Auteur Topic: hersentumor  (gelezen 3239 keer)

venne

• Gast
hersentumor
« Gepost op: november 11, 2005, 16:42:48 pm »
Ik vraag me af of een groeiende tumor in de hersenen al dan niet pijnlijk is. Soms zegt men dat de hersenen zelf ongevoelig zijn.
Wie weet meer hierover, al dan niet door eigen ervaring?
Met dank
 8)

Bostie

• Wees eerlijk, ook en vooral met jezelf!
    • Bekijk profiel
    • http://everyoneweb.com/BOSTIE/
Re:hersentumor
« Reactie #1 Gepost op: februari 27, 2006, 22:07:42 pm »
Het klopt dat de hersenen zelf ongevoelig zijn. Maar een groeiende tumor, eventueel met omringend oedeem (vochtophoping) neemt plaats in. Gezien de schedel niet kan uitzetten, wordt hierdoor druk uitgeoefend op de hersenen zelf. Dit kan allerlei nefaste gevolgen hebben waaronder dus ook hoofdpijn.
« Laatst bewerkt op: mei 12, 2007, 10:33:54 am door Bostie »

Hil

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: april 18, 2006, 16:45:05 pm »
Hoofdpijn is er niet altijd bij. Bij mij is de tumor ontdekt omdat ik verlammingsveschijnselen kreeg aan mijn rechtervoet en been. Volgens de artsen kan de tumor al jaren in mijn hersenen zitten en ik heb nooit opvallende hoofdpijn gehad. Tijdens en na de bestralingen wel, wellicht door oedeem.

brunette_19

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: maart 17, 2007, 13:21:40 pm »
hoi een groeiende tumor is niet pijnlijk althans bij mij niet ik heb het 10 jaar geleden gehad het is al gaan groeien vanaf mijn geboorte.ik werd toen gelijk geholpen want bij mij was het al zo erg dat ik gelijk geholpen moest worden het drukte al helemaal tegen mijn hersenstam aan toen ik eenmaal geopereerd was moest ik weer opnieuw leren lopen en het rare was dat ik ineens met links schreef daar hadden ze geen verklaring voor groetjes chantal