Auteur Topic: Bloedonderzoek  (gelezen 4003 keer)

leen_

• Gast
Bloedonderzoek
« Gepost op: februari 13, 2006, 21:40:18 pm »
Hoi

Ik vroeg me af of de huisdokter met een standaard bloedonderzoek kan zien of je (borst)kanker hebt.

leen_

• Gast
Re:Bloedonderzoek
« Reactie #1 Gepost op: februari 15, 2006, 11:48:45 am »
Hoi,

Ik zal mijn vraag anders stellen, meer persoonlijk, al is dat voor mij een enorme stap. Ik ben 22 en heb er nog nooit met iemand over gesproken.

Ik vermoed al enig tijd dat ik BK heb. Maar kan de stap niet zetten het zelf tegen de huisarts te zeggen. Ik zou niets liever willen dan dat hij het zelf ontdekt, en het dan zo tegen mij zegt.
Aangezien ik ook veel onverklaarbare buikpijn heb (en via echo niets te zien was), heb ik bloed laten trekken.
Weer zo'n grote stap (heb er ontzettend veel schrik van, en telkens kom ik er onderuit - wat ik in begin wou, maar nu al lang niet meer).
Had enorm veel stress voor de uitslag. Maar wat bleek: ik was kennelijk kerngezond.
Kan dat echt? Zit het allemaal in mijn hoofd dat ik BK heb? Kan je wel zien via bloedonderzoek dat iemand K heeft?
Ik word stilaan gek in mijn hoofd. Ik zou het zo graag willen vertellen, maar kan niet over mijn lippen krijgen. Zou niets liever hebben dan dat dokter het ontdekt, maar hoe?

Eigenlijk ben ik ontzettend jaloers op jullie, op hoe jullie ermee kunnen omgaan, het uiten aan de anderen en zelf de stap kunnen zetten met dat je vreemde dingen in je borsten voelt.

Karen

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: februari 15, 2006, 20:57:36 pm »
Dag Leen,
Je vertelt niet waarom je zou denken dat je borstkanker hebt maar in antwoord op je vraag ivm bloedonderzoek kan ik je zeggen dat zo'n onderzoek absoluut kanker niet kan uitsluiten. Ik raad je dan ook aan zo snel mogelijk open kaart te spelen met je arts zo ben je er misschien op tijd bij, groetjes Karen

leen_

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: februari 16, 2006, 23:57:24 pm »
hoi karen,

Je reactie is heel normaal (wist ik eigenlijk diep van binnen ook). Toch ben ik blij dat je dat toch nog zegt, en mij nog eens -hard- met de werkelijkheid confronteerd! (zoals ik al eerder schreef is dit tot hiertoe te enige manier voor mij om erover te spreken).

Dacht dat jullie het allemaal makkelijk hadden, nu dat jullie omgeving ervan weet. Maar dat is niet zo. Iedereen heeft ooit ook de eerste stap moeten zetten. En ik denk, dat dat mij bij ook voor snel zal zijn. Je hebt gelijk, ik MOET gewoon.

Ik heb ook op de site eens zitten rond zien, wie je juist bent/wat je allemaal al hebt geschreven... hard en leerrijk. Ik hoop evenveel energie en moed te kunnen hebben als jij!

Karen

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: februari 18, 2006, 15:43:32 pm »
Doen hé Leen niet alleen over schrijven, je bent niet alleen en misschien (hopelijk) maak je je zorgen om niets. Je mag me altijd mailen hoor xxx

leen_

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: maart 10, 2006, 15:11:10 pm »
Hoi Karen!

Ik maakte me inderdaad zorgen voor niets... wat een opluchting, al ben ik wel ferm geschrokken!
Bedankt voor je reacties.

Ik wens je nog enorm veel sterkte en moed toe!
liefs, leen.