vond ik het ergste en nog steeds CHEMO!
En ik vond die onwetendheid ook verschrikkelijk!!! 5 weken heeft het geduurd tegen dat ik eindelijk wist welke tumor, waarom chemo, welke chemo ga ik ziek zijn enz enz....!!! IK had alles op een briefje gezet wat ik wou vragen en zodoende een zeer goede uitleg gekregen van de oncoloog (een heel lieve dokter). Je bent dikwijls zo overdonderd door hetgeen dat in korte tijd over jou heen komt dat je terwijl de dokter aan het uitleggen is in zijn tempo en met al zijn medische termen, dat je al ergens heel ver weg bent in wat, wie, hoe, ikke????Allé dat was bij mij toch zo!
Ik wens je veel liefs en dikke knuffels en inderdaad hier krijg je van alle andere madammen heel veel steun!! Ik heb het ook al ondervonden!
groetjes Nicole

christel 1966

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: december 10, 2010, 20:48:56 pm »
ben overweldigd door de reacties  ;D
blij dat jullie er zijn !
thuis zijn ze ook wel bezorgd maar snappen het precies niet zo goed !
schoonvader zei na operatie voila zie slechtste is al gepaseerd  :'(
dus dan weet je het wel hé
ze hebben er gewoon geen idee van !
zal hier veel te vinden zijn !
nog bedankt voor reacties ! ;)
tot later

Kaat46

• diagnose september 2009
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: december 10, 2010, 23:59:17 pm »
Dag Christel
't Is voor iedereen een hele opgave hé, maar ja, we kunnen niet anders, we staan er voor en gaan er door!
Gelukkig vinden wij hier op het forum altijd een luisterend oor en kunnen we elkaar ook vaak nuttige tips doorspelen.
Die reactie van je schoonvader .... bij mijn vader was het precies hetzelfde! Maar je kan het hen niet kwalijk nemen, ze zijn ook geschokt en kunnen het vaak toch niet helemaal goed plaatsen.
Ik wens je veel sterkte. Je kan het beste alles stapje per stapje bekijken. De operatie is nu al achter de rug .... en viel al bij al toch blijkbaar mee. De volgende stappen zouden ook kunnen meevallen, al is het voor iemand die moet blijven werken natuurlijk verre van evident.
Het zou ook handig zijn als je het zou kunnen regelen dat je elke dag toch minstens een paar uur kan gaan rusten, echt hele dagen zal waarschijnlijk bijzonder lastig worden.
De verdikking onder je oksel is waarschijnlijk lymfevocht dat nu toch zo'n beetje opnieuw zijn weg moet zoeken. Ik had dat ook, mijn dokter zei: zolang je geen koorts hebt en/of het litteken vuurrood gaat zien dan is er niets aan de hand. Als dat wel het geval is dan kan er een infectie ontstaan zijn en dan moet je onmiddellijk een arts contacteren (kan ook je huisarts zijn).
Liefs
Kaat

christel 1966

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: december 11, 2010, 10:30:40 am »
pppffffff, moe ,moe moe
toch klein uurtje pauze genomen , ben doodop !
schoonmoeder komt int weekend nog een handje helpen vandaar dat ik even eronder uit kan muizen  ;)

Nici

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: december 11, 2010, 16:33:53 pm »
Chapeau! Ik ben na drie weken parttime gaan werken en dat ging omdat ik in hoofdzaak op mijne stoel mag zitten! Veel moed! Maar ik denk dat het ook belangrijk is om te rusten naar de behandeling toe, ik wou ook weer fulltime werken maar mocht niet van de dokter! Ben nu blij dat ik luisterde ik kreeg vorige week eerste chemo en ben na 5 dagen gaan werken wederom parttime maar het was al wat zwaarder dan na mijn operatie!

christel 1966

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: december 12, 2010, 10:25:49 am »
hoi nici,
is ook de bedoeling in geval van chemo om minder te werken !
maar is altijd moeilijk hier , vooral nu ,,, feestdagen is de drukste tijd van het jaar !
nog 3 uurtjes werken en dan eindelijk weer twee dagjes rust !!
maandag en dinsdag  zijn we dicht !!
en dan op naar donderdag !!
ben benieuwd  ???

pascale1

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: december 12, 2010, 10:38:53 am »
hey christel,

Als zelfstandige zal het zeker niet gemakkelijk zijn... Maar waarschijnlijk zullen de feestdagen al wel achter de rug zijn, voor je met behandelingen begint  niet?
Hou er toch maar rekening mee, dat moeheid de grootste nevenwerking zal zijn, zodat je genoeg hulp kunt organiseren voor je bakkerij.
Dan heb je die stress toch al wat minder. Heb je kinderen?
Je komt er wel door, je lijkt me een "straffe madam".
knuffel
pascale1
En zie je het allemaal niet meer zitten, schrijf het hier maar van je af dan, wij begrijpen mekaar hier tussen de lijnen door :)