Auteur Topic: 2 jaar later  (gelezen 2688 keer)

MON

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
2 jaar later
« Gepost op: november 04, 2010, 14:27:42 pm »
Ik ben op 13/11/2008 geopereerd aan borstkanker.  Heb 6 chemokuren gehad en 33 bestralingen.  Sinds 13/06/2009 neem ik nolvadex en krijg 1 x per maand Zoladex toegediend. 
De chemokuren en bestralingen heb ik zeer goed doorstaan, buiten een beetje moe en een aanzienlijke gewichtstoename geen noemenswaardige problemen ondervonden.  Ik ben ook op 01/08/2009 opnieuw full time aan het werk gegaan en tot over enkele maanden was ook dit geen enkel probleem.  De laatste maanden echter voel ik mij alles behalve OK. De 3 maandelijkse check-ups zijn OK maar ik ben sneller moe, heb pijn in gewrichten en spieren, krijg huilbuien en ga tegen mijn zin werken.
Heeft één van jullie hier ervaring mee ?

fien

• **
    • Bekijk profiel
Re:2 jaar later
« Reactie #1 Gepost op: november 04, 2010, 16:41:12 pm »
hallo,wat jij daar opnoemt heb ik ook en komt volgens mijn oncoloog door de nolvadex en meestal door elke hormoontherapie,
jammer maar we moeten er door!!
ps ik heb wel medicatie die het iets draaglijker maken,maar denk dat je dat best met je arts bespreekt,het beste, fien

nederbelg

• desiree, single mama van 2 meiden. 11 en 13jr
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: november 04, 2010, 18:58:39 pm »
hey lotje,
zalig om alvast te weten, volgende week mijn tweede chemo, de derde chemo is op mijn verjaardag....tof kadooke.
dikke zoen van desiree

Kaat46

• diagnose september 2009
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: november 04, 2010, 19:09:07 pm »
Dag Mon

Tja, hier zeggen we wel meer tegen elkaar 'het is altijd wat'.
Ik ben geen dokter maar als ik lees dat je operatie in november was jij al terug aan het werk ging op 1 augustus dan vind ik dat allemaal wel supersnel. Zou het niet kunnen dat je daar nu de weerslag van ondervindt?
Naast alle wijsheid van de dokters zijn wij er hier, als ervaringsdeskundigen, toch wel over eens dat luisteren naar je lichaam heel belangrijk is. Misschien is het mogelijk om minder te werken en in plaats daarvan wat leuke dingen te doen.
Sterkte
Liefs
Kaat

witte vlinder

• borstkanker van 2006, herval in 2012 en 2017
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: november 04, 2010, 19:46:45 pm »
Hoi Mon,

Ik bewonder dat jij al zo vlug fulltime bent gaan werken
die spier-en gewrichtspijnen waar jij van spreekt heb ik ook zo fel
komt door die hormoontherapie, niet fijn, maar we moeten er door he
groetjes Sabine

summer36

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: november 04, 2010, 20:35:08 pm »
Hey Mon en andere lotgenoten hier met dezelfde klachten.Bij mij vrijwel hetzelfde verhaal.Operaties juli 2009;zes chemo's,25 bestralingen.Dit alles achter de rug 10 februari 2010.Sinds januari 2010 gestart met nolvadex.Eerste maanden:geen extra problemen door de hormoontherapie.Sinds juli zijn alle lichte ongemakken fel verslechterd:enorm veel problemen met mijn geheugen,concentratiestoornissen;bot-en spierpijnen(vooral onderbenen:knieën,voeten)vapeurs en problemen met mijn hart(waar ik nu medicatie moet voor innemen).Volgens de oncoloog is dit een gevolg van de combinatie van de chemo en de nolvadex.En zal ik daar moeten leren mee leven:gemakkelijk gezegd natuurlijk,als je er zelf geen last van hebt.Ik volg nu reeds sinds einde maart twee keer per week revalidatie in het ziekenhuis:dat gaat vrij goed;maar meer moet  het ook niet zijn hoor.In januari start ik met progressieve arbeid:8 of 12 uur per week(normaal deed ik er 36);en ik moet eerlijk bekennen:het is echt met een klein hartje,ben echt heel bang om het niet aan te kunnen.M'n job is fysiek heel zwaar.Lukt m'n eigen taak niet meer,kan ik eventueel(tijdelijk)naar kassa overgaan:alleen kan ik me in m'n hoofd niet lang concentreren en vergeet ik van alles:dus dat is ook niet zo ideaal.Maar ja,zal pas zien hoe het gaat als het zover is zeker