Auteur Topic: leven na maagkanker  (gelezen 1790 keer)

marianne

• Gast
leven na maagkanker
« Gepost op: januari 05, 2006, 12:18:49 pm »
 :)héé, ik ben marianne, ik ben 47.begin december is bij mij vastgesteld dat ik maagzweren had. na onderzoek in het labo van deze zweren bleken er kankercellen aanwezig te zijn. op 15 dec ben ik dan geopereerd en heeft men twee derde van mijn maag weggenomen vermits het over een grote vlek op mijn maag ging. de kankercellen waren weliswaar nog niet door mijn maagwand geraakt dus was ik er gelukkig vroeg bij. ik zoek dames en of heren die iets gelijkaardigs meegemaakt hebben of meemaken en zoek tips wat mijn voeding betreft want het is een hele aanpassing. preventief hebben ze ook mijn galblaas weggenomen wat mijn eetgewoontes nog iets bemoeilijkt. het gaat goed met mij, toch kamp ik met wat darmproblemen bij momenten. bij het verlaten van het ziekenhuis heb ik wel dieetadvies gekregen van een diëtiste maar dat is meer een globaal advies, niet toepasselijk voor iedereen.
misschien kan ik van iemand enkele tips en raad krijgen om vooral de eerste maanden de juiste weg te zoeken naar de juiste voedingswijze?

alvast bedankt