Auteur Topic: darmkanker en alternatieven  (gelezen 5041 keer)

rrheyn

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
darmkanker en alternatieven
« Gepost op: oktober 07, 2010, 19:43:59 pm »
In februari van dit jaar werd dikkedarmkanker vastgesteld, de darm werd volledig verwijderd, doch ik heb geen stoma.
Mijn galblaas was ook van de partij.
Ik heb 58 jaar gesport, gezond geleefd, doch ik werkte veel in de chemie.
Ik gebruik alles wat helpt, chirurgie was dringend nodig, maar daarnaast heb ik veel baat bij accupunctuur en chinese heilgymnastiek, Qi-gong en tai-chi. Die behandelingen zijn best betaalbaar en de extra chinese kruiden eveneens. Dat kan je niet zeggen van de homeopaten die ik bezocht. Ik las het boekje van P.Jansen, de dokter die zijn dikke darm verloor en het Duitse werkje " mein leben ohne krebs". Ik gebruik shusslerzouten die in Duitsland 50% goedkoper zijn, ...volg min of meer het Hildegard von Bingen dieet en macrobiotiek. Ik eet weinig of geen zuivel meer, geen rauwkost,...Ik heb veel steun gehad aan you tube : louise Hay therapy-video's, kost 0,000euro.
Pijnbestrijding zonder pillen, zonder dafalgans, met EFT . Zie you tube david childerney, kost , 0,000€. dat kan je gratis allemaal van het net halen. Ik deed de techiek gewoon over en had er nog niets van geleerd.
Na eenmaal was de pijn van de porto-cath operatie verdwenen, toeval !!!

ams

rrheyn

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re:darmkanker en alternatieven
« Reactie #1 Gepost op: oktober 07, 2010, 19:54:46 pm »
Ik was eens bij een homeopaat, die een klokje zette van 15 ' en me 26 euro aanrekende, mijn echtgenote zei ook een woordje, nogmaals een extra visite, 52 €
Ik ga nu bij een ervaren accupuncturist van 60 jaar en al 30 jara in het vak zit, die vraagt mij 25€ !!! en is een uur met me bezig.
Hij schrijft kruidenpreparaten voor die respectievelijk 8 en 11 euro kosten.
Dat er nog idioten zijn die beweren dat accupunctuur niet helpt, die weten niet over wat ze praten.
Ik ben nu op het einde van mijn chemo-therapie en heb die goed doorstaan, nog eenmaal en mijn 12de zit erop.
Als ik de chinese therapy niet had genomen had ik mss al een vogel voor de kat geweest, zoals mij echtgenote zaliger !
Qi-gong kan je bewegende meditatie noemen, ze is oeroud en is even nuttig dan vipassana of andere oude techniek.
Louise Hay haar video's en cassettes zijn een extra troef om je te sterken . In ieder geval kanker maakt je een ander mens, meer relativerend, genietend van elke moment, je wordt zachter en al het macho-gedoe hoeft niet meer. Als ik nu terugdenk aan topsport, .....

wannes1952

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: november 05, 2010, 13:40:10 pm »
Dag, rrheyn,
als ik al die dingen gdie jij gedaan hebt, dan sta ik morgen op straat want dan kan ik mijn huur niet meer betalen .
Ik vind het oké dat jij dit allemaal doet en er goed bij vaart.
Wat ik niet goed vind is dat je de vergelijking maakt met homeopathie er negatief bij voor te stellen. JE hebt het recht om hier te schrijven met welke alternatieve geneeskunden enzo je gebaat bent maar niet om andere alternatieve behandelingsmethodes in negatief daglicht te stellen.
Ik ben  6jaar door verschillende klassieke dokters behandeld. Telkens zeiden ze dat ik niks zwaar mankeerde en twee zeiden zelf dat het tussen mijn twee oren zat. De laatste dokter waar ik ben bijgeweest was een homeopaat en ik moest dringend zwaar-doorgedreven bloedonderzoek doen. Uiteindelijk wees het allemaal uit dat ik 6 jaar veel, heel veel pijn heb gehad, spierkrampen, ganse nachten, spierkrampen en dat doet verdorie serieus pijn, kortademigheid, geen trappen meer kunnen doen, 12uur op 24u slapen, rusten, liggen enz. Luchtwegeninfectie's oa ook.
Na al mijn (zware chemo +stamceltransplantatie's) therapiëen laat ik me nu nog steeds door een homeopaat ondersteunen en het helpt mij zo goed als al die dingen die jij deed jou goed doen.
Ik zou zeggen: voorzichtig met het afbreken van behandelingen, het is niet omdat het bij jou niet werkte dat het niet  bij een grote groep andere mensen wel effect heeft.

witte vlinder

• borstkanker van 2006, herval in 2012 en 2017
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: november 10, 2010, 20:53:03 pm »
Hoi rrheyn,

ik kan Wannes zijn redenering wel een beetje volgen.  Vind het goed wat je allemaal doet, mijn kinesiste doet ook regelmatig acupunctuur bij mij, helpt inderdaad goed, ik doe ook tai chi en werk met EFT, ik heb boeken van Louise Hay en heb mindfulness gedaan, allemaal héél relaxeren.  Ik kan je  daar dus wel in volgen.  Maar dat je homeopathie afkraakt vind ik niet zo goed.
Ik heb 4 jaar geleden borstkanker gehad, ben nu nog met hormoontherapie bezig, heb veel klachten daardoor, ook slaapproblemen.  Ben bij een goede homeopaat terecht gekomen, hij is best betaalbaar, moet 50 € betalen voor een uur en trek daar 16 € van terug, ik voel me beter en beter worden dankzij hem; dus het doet me héél goed.   Je moet altijd voorzichtig zijn met behandelingen af te kraken.
groetjes Sabine