Auteur Topic: 3 de chemo en ik ben doodziek  (gelezen 4871 keer)

bloempje

• **
    • Bekijk profiel
3 de chemo en ik ben doodziek
« Gepost op: augustus 23, 2010, 15:57:21 pm »
hoi iedereen,

even een vraagske ik heb donderdag men 3 de chemo gehad en ik ben zo ziek ik de niets anders dan overgeven,ik neem mijn litican in maar niets schijnt te helpen ben doodziek deze keer iemand tips ??????????

groetjes Suzanne :(

Kaat46

• diagnose september 2009
    • Bekijk profiel
Re:3 de chemo en ik ben doodziek
« Reactie #1 Gepost op: augustus 23, 2010, 16:15:28 pm »
Dag Suzanne
Toch wel raar dat je van je derde chemo zo ziek bent (en van de vorige niet?). Als je niet onmiddellijk naar je oncoloog of verpleegkundige wil bellen dan kan je toch maar best contact opnemen met je huisarts. Een huisarts kan je vaak heel goed helpen met alle kwaaltjes die je krijgt omdat je weerstand tgv de chemo sterk verzwakt is.
Sterkte
Liefs
Kaat

Thalia

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: augustus 23, 2010, 16:16:31 pm »
oei oei bloempje ik vind het echt heel erg voor jou!!!
Was je tijdens de andere chemos ook zo ziek of is dit de eerste keer dat je zo doodziek bent? Ik zou gewoon even naar de oncoloog bellen en vragen of je niets anders mag bijnemen. Mijn oncoloog heeft me gezegd dat ik hem altijd kon bellen als ik een nevenwerking zou hebben die zo erg is dat ik het niet kon houden. Hij zou me dan wel helpen om me erdoor te krijgen. Misschien toch even bellen en vragen wat je best doet.
ik hoop dat het snel voorbij gaat
ik wens je veel moed en beterschap!!
groetjes

Kikki

• borstkanker sinds 2006
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: augustus 23, 2010, 16:21:25 pm »
Oesje Bloempje,
Hebben ze jou dan geen antibraak middel in je baxter gedaan, moet je toch vragen (of beter eisen)de volgende keer als je gaat hoor want ziek en misselijk zijn is voor niets goed. Bij mij hebben ze dat verleden jaar steeds gedaan vanaf de eerste keer en er verder niets van geweten!!Ik was in behandeling in AZ Malle-Antw
Knuffel
« Laatst bewerkt op: augustus 23, 2010, 16:23:24 pm door inge52 »

witte vlinder

• borstkanker van 2006, herval in 2012 en 2017
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: augustus 23, 2010, 19:29:52 pm »
Hoi bloempje,

ik zou ook even bellen hoor naar je oncologe
zij kan zeggen wat je eventueel kan doen, want zo ziek zijn is natuurlijk niet fijn
veel sterkte nog
groetjes Sabine

summer36

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: augustus 23, 2010, 20:13:37 pm »
Hoi,Bloempje,zeker bellen naar je oncologe,of op z'n minst naar de huisdokter.Ik wil je niet bang maken:ikzelf moest tien dagen na mijn zesde chemo ook steeds overgeven.Ik kon zelfs geen water binnen houden.Verder had ik steeds een temperatuur tussen 38 en 38,8.Omdat het toen juist 23 december was en ik zeker niet met kerst in het ziekenhuis wou liggen,heb ik toen de huisarts naar huis laten komen.Hij liet mijn bloed onderzoeken en mijn witte bloedcellen stonden 24500 ipv 11000(wat ze zouden moeten gestaan hebben).Ik heb toen meer dan een week zware antibiotica moeten innemen,omdat ik blijkbaar met een serieuze infectie zat.
Dus zo vlug mogelijk bellen naar je dokter.Wie weet is het op te lossen door enkel van medicatie te veranderen,sterkte

pascale1

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: augustus 24, 2010, 12:26:14 pm »
hey bloempje,

heb gisteren de laatste chemo gehad, was een week uitgesteld , omdat de derde me ook serieus te pakken heeft gehad. Maar in tegenstelling met jou , heb ik nooit echt moeten overgeven.Ik weet wel dat ik veel pre-medicatie krijg, emend en zofran en na de chemo direct starten met lithican.Heeft bij mij echt goed zijn werk gedaan. Van alle andere nevenwerkingen ben ik niet gespaard gebleven :(
hoop, dat je snel beter wordt, en hoeveel kuren heb jij nog te gaan ?
pascale, knuffel.

bloempje

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: augustus 25, 2010, 09:49:06 am »
hoi iedereen,

heb de oncoloog maar gebeld gisteren want overgeven wou maar niet niet stoppen....moest primperan nemen want volgens haar had ik een maagontsteking...nu moet ik zeggen gisterenavond heb ik kunnen eten zonder men eten eruit te k...dus dat is een goed teken....ga terug in mijne zetel zitten want ben toch nog altijd niet lekker thx voor de raad en de steun..

@ pascale ik moet er nog 5 krijgen ben blij voor u dat ge erdoor bent :-)

lieve groeten x

summer36

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: augustus 26, 2010, 19:25:53 pm »
Hey,Bloempje,ben blij dat je je toch al wat beter voelt.Goed dat je weer wat kan eten.Een vriendin-lotgenote moest ook primperan nemen tegen misselijkheid.Veel goede moed verder