Auteur Topic: Ik ben mijn mama aan het verliezen...  (gelezen 27979 keer)

summer36

• Bekijk profiel
Re:Ik ben mijn mama aan het verliezen...
« Reactie #30 Gepost op: juli 14, 2011, 15:48:00 pm »
Muisje,ook ik wil je veel sterkte toewensen om dit een plaats te geven,te verwerken.Ik ben er zeker van dat jouw mama altijd heel trots is geweest op je en dat ze veel steun aan je heeft gehad in deze moeilijke laatste reis(ook al ervaar jij dit misschien niet zo).Sluit je niet op in je verdriet.Denk vooral aan alle mooie momenten,die je met je mama hebt gedeeld.En als je nood hebt aan een luisterend oor,kom het hier dan maar allemaal eens van je afschrijven,dikke knuffel,indian

muisje 73

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: juli 15, 2011, 23:30:25 pm »
Dank je wel allemaal, ik heb het heel erg moeilijk. Ik kan dit niet plaatsen ... ik kan er niet bij ... het is allemaal zo onrealistisch ...
Dinsdag is de uitvaart, nu leef ik op automatische piloot, alles moet geregeld worden, maar ik vrees voor woensdag, ...
Waarom zijn ze toch MIJN mama komen halen ?

summer36

• Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: juli 16, 2011, 16:22:52 pm »
Het is allemaal zo oneerlijk en zo zinloos hé.Maar spijtig genoeg is niemand bij machte om er iets aan te veranderen.
Ik wens je heel heel veel sterkte in de komende dagen , maar zeker ook de tijd daarna.Dit vraagt tijd,heel veel tijd om het een plaatsje te geven in 'het leven ' dat verder gaat voor jou;om het te verwerken.Als je nood hebt aan een schouder om eens op uit te huilen,schrijf het hier maar eens van je af.Ik denk aan je,groetjes,indian

katiaT

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: juli 25, 2011, 12:33:04 pm »
Hey gast,ik lees jou berichtje wat laat ik ben hier ook vrij nieuw.
Toch sterkte ! Het is idd een k*t beestje he!!
xx
Ik leesde eens in een dagblad van een bv
die kanker had gehad die zei ' ik zie kanker niet als een last' .Begreep ik niet helemaal.
Mijn papa heeft 24j geleden kanker gehad en is genezen.Maar toen stond nog niet alles op het punt in de 'kanker wereld' dus hij heeft er een spierziekte aan overgehoude 1 zonder naam en 1 die ze niet kunnen behandelen.1 op de 10000 mensen krijgen dit.En mijn papa is hier bij.De spieren verdwenen stil aan.Het ging traag maar nu zie ik hoe papa langzaam achteruit gaat en ik ben enorm bang voor de toekomst.Ik hoop dat hij zijn kleinkinderen ooit nog mag kennen.Mijn oma is ook gestorven aan longkanker.Haar heb ik zachtjes zien wegglijden!Ik mis haar enorm! Zelf heb ik ook kanker gehad ben nu gelukkig (voorloppig) genezen.En ik zie kanker wel als een last.Het domineert mijn leven en ook het leven van mijn familie.
Ik vind het verschrikkelijk wie zn mama of papa of eender wie dan ook aan kanker verloor.Ik hoop dat er snel iets word gevonden om ALLE kankers te genezen

xx

Sarah84

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: augustus 08, 2011, 18:03:28 pm »
Hallo,

het is zeker geen litanie, het is gewoon je hart luchten...
Dat klein hulpeloos meisje zit niet enkel bij jou.
Mijn mama heeft vorig jaar in november te horen gekregen, ik was er toen bij, dat ze borstkanker had. Dat gevoel, die woorden, je hoort nog wel borstkanker, maar daarna.. Dat is echt iets dat je nooit vergeet.
De onderzoeken begonnen, en ze had ook uitzaaiignen in de lever. Conclusie: niet meer te genezen maar dokters spraken nog over jaren te gaan. Mijn mama heeft chemo gekregen en ze krijgt nog steeds herceptine, ook haar borst is geamputeerd. Dokters reactie op de chemo: spectaculair resultaat! Ik had echt toen het gevoel dat alles wel in orde ging komen. Zoals je zegt, ontkennen is beter dan weten....

Nu, een goeie maand geleden, hebben de dokters gemerkt dat ze uitzaaiingen in de hersenen heeft, heel veel. Het is een wonder dat ze nog kan functioneren, zie de dokter. Heeft 12x bestraling gehad en nu afwachten voor scan van hersenen.
Het is zo volledig veranderd. Oké, uitzaaingen in de lever, maar de hersenen???
Ze is dikwijls verward en dit weekend wist ze niet meer wie ze was. Hoe gaat dit verder gaan?
Ik ben nu bijna 4.5 maand zwanger, van mijn 1ste kindje en ik heb het gevoel dat mijn mama er niet meer gaat bij zijn.
Ik ben altijd positief geweest, maar nu met de uitzaaiingen in de hersenen....

Het gevoel je mama te verliezen.........

Veel sterkte aan iedereen!!!!
XXX

katiaT

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: augustus 09, 2011, 18:23:57 pm »
Heel Veel sterkte Meisje !!! weet dat wij jou allemaal steunen ! xxxx

muisje 73

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: augustus 11, 2011, 00:00:17 am »
Sarah, meisje, ik weet wat er nu door je heen gaat, geloof me vrij. Ik krijg kippevel als ik je verhaal lees !
Het is allemaal niet eerlijk !
Geniet van elk moment samen met je mama, verlies je courage niet.
Heel, heel veel sterkte  X

Sarah84

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: augustus 13, 2011, 13:17:45 pm »
Muisje,

bedankt!

summer36

• Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: augustus 13, 2011, 16:40:08 pm »
Sarah,ook ik wens jou , je mama en je familie heel heel veel sterkte.Zoals muisje ook al schreef:geniet van elk klein momentje met je mama.Samen lachen om iets doms,herinneringen ophalen naar toen je zelf nog een kind was,samen huilen....dit zijn allemaal zo'n kostbare momenten,die je later nog zoveel steun zullen geven.En later...laat dat later zijn.Leef nu,en geniet van elk momentje dat je je mama gelukkig ziet,van elk klein dingetje dat je haar kan vertellen over jouw baby'tje dat op komst is.Het zal haar  zowel als jou allicht een deel verdriet geven omdat jullie de toekomst niet in handen hebben,maar het zal jullie ook heel veel warmte geven.dat soort warmte die jullie nu allebei zo broodnodig hebben.Dikke knuffel,indian