Auteur Topic: borstamputatie  (gelezen 2234 keer)

marti

• Gast
borstamputatie
« Gepost op: januari 27, 2006, 19:18:06 pm »
hoi ,ik ben 42 en moeder van 4 kinderen ineens stond mijn wereld stil maar de dag nadien was ik zo kwaad op mezelf dat ik de klok heb omgedraaid en er voor 100% voor ga vechten en dat heb ik al gedaan op 4/1 is mijn borst geamputeerd en op 6/1 was ik al thuis voor mijn kinderen ik heb ook geen last ondervonden van de operatie alleen dat onder mijn oksel de huid wat strak is op 7/2 start de chemo en daar ben ik wel zenuwachtig voor omdat je naar het onbekende overstapt en niet weet wat er gaat gebeuren maar meest van al zie ik meer af met mijn man dan met mezelf maar ik had ook geen andere keuze dan het te aanvaarden ik sta er mee op en ga ermee slapen maar heb de indruk dat hij het vervelend vind dat altijd die kanker word bovengehaald daarom ben ik nu op dit forum:)

VERA

• Gast
Re:borstamputatie
« Reactie #1 Gepost op: januari 30, 2006, 11:56:19 am »
hallo MARTI,
toen ik uw verhaal las, herkende ik mezelf die eerste dagen na het verdict. Toevallig, bij een simpele operatie, werden er bij mij kwaadaardige cellen in wording gevonden. Gelukkig was het in een heel vroeg stadium, kreeg ik een borstsparende operatie en bleek chemo niet nodig, alleen bestraling. Dat was voor mij toch een enorme schock want op 38 jaar verwacht je dit niet . Bovendien zat ik juist in een huwelijkscrisis, met 3 kleine kinderen. En ik was nog maar 3 maanden begonnen met een nieuwe zaak.
Door deze situatie heb ik wel de moed gevonden om mijn man te verlaten(genieten van het leven) en een,voor mij, beter leven te leiden. Er waren natuurlijk wel zware periodes en die heb ik nog soms, maar zo te lezen lijk je mij wel een sterke vrouw. Wat mij vooral hielp, was erover te praten , zoveel mogelijk!!!
En zoek verder hulp als je het echt moeilijk hebt. Denk vooral aan uzelf, en uw kinderen zullen er baat bij hebben. Het moeilijkste voor mij is eigenlijk de periode na alle behandelingen. Die blijvende onzekerheid omtrent de toekomst . Hierdoor heb ik besloten om een relaxatiesessie te volgen, om die stress beter de baas te kunnen . Zo Marti, veel goede moed, en probeer vooral positief te denken tijdens de behandelingen. XXX VERA