Auteur Topic: graad 3 en 4  (gelezen 38463 keer)

juffab

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re:graad 3 en 4
« Reactie #30 Gepost op: april 05, 2011, 13:47:04 pm »
hallo Leen,

Ondertussen start hij maandag aan zijn 4de kuur Themodal.  Het gaat goed maar niet super.  Is soms moe en zijn stemming is ook iets minder de laatste tijd.  NMR toonde aan dat de 2tumors lichtjes verkleind zijn maar we zijn tevreden dat ze niet verder groeiden.  De onzekerheid is zo groot en neemt bij momenten de bovenhand.  Ben ook eens langs geweest bij de psychologe van het ziekenhuis maar had er eigenlijk geen verlossend gevoel bij .  Volgende maand weer opnieus nmr want ze willen het op de voet blijven opvolgen wat wel fijn is . Doordat bij jou de tumor weg is kan je het op momenten mss ook even vergeten...alé dat hoop ik toch voor jou!

gr en bedankt om naar hem te vragen

Leen DR

• Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: april 21, 2011, 17:10:14 pm »
Hey Fabienne

Ik maak me geen zorgen meer dat de tumor zou terugkeren.

Maar ik wordt wel regelmatig geconfronteerd met mijn beperkingen. (ik heb een badlift nodig om een bad te nemen, "ver" stappen kan ik niet, als we ergens iets gaan drinken of eten, moet ik weten of er een toilet gelijkvloers is of trap met leuning aan beide kanten, als we op hotel gaan moet ik zeker zijn dat er een lift is en badkamer met bad, ...).

Maar ik ben gezond en ga niet verder klagen. Het kon allemaal veel erger zijn. Genieten van het mooie weer nu!

gr Leen

Jessy

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: juni 05, 2011, 17:44:45 pm »
Beste Fabienne

Ik heb al jouw berichten gelezen en ik hoop van harte dat het met je echtgenoot al beter gaat en dat ze de hersenkanker bij hem onder controle kunnen houden. Ik hoop dat de laatste NMR goed nieuws was.

Ik zelf ben ook een lotgenote en merk soms ook dat mijn naasten het niet gemakkelijk hebben.

Ik wens je veel sterkte en moed toe.

Als ’t even moeilijk is, niet twijfelen en kom je hart maar eens luchten op het forum.

Jessy

« Laatst bewerkt op: juni 05, 2011, 18:20:48 pm door Jessy »

juffab

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: juni 05, 2011, 21:22:20 pm »
hallo Jessy en anderen,

Mijn man heeft begin mei bij het starten van 3 weken Themodal meer last gekregen.  Overgeven, duizelig en opnieuw zijn zicht dat dubbel en wazig werd.  Na een week ziek te zijn is hij in het weekend opgenomen in het ziekenhuis.  10 dagen heeft hij in het ziekenhuis gelegen
en kreeg hij de medicatie tegen de maag via infuus.  De medrol is ook vermeerderd naar 64mg per dag en zo is zijn zicht ook weer terug normaal geworden.  Ook had hij minder last van zijn maag.  Eens terug thuis verliep het weer niet zo vlot :(
Hij neemt nu de themodal in de namiddag en zo lukt het wel weer.
Deze week geen chemo en vanaf morgen weer 3 weken Themodal (chemopillen) en hopelijk verloopt het nu wel goed.
Op 29 juni maken ze opnieuw een nmr en hopelijk doet deze kuur wel zijn werk al waren de voortekenen deze maand niet zo goed :(
De oncoloog is ook zeer duidelijk geweest dat het een recidief is en dus zeker niet positief.
We proberen positief te blijven en mijn man praat er bijna niet over ook al is de oncoloog naar hem toe ook duidelijk geweest.
Ik hou jullie op de hoogte van verder verloop en kijk geregeld op de site naar jullie ervaringen.

gr

Jessy

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: juni 05, 2011, 21:38:16 pm »
Beste Fabienne

Ik hoop dat je echtgenoot niet te veel last zal hebben van de nieuwe chemo behandeling en ik hoop dat de volgende NMR goed nieuws mag brengen.

Mijn NMR is die dag ook gepland. Ik vind het wachten op die resultaten verschrikkelijk. Ik krijg het resultaat gelukkig al op 1 juli.

Ik tracht het gevoel van herval lost te laten alhoewel me dat momenteel echt niet lukt en me slapeloze nachten bezorgd. Ik uit me gemakkelijk en dat werkt voor mij  bevrijdend. Ik denk dat introverte mensen het veel moelijker hebben omdat ze hun gevoelens niet kunnen delen.

Hou de moed erin.

Hartelijke groeten

Jessy

juffab

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: juni 05, 2011, 21:50:42 pm »
hey Jessy

Wij weten het de dag nadien en idd het is bang afwachten.  Ik ben ook een persoon die er makkelijk en graag over praat (typisch vrouwen mss  :) ) maar voor mij is het moeilijk omdat mijn man er niet over wil praten.  Ook door de ligging van de tumor is hij veranderd van karakter en ook dat is niet altijd even gemakkelijk.
Ik wil zeker positief blijven denken en zeker voor ons zoontje maar de ene dag gaat dat al beter dan de andere.

zolang je ook geen terugkomende klachten of uitval hebt moet je ook niet denken aan herval en genieten van het leven maar is soms makkelijker gezegd dan gedaan .

We zullen dan maar beide aftellen tot de 29ste en beide hopen op goed nieuws.

mvg
Fabienne

dine

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: juni 06, 2011, 23:38:53 pm »
hallo,

Als ik je verhaal aan het lezen was kon ik niets anders dan aan men eigen vriend denken, ook hij wuift alles weg en voelde zich niet ziek tijdens de chemo "temodal" zelfs van de bestraling had hij weinig last behalve haaruitval en vermoeidheid.

Ondertussen heeft hij zijn bestraling achter de rug en heeft hij zijn afspraak met zijn dokter gehad, die hem jammer genoeg niet veel heeft kunnen vertellen omdat hij op de scan mommenteel nog niets kan afleiden, volgens hem wel zou hij na verschillend scan wel al het een en het ander kunnen afleiden, dus afwachten maar. De tumor is wel helemaal verwijderd doch veel  positieve verhalen lees ik echt wel niet als het over graad 4 gaat doch blijf ik geloven, elke dag is uiteindelijk een geschenk voor mij en zeker voor hem ongeacht hij alles wegwuift.

Het zal voor jou als partner zeker niet echt makkelijk zijn maar probeer zoals ik er het beste van te maken ook als hij soms je het gevoel geeft dat dit alles voor hem maar een prulletjes is bedenk dan maar dat dit misschien voor hem ook een manier is om er mee om te gaan, en bedenk dat je zeker niet alleen staat in zulke situatie en put moed uit de gedachten dat er nog mensen zijn die vechten voor hun partner.

Ik wens je heel veel sterkte en blijf hopen samen met je partner elk op jullie eigen manier. groetjes dine

juffab

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: oktober 03, 2011, 21:51:55 pm »
hallo,

Mijn man is op 20 september overleden.  De pijn, het gemis is zeer groot.
Ik wens alle andere patienten veel moed en doorzettingsvermogen en hoop dat zij deze vreselijke tumor de baas kunnen.

sterkte en bedankt voor alle steun de laatste maanden

els2

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: oktober 04, 2011, 00:15:53 am »
Ik wens je heel veel sterkte in deze verschrikkelijk moeilijke periode, Juffab.
Kom hier gerust al je gevoelens die je kwijt wilt afschrijven.
Ik stuur een warme knuffel jouw richting uit !
Sterkte !

M8eld

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: oktober 04, 2011, 13:10:26 pm »
hallo Juffab

Ik wens je héél veel sterkte toe in deze moeilijke periode (mijn man heeft ook een hersentumor, astrocytoom graad 2 en 3).
Hopelijk lukt het om de mooie herinneringen te koesteren en kan je je man zien verdergroeien in je zoontje...
Kom zeker nog langs op het forum als je het even moeilijk hebt.

Groetjes
Machteld