Auteur Topic: 28 jaar en borstkanker  (gelezen 32088 keer)

Thalia

• Bekijk profiel
28 jaar en borstkanker
« Gepost op: juli 22, 2010, 11:34:08 am »
Hallo iedereen,

Ik ben 28 jaar en er werd bij mij op 3 juli verteld dat ik borstkanker heb. Ik ben nieuw op dit forum maar wou toch graag even mijn verhaal kwijt.

Ik ging op 2 juni slapen en merkte dat er plots een "bolletje" in de borst zat die er normaal niet zit. Ik doe al jaren zelfonderzoek van de borsten omdat borskanker veel voorkomt in mijn familie. Mijn man voelde het ook dus dit was alles behalve normaal. Ik heb kleine borstjes dus als er iets teveel zit dan voel je dat onmiddelijk. Heb direct mijn gynaecoloog gebeld en kon 2 dagen later al bij hem voor een echo. Het bleek niet kwaadaardig te zijn maar het het MOEST er wel uit omdat het nog zou groeien en ik er dus zeker last van zou krijgen. Ik moest de week nadien wel op verlof vertrekken dus de operatie is maar een 3-tal weken daarna gebeurd. Op 24 juni, onmidelijk na mijn terugkomst, werd het gezwel er onder lokale verdoving uitgehaald. Op 3 juli moest ik dan terug bij hem zijn zodat hij de nietjes kon weghalen.

En ja, op 3 juli kreeg ik dan een serieuse klets in het gezicht. "Meisje, het spijt me vreselijk maar ik heb slecht nieuws. Alles wat we uit iemand zijn lichaam nemen wordt zowieso verstuurd naar een labo voor onderzoek en nu blijkt dat er kankercellen zijn gevonden. De tumor is agressief en groeide dus snel maar je was er dan ook wel snel bij. Normaal zijn deze fibro-adenomen niet kwaadaardig maar bij jou blijkt van wel. Dit is zelfzaam".

Ik wist niet meer wat denken. Ik hoorde plots niet meer wat hij me nog aan het vertellen was. Hier en daar kon ik woorden oppikken zoals : "chemio, stralen, pruik, etc...". Ik werd alsmaar banger en begon gewoon te wenen.

Ik kon het nauwelijks geloven. Waarom ik? Waarom nu? Ik ben toch te jong? Ga ik afzien? Ga ik dood????????