Auteur Topic: afscheidsboek  (gelezen 3501 keer)

Wen

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
afscheidsboek
« Gepost op: december 02, 2010, 17:32:44 pm »
Dag iedereen.
Ik heb vorige week vernomen dat mijn schoonzus uitgezaaide kanker heeft en spijtig genoeg niet meer te genezen is.
Nu werden er uiteraard geen uitspraken gedaan over de tijd die haar nog rest (ik veronderstel dat zoiets ook onmogelijk nauwkeurig te voorspellen is) maar ik ga er momenteel vanuit dat ze geen jàren meer te gaan heeft.
Hoe het ook zij, ik wil haar uiteraard helpen en steunen voor zover dat in mijn mogelijkheid ligt.
Ik kan er niet aan doen, maar ik kwam ineens op het idee van een afscheidsboek. In de zin van een boek waarin ze verslag zou kunnen doen van de leuke dingen die ze nog wil doen of al gepland heeft. Misschien met foto's of gedichten.
Ik stel mij voor dat haar kinderen (12, 17 en 19 jaar oud) daar later graag naar terugkijken om leuke herinneringen aan haar op te halen.
Heeft er iemand zich met zo'n boek al eens beziggehouden? Of met iets gelijkaardigs?
Alle tips zijn welkom!
Wendy

summer36

• Bekijk profiel
Re:afscheidsboek
« Reactie #1 Gepost op: december 02, 2010, 20:12:13 pm »
hey wendy,het spijt me dit slechte nieuws over je schoonzus te vernemen.Ik wens jou en de familie dan ook veel sterkte en veel steun bij mekaar.De idee van een afscheidsboek vind ik een schitterend idee.Ik denk dan eigenlijk spontaan aan twee versies.Eén een versie,die van je schoonzusje uitgaat:waarin zij dingen schrijft naar anderen toe,dingen,die ze nog wil doen,dingen,die ze wil zeggen tegen haar vrienden en familie maar die ze misschien beter op papier kan zetten dan uit te spreken.Twee een versie,waarin al haar vrienden en familie iets kunnen schrijven voor je schoonzus,zodat ze weet wat ze betekent voor jullie,hoe jullie alles beleven ,jullie emoties of gewoon dat jullie vinden dat ze zo'n moedig persoon is.groetjes,indian

Bert Rolloos

• Bekijk profiel
    • bert786.faym@blog.hyves.nl
« Reactie #2 Gepost op: december 02, 2010, 20:26:50 pm »
Hallo Wendy,
misschien is het boek: "Mam, vertel eens" van Elma van Vliet wel wat je bedoelt.
Heb dat zelf ook gekregen en ik zelfs zitten lachen bij het invullen van sommige antwoorden.
Groetjes,
Bert

Wen

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: december 04, 2010, 14:36:44 pm »
Dankjewel Bert en Indian,
Voor de geweldige tips. Nu ben ik er gerust in dat zo'n boek een zinvol kado is. Het idee van de twee standpunten... sùper! Ik was er nooit op gekomen.
Ook dat boek van Elma van Vliet lijkt me leuk. Dat ga ik zeker eens te pakken krijgen.
Hartelijk dank voor jullie hulp!

Groetjes