Auteur Topic: onderzoek hersentumor en gsm  (gelezen 6837 keer)

kjolie

• Gast
onderzoek hersentumor en gsm
« Gepost op: november 30, 2005, 14:14:03 pm »
Heb gelezen dat er 2 studies zijn over het krijgen van hersentumoren door gebruik van gsm. Andere studies spreken het tegen, maar die zouden gesponsord worden door Nokia enzo.
De oncologen en radiotherapeuten lachen het weg, maar die indruk heb ik steeds als ik vraag over mogelijke oorzaken. Ik geloof niet dat dat er niks mee te maken heeft en wordt eigenlijk ook wel bang om een nieuwe te krijgen(ben geopereerd aan astrocytoom graad 3 en krijg sinds juni 2004 maandelijks temodal)
Zijn er mensen die hier meer  over weten?of over eventuele onderzoeken kennen? ik zou er graag aan meewerken of toch info over krijgen

eddy V

• Gast
Re:onderzoek hersentumor en gsm
« Reactie #1 Gepost op: januari 25, 2006, 11:47:16 am »
beste,

ben op 24 oktober 2005 geopereerd aan een hersentumor.
Hetgene wat me wel direct opviel dat ik zééér gevoelig was voor de straling én dat ik moest opleggen omdat het pijn begon te doen in mijn hoofd.
IK heb dit gemeld aan de chirurg en deze antwoorde" IK weet het, je bent niet de enige die dat zegt". NU nog als ik lange gesprekken voer, heb ik dat gevoel.
Dus de jeugd, waarbij de hersenen nog moeten gevormd worden, zijn volgens mij potentiële klanten voor later. En degene die zeggen dat het niet waar is, dat ze zich maar eens laten opereren aan hun hoofd ( grapje)

Hil

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: april 18, 2006, 16:38:30 pm »
Hallo,
Ik ben 36 en heb in december te horen gekregen dat ik astrocytoom type 3 heb. Volgens de artsen is opereren geen optie. Volledig weghalen is niet mogelijk en ik zou er nog slechter aan toe zijn (verlamming). Ik heb 6 weken radiotherapie gekregen, zonder resultaat. Tumor gegroeid en naar type 4 geëvolueerd. Nu gestart met temodal.
Mij is door de arts in UZ Leuven verteld: je hebt gewoon pech, de oorzaak van een hersentumor is onbekend. Ik krijg ondertussen de indruk dat er ook niet naar gezocht wordt... Er is alvast weinig interesse naar mijn medische voorgeschiedenis, levensgewoontes, ...
Wat GSM betreft, ik heb zelden of nooit met gsm gebeld. Ik merk wel dat ik slecht tegen telefoon kan. Ijl worden in het hoofd, steken, tot zelfs epilepsie-aanval als het te lang duurt. Te lang computeren zorgt voor dezelfde problemen.

eddy V

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: april 18, 2006, 17:08:58 pm »
beste, ikzelf ben vorige maand 48 jaar geworden, en inderdaad volgens de oncoloog van het Middelheim is de oorzaak van hersentumor onbekend.
ikzelf heb ook een ( glioblastoom) Astrocytoom 4 de graad. heb ook 6 weken bestraling achter de rug en volop bezig met Temodal. (3 kuren achter de rug)
als je verleden week de reportage in Humo gelezen hebt, daar zal toch iets van waar zijn hé?
The big business gaat dat nooit toegeven hé, want daar is te veel geld mee gemoeid. Allé dat is toch mijn meningen wie zijn wij tegen hen??.
In ieder geval, veel sterkte, maar dat zult ge al 1000 keren gehoord hebben

kjolie

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: april 28, 2006, 15:44:01 pm »
Ik stel me ook al een tijdje vragen bij de onderzoeken naar kanker en de tekortkomingen. Ikzelf ben in behandeling voor een hersentumor en ondertussen is mijn mama gestorven aan Leukemie en telkens viel ons hetzelfde op. Er werd ons nooit gevraagd welke levensstijl we hadden, wat we deden, wat we aten,of we veel gsm gebruiken,... Over voeding worden geen vragen gesteld en ook geen info gegeven, terwijl ik zeker weet dat dit al veel zou helpen en daarom geen genezing geeft, maar toch een ideale aanvulling geeft.  Tja, het is wel duidelijk dat men liever geld steekt in het zoeken naar medicatie en dure behandelingen, dan naar efficiente onderzoeken naar oorzaken....
Ik zou liever te horen krijgen wat ik best niet meer doe, dan alweer volgepropt worden met vuiligheid en behandelingen en dan daar weer een andere kanker of ziekte van krijgen(leukemie en menopauze)
Gelukkig doet VLK veel, maar die zijn ook maar een kleine garnaal in de grote commerciele oceaan...

fv

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: september 27, 2008, 21:48:13 pm »
Bij mij hetzelfde. Ik probeer mijn gsm en draagbare telefoon zo ver mogelijk van mijn hoofd te leggen, zeker 's nachts. Maar er is geen enkele dokter die zegt dat dit nodig is. er heeft ook nog nooit iemand gevraagd wat ik eet, hoe ik leef, ... Langs de andere kant is mij in leven houden natuurlijk een grotere prioriteit.
Ik heb enkele jaren geleden mijn galblaas moeten laten verwijderen en maag- en darmproblemen gehad terwijl dat helemaal niet in de familie zit.  Toen had men een groot mysterie, hoe het kon dat ik dat had. Nu, na tumorresectie heb ik hier geen last meer van. Ik heb dit gemeld aan de neurologen maar er is niet echt iemand dat dit interessant vindt. Volgens mij is er nochtans een verband. Maar ik blijf erbij dat het belangrijkste natuurlijk voor onze huidige gezondheid zorgen is.