Auteur Topic: nieuwkomer  (gelezen 15469 keer)

Jazzy

• Gast
Re:nieuwkomer
« Reactie #15 Gepost op: juni 25, 2010, 18:16:59 pm »
Hallo Suzanne en iedereen,

Ben hier ook nieuw op site, ik vind het erg Suzanne dat je hervallen bent, mijn moeder is 10 jaar na haar 1e borstamputatie ook hervallen, heeft toen haar andere borst ook moeten laten amputeren, ze heeft ook diabetes, maar is er goed doorgekomen, blijven vechten, ook al is dat niet altijd gemakkelijk, maar toch proberen hé. De wetenschap staat al ver deze tijd, dus hou moed.
Ik heb einde januari 2010 mijn jaarlijkse mammo- en echografie laten nemen en alles was goed, tot ik begin mei zelf een knobbel voelde, moest allerlei onderzoeken laten doen, toen bleek dat ik zelfs een 2e knobbel heb, kreeg op 21 mei mijn 1e chemo, ik krijg 3 x fec en dan 3 x taxotere.
Na alle chemo's word ik pas geopereerd, de tumors waren te groot om eerst te opereren, het wordt een dubbele borstamputatie met rechts okseluitruiming, nadien nog een reeks bestralingen.
Nu op 1 juli  krijg ik mijn 3e chemo en dan moet ik terug onderzoeken laten doen om te zien of de tumors krimpen.
Ik heb het geluk om thuis enorm veel steun te krijgen van mijn man en mijn 3 kinderen, vooral aan mijn kinderen trek ik mij op en heb ik enorme vechtlust. Ze zijn 10, 13 en 17 jaar.
Ik wil je hiermee een hart onder de riem steken en hoop dat je behandeling verder goed verloopt.
Ook aan alle andere lotgenoten veel sterkte toegewenst.

Jazzy

jeannette

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: juni 25, 2010, 21:38:11 pm »
Hey Jazzy,
Ik hoop met jou dat je chemo aanslaat! Bij mij is het nu 6 jaar geleden dat beide borsten geamputeerd moesten worden (tumor in allebei), 12 keer FEC en 25 bestralingen. Links een volledige okseluitruiming en rechts gedeeltelijk. In 2008 gereconstrueerd en nu gaan we in juli naar Vietnam voor drie weken.
Wat ik eigenlijk wil zeggen is, probeer vol te  houden en je ook een hart onder de riem steken. Je bent bijna van die vreselijke FEC af.
Heel veel sterkte, hou je ons op de hoogte?
Jeannette

bloempje

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: juni 26, 2010, 11:50:54 am »
hoi iedereen wou gewoon even zeggen dat ik heel veel steun van jullie krijg en dit doet goed...ga deze vrijdag eens even met de huisarts praten over een pilleke voor die paniekaanvallen...heb het er met de psychologe ook al over gehad en deze zegt dat ik op mijn ademhaling moet letten....dus gaan we dit even proberen....verder aan alle mensen die het even moeilijk hebben wil ik zeggen kop op we komen er wel samen met de steun van alle mensen op het forum..

thx Suzanne x

summer36

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: juni 26, 2010, 15:22:00 pm »
Hey Suzanne,als nevenwerking van de hormoontherapie,die ik nog gedurende vijf jaar moet hebben,heb ik vaak last van vapeurs en hartritmestoornissen.Ik kan gewoon stil,ontspannen in de zetel naar tv zitten kijken en van de één op de andere seconde,begint mijn borstkas echt te daveren.Mijn hartslag is dan ofwel heel hoog ofwel heel laag.Nu in het begin werd ik daar heel angstig,paniekerig van.Dacht al dat na alle miserie van het afgelopen jaar dat er met mijn hart ook iets mis was.Het werd op een bepaald moment zo erg dat ik begon te hyperventileren en zonder adem leek te zitten.Tijdens zo'n aanval(zoals ik ze noemde)kwam er juist een vriendin op bezoek.Zij leerde me om rustiger,bewuster adem te halen.In eerste instantie had ik ook zoiets van"ademen gaat automatisch,daar kan ik toch niet aan denken".Ik leerde mezelf , van zodra ik zoiets voel opkomen,drie tellen inademen door de neus,zes tellen uitademen door de mond.Heel rusig,zonder schokkende adembewegingen.In het begin had de angst nog echt de bovenhand,maar na een tijdje merkte ik echt beterschap.De ritmestoornissen zijn er nog,maar ik krijg ze vlugger onder controle en ik heb niet meer het gevoel om zonder zuurstof te geraken.Ik weet niet of dit jouw probleem wat kan helpen verlichten,maar het is misschien het proberen waard.Veel goede moed verder

witte vlinder

• borstkanker van 2006, herval in 2012 en 2017
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: juni 26, 2010, 19:49:37 pm »
hoi

Ja via de adem kan je echt je angst onder controle krijgen
ik heb dat geleerd op de mindfulness cursus, en bij mijn laatste controle had ik geen angst
het hielp héél goed, en als het helpt is het toch prima, toch beter dan pillen nemen vind ik
groetjes Sabine

bloempje

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: juni 27, 2010, 09:57:08 am »
hoi Sabine....

Waar kan je deze cursus volgen dan ik kom van Deurne....

groetjes Suzanne

marie p

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: juni 27, 2010, 10:03:43 am »
Ik weet perfect wat je bedoelt met die paniekaanvallen. Heb er zelf ook enorm veel last van gehad. Er waren momenten dat ik amper de ingang van het zieknhuis kon nemen. Als ik de deur zag begon het al. Met hulp en heel veel tijd van de psychologe is het mij uiteindelijk gelukt. Maar ik weet ook wel dat ,bij het minste dat er fout loopt, het er weer opnieuw is.

Marie 

petradw

• Nieuwkomer
  • *
  • Gehuwd en mama van 2 coole jongens
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: juni 27, 2010, 13:53:29 pm »
Hey Suzanne,

Alvast heel veel sterkte. Die PAC valt al bij al wel mee. Het ding zit er natuurlijk wel maar is nu ook niet zo erg.
Wat paniekaanvallen betreft kan ik je niet veel raad geven. Praat er erover met je dokter en de verpleegkundigen mss weten zij wel een manier om deze goed aan te pakken. Zelf heb ik intussen 4 chemo's achter de rug en de neveneffecten vielen bij mij al bij al goed mee. Dus niet te veel panikeren zou ik zeggen. Je moet vooruit! Er is geen andere optie! Maak het beste van de goede dagen en vergeet de minder goede zo vlug mogelijk.

Veel moed en sterkte.
Petra

Kikki

• borstkanker sinds 2006
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: juni 27, 2010, 16:44:06 pm »
hey Bloempje, ben jij van Deurne? ,ik woon in Ranst-Oelegem dus niet ver van elkaar. Heb jij ook zin om op 6juli eens naar het inloophuis te komen voor het koffiemoment?Heb er al een paar opgetrommeld!o.a Marie P

witte vlinder

• borstkanker van 2006, herval in 2012 en 2017
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: juni 28, 2010, 08:13:58 am »
Hoi Bloempje,

Ik heb die cursus in Meeuwen gevolgd, in oktober geven ze dat in het sintfranciskus ziekenhuis van Heusden
in de virga jesse in Hasselt komt het ook nog, maar wanneer juist weet ik niet
in Meeuwen geven ze terug in september cursus, als je daar een telefoonnummer van wil hebben zeg je het maar
groetjes Sabine

bloempje

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: juni 28, 2010, 12:15:09 pm »
hoi inge52

ja het kan zijn dat ik even binnewip hangt er vanaf hoe ik me voel want een paar dagen later start de chemo....hou je wel op de hoogte hoor...

en ja wat betreft de paniekaanvallen zie ik dat ik dus toch niet de enige ben ik ga dus eens even zien of ze dat hier ergens in Deurne of omstreken geven die cursus...

ik tel de dagen af voor de chemo ik betrap mij hier echt op tis precies of ik voel me een schaap dat naar de slachtbank gaat...mss als de 1 ste geweest is dat het betert hopen we maar...

bedankt om even te luisteren naar mij groetjes

keikopje

• 42, mama van een dochtertje van 7j
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: juni 28, 2010, 12:56:17 pm »
Hoi Bloempje,

voor die paniekaanvallen kan ik Sabine alleen maar bijtreden: ademhalingsoefeningen helpen echt!
Mindfullness is ontwikkeld door Dr. Maeckx (weet niet of ik het juist schrijf) en als ik me niet vergis is hij verbonden aan het Middelheimziekenhuis. Misschien vind je daar wel info over cursussen in de streek (ik ben zelf ook van Deurne).
Als je geen cursus vind, zou ik je aanraden naar een psycholoog of therapeut te stappen. Ik heb zelf psychologische begelieidng gehad in het St-Augustinusziekenhuis die heel erg lijkt op de Mindfullness-praktijk. Daarnaast volg ik ook realxatie voor oncologie-patiënten in het St_augustinus, de oefeningen die we daar doen (oa ook ademhalingsoefeningen) zijn ook echt heilzaam om rustiger te worden en minder paniekaanvallen te krijgen. Voor zover ik weet zijn de relaxatiesessies ook toegankelijk voor patiënten van andere ziekenhuizen.

groetjes,
Keikopje

pascale1

• Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: juni 28, 2010, 14:15:16 pm »
hey bloempje,

jij bent van deurne?, ik kom van borsbeek. we kunnen misschien in de toekomst eens afspreken, om naar het inloophuis te gaan??
laat maar iets weten, let wel, ik heb mijn volgende chemo op 5 en 6 juli, in het middelheimziekenhuis, waar ga jij?
groetjes
pascale

bloempje

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: juni 28, 2010, 14:39:39 pm »
hoi pascale1

Ik ga naar het sint vincenciusziekenhuis in Antwerpen....en inderdaad kunnen we wel eens een keertje doen is niet zover van bij mij e...

x

vify

• Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: juni 28, 2010, 15:04:26 pm »
Suzanne ik wens je heel veel sterkte met waar je alweer doormoet, de moed niet verliezen hoor
Liefs viviane