Auteur Topic: bjorn  (gelezen 6460 keer)

Anita

• Nieuwkomer
  • *
  • Na iedere donderwolk schijnt de zon
    • Bekijk profiel
bjorn
« Gepost op: januari 17, 2004, 21:03:24 pm »
hallo allemaal
Mijn zoon bjorn van 15 is dinsdag geopereerd ze hebben 10 cm bovenbeen en knie en 17 cm onderbeen weggehaald de operatie heeft 8 uur geduurd tegen donderdag was hij iets beter maar kan nog altijd niet eten nu heb ik vandaag dit opgeschreven in mijn dagboek Gisteren had Bjorn heel veel pijn ze hebben fotos moeten nemen en door de kelder zijden met het beddenvervoer en hij zijn kabel niet mee van zijn morfine pomp ik ben er vlug omgelopen maar ja de pijn zat al te hoog toen zag ik dat de spalk scheef zat en tegen zijn wonde duwde ik heb het eraf gedaan en zelf aangelgd terug ik heb daar geen probleem mee omdat ik vroeger daar nog cursussen voor gevolgd heb .Hij is dan toch rond de avond in slaap gevallen en toen ik hem vanmorgen belde was hij heel moe zei hij ,hij eet nog altijd niks dus ben ik maar om fortimel gereden naar de apotheek morgen moeten ze maar zien dat zij er hebben ,ik heb er wel op reserve meegenomen maar ik vind dat zij daar moeten voor zorgen.Rond 10 uur deze morgen kwam ik bij hem en het ging niet zo goed hij was lijkbleek en pompaf het eerste wat hij vroeg was om zijn spalk terug goed te steken want de verzorging had die afgedaan en zat niet goed toen ik met hem praatte viel het me op dat er iets was .ik ben naar de verpleester gegaan en een bloedprik gevraagd ze zei dat hij misschien onpasselijk was van de verzorging maar ging toch in op mijn voorstel .Na een tijdje kwam ze terug met de melding dat ze hem direct 4 zakken bloed gingen geven de hemoglobine was gezakt naar 5.Gelukkig had ik het opgemerkt ,ik begin me grote vragen te stellen ben ik nu echt zo moeilijk moest de verpleging dat niet gezien hebben ........ze moeten de hele dag niks voor hem doen of zijn infuus vervangen de rest doe ik allemaal ze zien het toch ook dat het niet gaat alé weer een hoofdstuk afgesloten morgen zal hij weer wat beter zijn  ???
vele knuffels Anita R   kuiserke

cabrio75

• Gast
Re:bjorn
« Reactie #1 Gepost op: januari 17, 2004, 22:03:35 pm »
ik ben er niet goed van dit te moeten lezen in het jaar 2004 , ik wens jullie zéér veel sterkte en snel beterschap  :-*

Bernie

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: januari 18, 2004, 19:13:36 pm »
Dit kan toch niet ,je zou dit toch eens moeten melden aan de hoofdverpleegster of de arts die hem behandeld ,doe het rustig maar toch kordaat
Toen ik in de kliniek was maakte ze zelfs tijd om eens te komen praten s'avonds na de ronde
veel goede moed en laat je niet doen
Bernie >:(

Anita

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: januari 20, 2004, 06:28:54 am »
Gisteren heeft Björn koorts gekregen ik weet dus nog niet van wat ik ga zeker vandaag met een arts spreken over verschillende dingen die mij storen zoals dat ze zijn armen vol prikken en hij zit met een porto cath dus ik ga weer maar eens zeuren ik geef niet op alles moet inorde zijn hopelijk gaat het snel beter zijn pijn is redelijk en gisteren heb ik hem op de bedpan gezet hij kon eindelijk na 7 dagen eens naar het groot toilet met de nodige pijn maar het is gelukt hij heeft wel heel veel moed en stelt zijn vertrouwen volledig op mij gelukkig ben ik een doorduwer ik los het wel op
Vele knuffels Anita Kuiserke  ???

Koekie

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: januari 22, 2004, 16:07:37 pm »
Laat u maar horen. Dat is u volste recht.

seacat

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: januari 31, 2004, 00:55:31 am »
beste Anita, ik heb 9 maand doorgemaakt in de kliniek met mijn vader.  De verpleegsters deden hun best, maar  toch moesten wij (mijn moeder en ik)hen regelmatig op allerlei  belangrijke zaken opmerkzaam maken.  Zelfs in de laatste ogenblikken heb ik de verpleegster zelf gevraagd om hem zuurstof toe te dienen zodat hij gemakkelijker zou kunnen ademen. Uiteindelijk heeft ze dat dan gedaan en was hij rustiger geworden.
 In ieder geval ken jij je zoon beter dan zij en zal je doorgaans ook vlug merken wanneer er iets niet helemaal in orde is.  Dus reageer zoals je hart je ingeeft.
Hou zeker de moed erin; je zoon is jong en zal dit wel overwinnen. Groetjes. Carine

Johan

• Nieuwkomer
  • *
  • Dit forum is het helemaal !
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: maart 03, 2004, 01:35:19 am »
Beste Anita,
Vooreerst hoop ik, dat mede dank zij  jou zorgen, je zoon Bjorn aan de beterhand is en de operatie geslaagd is. Tevens hoop ik dat hij snel van deze zware ingreep hersteld en terug zonder zorgen van zijn jeugd kan genieten. Persoonlijk heb ik tot op heden geen slechte ervaringen gehad met het verplegend personeel,  zowel bij mijzelf beenmergkanker als bij mijn moeder die borstkanker heeft (recidief, met uitzaaiingen naar de eierstokken, baarmoeder en buikvlies) . Wel heb ik altijd gecontroleerd of de cytostatica (medicatie) die zij en ik kreeg toegediend ook wel voor ons bestemd was. Enerzijds is het ontoelaatbaar dat ondanks de werkdruk zulke fouten gebeuren, anderzijds zijn het ook mensen.

Ik wens jullie beiden een spoedig herstel, veel levensvreugde en dank voor de opbeurende berichtjes.

Johan

Anita

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: maart 24, 2004, 06:39:36 am »
Hallo
Bjorn is ondertussen al 3 maal geopereerd aan zijn been ik heb dus de ondervinding gehad dat het aan de dienst ligt van orthopedie en dan wel een bepaalde ploeg van verpleging niet allemaal dus ,maar op die momenten dat het fout gaat is de stress zo hoog dat het je te veel word zeker voor je kind vorige week was hij opgenomen eerst op oncologie waar hij zijn chemo kreeg toegedient geen probleem met de verzorging ook niet als je iets vraagt .Nadien bleek zijn been weer ontstoken te zijn dus weer een operatie opeens zat hij erdoor en wilde hij naar huis maar de operatie kon niet uitgesteld worden dus heeft de spycholoog er toch nog voor gezorgt dat we hem met de ziekenwagen tot de volgende dag mochten meenemen om 12 uur moest hij terug op oncologie zijn ,vandaar ging hij naar orthopedie het begon al toen  ik een nachtkastje vroeg en wetende dat er vrij waren om zijn laptop te kunnen inplaatsen in de oude nachtkastjes kan hij er niet in omdat het enigste is dat hij momenteel heeft voor verzet zijn we daar wel bezorgd om voor diefstal tenslotte gaat het wel om 62.000fr smiddags had ik het gevraagd en het was geen probleem waarschijnlijk hebben ze het vergeten dat is menselijk maar toen ik het 's avonds ging vragen aan de verpleger bleek het ineens onmogelijk en de discussie ontstond daarna na een goed 5 min kwamen ze toch met het nachtkastje dus weer stress voor niks op vrijdag avond door de operatie kon Bjorn bijna niet slikken zijn keelspray was op en we hadden een nieuwe gevraagt tegen 'savonds 5 uur ging ik het nogmaals vragen o zeiden ze het is binnegekomen en ik kreeg het doosje mee toen ik er naar keek bleek het een neusspray te zijn het ging zeker tegen de avond er zijn rond 20u30 gingen mijn man en ik naar huis toen we om 21u30 telefoon kregen van Bjorn die bijna niet meer kon spreken en ons melde dat hij tot de volgende dag moest wachten voor zijn spray ik dacht dat kan toch niet we hebben al de apothekers van dienst afgebeld tot we die spray vonden rond 23u zijn we hem de spray gaan dragen ik was doodop dat kan toch niet vond ik de volgende dag toen ik eraan kwam was het een andere ploeg van verpleging (een veel betere)ik deed mijn verhaal en ze verschoten er niet van ik denk dat ik toch maar eens met de dr van orthopedie ga spreken
maandag terug naar oncologie geweest geen problemen gehad vandaag terug voor een bloedtransfusie ik vrees weer voor een opname want deze nacht was zijn stoelgang met bloed ik hoop dat hij terug naar huis mag komen want hij heeft het nodig
vele knuffels Anita R

seacat

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: maart 24, 2004, 13:45:16 pm »
Hallo Anita,

Het spijt mij zeer dat je zoon Bjorn zoveel tegenslag ondervindt met zijn gezondheid.

Hopelijk gaat het ondertussen toch al weer wat beter.

Je probleem (diefstal) met de laptop  kan eenvoudig opgelost worden door middel van  een veiligheids-slot met alarm en/of stalen draad om aan bed of tafel vast te maken. (30-40€) Als het je interesseert vind je het adres www.laptops.nl/ishop/index.html onder beveiliging. Mocht je het niet vinden kan ik je de gegevens foto's + uitleg doormailen in een Word-document.

Hou de moed erin. Carine