Auteur Topic: mijn opa...  (gelezen 1620 keer)

kirsten88

• Gast
mijn opa...
« Gepost op: oktober 26, 2005, 22:02:11 pm »
Het is de eerste keer dat ik een site over kanker bezoek en ik bewonder alle mensen die hun hart hier kunnen luchten. Vroeger was kanker voor mij iets dat ver van mijn bedje stond, maar sinds enkele maanden is dat niet meer zo. In juli werd er pancreaskanker bij mij opa vastgesteld. Zelfs nu nog kan ik het nie geloven. Mijn opa is een 30tal kilo's afgevallen en ook mentaal achteruit gegaan. Ik weet nooit echt hoe ik me moet gedragen, want wat zeg je tegen iemand dat je zo graag ziet en weet dat hij er binnen enkele maanden niet meer zal zijn?  Het is enorm moeilijk om dit allemaal te vatten. Ook is het zeer moeilijk om me te blijven focussen op school. Waar ik het meeste om vrees is dat ik die leuke oude opa ga vergeten en alleen de zieke opa ga onthouden. Ik zou er graag met iemand willen over praten...

Neeltakje

• Gast
Re:mijn opa...
« Reactie #1 Gepost op: maart 30, 2007, 19:06:22 pm »
Beste Kristen,

Ik heb mijn opa een half jaar geleden verloren aan kanker. Ik had het ook enorm moeilijk mee (nu nog trouwens). Mijn opa is overleden aan blaaskanker + lymfeklierenkanker. Toen hij ziek werd studeerde ik ook nog... En ik dacht toen bij mijzelf, ik moet slagen zodat hij trots op mij kan zijn... Ik weet hoe moeilijk het is om geconcentreerd te blijven op school. Ik heb toen al mijn moed bijeen geraapt en verder gegaan ook al ik dacht er nog heel veel aan. Ook ging ik er heel veel naartoe. Zodat je toch nog de "fijne" momenten met hem kan beleven. Ik herinner mijn opa nu als een sterke en trotse man die graag mensen voor de zot hield en die ook steeds bereid was om iedereen te helpen, zelf kon hij er niet tegen dat andere mensen en ook dieren ongelukkig waren op pijn leden. Op een bepaald moment was hij heel snel achteruit gegaan. En vanaf was het eigenlijk al te laat... Ik weet hoe verschrikkelijk het is om je opa zien af te takelen. Daarom wens ik je veel sterkte toe...

Groetjes,
Katleen