Auteur Topic: hersentumor?  (gelezen 4803 keer)

SarahOK

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
hersentumor?
« Gepost op: oktober 08, 2010, 20:17:48 pm »
Hey iedereen,

Hopelijk kan er iemand mij een beetje geruststellen. Ik maak me al een paar dagen zorgen.
Ik heb een week geleden een zware maar zeer korte "migraine" aanval gekregen, sindsdien heb ik elke dag hoofdpijn.
Mijn evenwicht is niet altijd wat het moet zijn, ik voel me vaak licht in mijn hoofd, dubbelzien gebeurt ook wel eens, ik kan niet op woorden komen of ik verzet letters van plaats binnen een woord. Zelfs dit typen is niet gemakkelijk. Ik merk dat mijn concentratie niet goed is en dat ik dingen vaak niet goed versta of verkeerd versta. Ik werk binnen het operatiekwartier en hier is dit natuurlijk niet goed. Sommige collega's hebben geen weet van al deze klachten en beginnen zich een beetje te ergeren....

Ik ben hiermee naar de huisarts gegaan en heb een afspraak voor een NMR, maar ondertussen vertrek ik dus wel voor een week op vakantie en ik weet echt niet of ik gerust ga zijn...

Vriendelijke groeten
Sarah

SarahOK

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re:hersentumor?
« Reactie #1 Gepost op: oktober 09, 2010, 10:27:36 am »
mijn dokter is op de hoogte van het feit dat ik op vakantie vertrek en hij zei dat ik maar even moest zien wat de vakantie deed. Hij zei dat het goed kon zijn dat de symptomen na de vakantie weg zijn, hij vermoed dat het door de stress komt en door eventuele vermoeidheid.
Ikzelf denk daar anders over, gezien dat ik mijn lichaam wel voel en echt voel dat er iets niet juist zit.

Ik woon nog thuis en mijn vader neemt mij serieus, maar mijn moeder niet zo en die steekt het ook op de spanning en vind dat ik overdrijf. Ze heeft zelf al kanker gehad (borstkanker) en mijn opa een goedaardige hersentumor in de vorm van een 'bult' op zijn hoofd... Mijn moeder zegt dat ge van kanker niets voelt enz... Maar ik weet wel beter, ik zie elke dag kankerpatiënten (slokdarmkanker/longkanker) op onze tafel en die voelden ook echt wel dat er iets niet juist was.

Alez, ik vertrek morgen en dan nog naar Turkije (niet echt het meest westerse land), als er iets gebeurt... Tja, we zullen wel zien hè...

ello

• **
  • mama van twee schatjes
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: oktober 19, 2010, 12:07:53 pm »
Hallo Sarah!

Hoe is het ondertussen met je? Hopelijk al wat beter en heeft de vakantie je deugd gedaan.
Ik vind het wel straf dat er niet direct een scan is genomen na de klachten die je had (of nog hebt). Een plots opkomende felle hoofdpijn, bepaalde functies die wegvallen of verslechterd zijn, hoofdpijn die daarna blijft aanslepen, het zou net zo goed om een hersenbloeding kunnen gaan, en zoiets moet toch direct onderzocht worden.
Ik hoop dat de scan opheldering kan geven en goed nieuws zal brengen, zodat je gerustgesteld bent!

Dikke knuffels,

Katrien

keikopje

• 42, mama van een dochtertje van 7j
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: oktober 20, 2010, 09:16:22 am »
Hoi Sarah,

ik hoop dat je intussen meer weet? Onzekerheid is een verschrikking.
Laat je zeker niet doen door de mening van anderen en volg je intuïtie, die is meetsal juist (wat daarom niet het ergste betkent natuurlijk).  Bij mij werd de lymfeklierkanker ook maanden later dan nodig vastgesteld, omdat de huisarts mijn klachten aan oververmoeidheid toeschreef, terwijl ik zelf voelde dat er iets helemaal niet pluis was.

sterkte,
keikopje