Auteur Topic: mijn papa heeft nierkanker  (gelezen 8040 keer)

mila

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
mijn papa heeft nierkanker
« Gepost op: april 08, 2010, 06:19:01 am »
Mijn papa wordt vandaag geoppereerd,een nefrectomie,bang afwachten , ben al van 3 uur deze nacht wakker...,er zit een tumor op de linker nier en bijnier,klieren te zien in de long ,rechter bijnier ,in de buikholte ,schildklier gezwollen...
Niet te geloven , mijn papa kanker...,vorige week heb ik het verschrikkelijke nieuws vernomen,tot dan stond mijn papa gelijk aan ; hardwerken ,tuinieren ,lopen(marathons) ,gezond eten en drinken...en nu dit....56jaar..
Ik ben verpleegster in een rusthuis en daar zitten dan hoogbejaarde mensen die alle levenslust zijn verloren...en mijn sterke papa word zo laf geveld door kanker..
Ik heb zo'n verdriet en het liefste van al zou ik elke minuut van de dag bij hem kunnen zijn maar ik heb ook een gezin van 4 kindjes , en dat valt me zo zwaar , het huishouden en je sterk houden voor je kinderen...
Ik hoop dat hij goed hersteld van de operatie en dat de behandeling nadien aanslaat..
Dat hij bespaart blijft van ondraagelijke pijn en dat er ons nog een tijd gegunt is.... :'(
Mila

keane

• Borstkanker oktober 2008 - opnieuw november 2015
    • Bekijk profiel
Re:mijn papa heeft nierkanker
« Reactie #1 Gepost op: april 08, 2010, 08:30:28 am »
Dag Mila,

Veel sterkte, 't is inderdaad niet gemakkelijk. hopelijk valt alles nog beter mee dan je vreest.
Kom maar op het forum, 't zal je goed doen. Iedereen leeft hier met je mee, want we zitten uiteindelijk allemaal min of meer in eenzelfde schuitje.
Laat iets weten?
Keane

mamavan3

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: april 08, 2010, 09:36:37 am »
Mila...

Wij zitten in hetzelfde kankerschuitje...maar het is mijn mama die ziek is...4e keer kanker, nu met uitzaaiingen . Eerste chemokuur sloeg niet aan, nu is ze bezig met de 2e kuur en die lijkt aan te slaan, maar ik ben op mijn hoede...

Ik trek me enorm op aan de warmte van mijn gezin...de dagdagelijkse dingen die door moeten gaan bieden mij houvast.
Het is verschrikkelijk om je ouder te zien afzien...ik weet het meisje...
Maar hoop mag je niet verliezen, de dokters kunnen soms wonderen verrichten.

Kom maar om je hart te luchten...we zitten helaas allemaal in een soortgelijke situatie.

Katrien.

mila

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: april 08, 2010, 10:32:50 am »
Ja het is waar het doet zo'n deugd om met lotgenoten je gevoelens te kunnen delen..
Ik ben verpleegster en ik ben al in aanraking geweest met kanker , beroepsmatig , en dan denk je te weten wat het ongeveer! inhoudt , en probeer je je zoveel mogelijk in te leven...
Maar je weet het pas echt wat het betekent wanneer het gebeurt met je dierbaren...
En het ergste van al is dat mijn papa meer bekommert is om ons (mama,kinderen en kleinkinderen)dan om zichzelf...
Ik wens allen veel moed en sterkte toe...
Mila

mamavan3

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: april 09, 2010, 11:37:43 am »
Hoe is de operatie gegaan, Mila?

mila

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: april 09, 2010, 13:23:18 pm »
Das lief dat je daar naar vraagt ;)
Gisteren toen hij ontwaakte zij de chirurg dat alles goed was verlopen , de resultaten van de tumor zelf moeten we nog afwachten ,..
Maar gisteravond toen mama naar de verpleging belden op intensieve zorgen zeiden ze dat papa samen met de anesthesist naar de voetbal aan het kijken waren  ;)
En vandaag mocht hij naar zijn kamer terug.
Stap voor stap met vallen en opstaan gaan we de onzekerheid tegenmoet
Het is al een hele opluchting dat hij tot nu toe alles goed doorstaan heeft , zijn goede conditie zal wel een rol spelen en hem verder in het oog houden dat hij op tijd op zijn pijnpomp duwd en rust want tis ne keirel mijne pa....
En hoe gaat het met u mama ?

mamavan3

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: april 09, 2010, 14:10:11 pm »
Ik hoop dat jullie snel wat meer weten en dat het asjeblief goed mag uitdraaien.

Mijn mama is me ook ene hoor...trots als een pauw, we vertrekken aanstaande maandag met de hele familie (mijn ouders, mijn zus en haar gezin en wij met ons vijfjes) naar Nederland, we hebben een groot luxe huis geboekt aan het strand en we gaan genieten. Volgende maandag (na de paasvakantie) moet ze dan onder de scanner en dan de dinsdag weer chemo. Haar 4e keer van 6.
Ze kan niet eten, is nu al dik 15 kilo vermagerd, ze voelt zich ziek, zwak en misselijk...maar ze vecht en ze bijt door en ze is wat in zichzelf gekeerd en wij proberen haar te omringen en met een grap en een kwinkslag toch plezier te maken want dat heeft ze het liefst, ook mijn papa zorgt super voor haar ...

Hou je taai Mila...een mens is zoveel sterker dan je denkt. Soms denk je, o neen, ik kan dit niet aan...maar toch, je zal zien dat je het wel kunt.

Katrien.

mamavan3

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: april 20, 2010, 18:20:54 pm »
Mila,

Hoe gaat het bij jullie?

Katrien

mila

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: april 20, 2010, 21:09:17 pm »
Hallo Katrien ,

Mijn pa is reeds uit het ziekenhuis en hij voelt zich lichamelijk goed.
De resultaten van de tumor weten we 29 april dan hebben mijn ouders een afspraak met de oncoloog voor het bespreken van de resultaten en het opstarten van de behandeling , kwaadaardig is het , dat staat vast maar welke soort moeten we nog afwachten...
Hoe was jullie vakantie ?
En hoe gaat het met je mama ?

groetjes Mila

mamavan3

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: april 21, 2010, 13:11:04 pm »
Vreselijk lang afwachten tot 29/4 voor jullie dus...

Hou ons maar op de hoogte als je wilt hé

KAtrien.

mila

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: mei 12, 2010, 13:47:50 pm »
Hoi ,

Mijn papa is goed hersteld van zijn operatie (nefrectomie li nier en bijnier) , maar op de overgebleven nier en bijnier zit ook een tumor , op de bijnier is hij 4 cm groot en de nier 2 cm groot ...
Nu start hij op 26 mei met zijn medicatie en hopen we dat de tumoren gaan verkleinen...
Het is zo onnoemelijk erg wanneer ze je ook de hoop op genezing ontzeggen en je 'blij' moet zijn met nog enkele goede maanden ...
Ik word daar zo opstandig van , is dat het leven , van je 14de is hij begonnen in de bouw en alle dagen stond hij paraat nooit verlet...
Altijd voor zijn gezin gezorgd en gewroet en nu 1 jaar voor zijn pensioen gaan ze hem op een beestachtige mannier vellen met kanker...
KLOTEKANKER , altijd zo trots geweest op zijn lichaam (in de bouw gewwerkt , marathons lopen) en nu wordt hij verteerd door die kloteziekte :'( >:(

mamavan3

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: mei 13, 2010, 14:11:34 pm »
Het is wreed en vreselijk oneerlijk, Mila...ik kan met momenten ook zo kwaad worden.
Het dient ook allemaal tot niets hé...als je afziet en moet vechten met goed resultaat , met iets wat je terug kan krijgen is het de moeite waard...maar ik wil mijn mama niet zien afzien en aftakelen" om dood te gaan..."
Tja..en toch zie je ze afzien en aftakelen...en je verlegt steeds je grenzen, er is geen keuze, geen andere weg. Je staat er bij en je kijkt er naar...zoals dat liedje hé..
Je kan enkel maar beseffen dat , als je nog 2 gezonde ouders hebt en als ziekte en kanker en doodgaan enkel iets is wat zich niet bij jou afspeelt...dat je dan een verdomde lucky bastard bent. En het ergste is, dat je het dan niet beseft maar als iets vanzelfsprekend neemt.

Veel sterkte, meiske...

Katrien.