Auteur Topic: help mijn man is dood  (gelezen 7215 keer)

enik

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
help mijn man is dood
« Gepost op: september 05, 2010, 00:54:50 am »
Zondag 29 augustus is mijn man overleden. Hij is 39 jaar geworden. Vorig jaar september ondekte ze een tumor in de maag en slokdarm. Hij heeft 3 chemokuren gehad en daarna een operatie, daarna weer 3 chemokuren. Tussen de laatste chemokuren zijn we nog op wintersport geweest. Dat was twee maanden na zijn operatie. Ze hebben van een goed gedeelte van zijn maag een maagbuis gemaakt en zijn slokdarm is verwijderd. Het liep allemaal voorspoedig. Eten ging heel snel goed en hij had nauwelijks ergens last van. Al snel kon hij weer bijna met de pot mee eten. Weer aan het werk gaan en zijn sport weer langzaam oppikken (mountinbiken). Hij rookte niet, dronk niet en leefde dus gezond. 29 juli 2010 waren we aan het inpakken om op vakantie te gaan, hij klaagde van een beetje buikpijn. Tja dacht ik toen, hij kan natuurlijk ook nog wel eens gewoon een beetje ziek zijn. Al snel kwamen we er op vakantie achter dat het echt niet goed was. De dokter daar zag met een echo vocht in zijn buik. Vermoedelijk uitzaaiingen van de kanker, maar we wisten nog niets zeker. 11 augustus naar het zieken huis, (er was tijdens de vakantie al 3 liter vocht uit je buik gehaald) in het ziekenhuis zeiden ze meteen heel duidelijk "hier is niets meer aan te doen het zijn uitzaaiingen op het buikvlies". De scan van de vrijdag daarop bevestigde het nog harder. Hij had nog ongeveer twee maanden te leven. Met de dag zag ik hem achteruit gaan. De laatste week kon hij bijna niets meer eten, nog een beetje watermeloen. Ook dat eten kwam er dan na een half uurtje of minder weer uit. Zijn darmen lagen al anderhalve week stil. Dit soort kanker schijnt je darmen te verlammen. Zijn ogen waren de laatste dagen diep, hol en leeg. Hij heeft er voor gekozen om niet tot het laatst te lijden. Vrijdag 3 september 2010 was zijn crematie. Ik kan niet geloven dat ik hem nooit meer kan zien, voelen, knuffelen. Het is gewoon verschrikkelijk. We hebben samen twee kinderen. Een meisje van 10 jaar en een jongen van 6 jaar. Over 4 weken wordt hij 7, zonder zijn papa.

groetjes enik

keane

• Borstkanker oktober 2008 - opnieuw november 2015
    • Bekijk profiel
Re:help mijn man is dood
« Reactie #1 Gepost op: september 05, 2010, 07:10:30 am »
Zo erg Enik, hier zijn geen woorden voor.
Ik wil alleen even reageren om je veel moed toe te wensen, maar eigenlijk weet ik dat geen enkel woord of gebaar toereikend is om je verdriet te verzachten.
Veel liefs
Keane

chrissy

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: september 05, 2010, 09:13:36 am »
Ik ben bijna zonder woorden.
Veel moed en sterkte voor jezelf en voor je kinderen.
chrissy

summer36

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: september 05, 2010, 20:10:00 pm »
Beste Enik,wat een verhaal.Ik wens jou en je kinderen heel heel veel sterkte toe om dit pijnlijke verlies een plaats te geven én om samen terug jullie weg te vinden in het leven.

Pam

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: september 13, 2010, 09:39:38 am »

ik wens jou en je kinderen heel veel sterkte toe in deze moeilijke tijd! Ik hoop dat jullie voldoende steun vinden van familie en vrienden!

pam x

victoria 1949

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: september 17, 2010, 20:41:28 pm »
Dag Enik,

Wat een diep verdrietig verhaal. Het is zo treurig om je man zo jong te moeten verliezen, niet te bevatten voor jou en je kinderen denk ik.
Ik hoop dat je rond je mensen hebt die dicht genoeg bij je staan om je te steunen en te helpen bij de verwerking van je verdriet. En dat je de kans krijgt om erover te praten als je daar behoefte aan hebt.
Als je er hier met ons over wilt praten, doe dat dan. Het is maar een luisterend oor van op afstand, maar als dat iets voor je kan betekenen wil ik dat graag voor je doen.
Heel veel sterkte

Victoria

ann2

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: september 18, 2010, 14:31:27 pm »
Dag Enik,

Ik vind het vreselijk dat je je man zo vroeg moet afgeven. Ik wens je veel sterkte om deze verschrikkelijk moeilijke periode door te komen met je kinderen.
Als je hierover wil praten, laat het horen aub.
Veel sterkte.
Ann

witte vlinder

• borstkanker van 2006, herval in 2012 en 2017
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: december 20, 2010, 07:50:18 am »
Hoi Enik,

ik lees nu pas je verhaal, vind het vreselijk zo jong al je man moeten afgeven
wat een vreselijke ziekte toch
ik wens je enorm veel moed en sterkte om met dit verdriet te kunnen omgaan
groetjes Sabine