Auteur Topic: MDV3100  (gelezen 26534 keer)

jan007

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re:MDV3100
« Reactie #15 Gepost op: juli 14, 2011, 11:14:29 am »
Beste Herbybg

De wetenschap staat inderdaad niet stil. Alleen spijtig dat alles zo geheimzinnig verloopt en er praktisch geen tussentijdse info beschikbaar is. Ik ken nog enkele andere personen die in behandeling zijn in UZ Gasthuisberg Leuven. Bij de meesten slaat MDV3100 ook goed aan.
Bij mijn volgende controle in september ga ik aan de professor nogmaals vragen of er al tussentijdse resultaten van de medicatie gekend zijn. Ik zal mij daar dan ook informeren over Argyrin en Heparin.  Zodra ik weer nieuws heb zal ik dit ongetwijfeld laten weten.

Wannes,
ik heb reeds enkele vriendinnen van jou ontmoet in het inloophuis te Turnhout. Ze hebben gezegd dat ze jou de volgende keer gingen proberen mee te krijgen voor het koffiemoment.
Hopelijk tot dan

Groeten
 Jan

jan007

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: oktober 17, 2011, 10:01:45 am »
Hallo allemaal,

Ik ben op 14/09 terug op kontrole geweest.Alle uitslagen zijn nog altijd goed. Mijn PSA blijft schommelen tussen 0,8 en 1,7. Momenteel staat hij op 1,2. De studie is nogmaals verlengd met twaalf weken. Op 07/12 moet ik terug op kontrole.
Ik heb ondertussen een deugddoende vakantie achter de rug. We hebben veertien dagen genoten van de warmte in Spanje. Dit was mijn eerste reis terug naar de zon na mijn operatie 6 jaar geleden. Ik heb mij wel veel opgehouden in de schaduw maar genoot van het feit dat mijn vrouwtje Marleen zich zo kon koesteren in het zonnetje. Ze staat mij al zes jaar bij en niets is te veel voor haar. Dit had ze echt verdiend.
Van mijn oudste dochter hebben we ook het blijde nieuws vernomen dat ik voor de eerste maal grootvader ga worden. Dit was een echt emotioneel moment voor mij. Toen ik eind augustus 2005 het zware verdict te horen kreeg van kanker en op 01/09 de nieuwsuitzendingen op TV de eerste schooldagen zag van de kleine kleuters moest ik wenen omdat ik dacht dat ik dat nooit zou meemaken met mijn kleinkinderen.
Ondertussen weet ik wel beter en ben er ezker van dat ik dit wel ga meemaken.
We laten deze rotziekte ons leven niet kapot maken.
Zoals jullie kunnen lezen heb ik niets dan goed nieuws. Ik hoop dat dit voor alle andere lotgenoten ook het geval mag zijn.

Een goedgemutste Jan.

keikopje

• 42, mama van een dochtertje van 7j
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: oktober 18, 2011, 10:26:30 am »
Fijn Jan, om zulke goede en optimistische berichten te lezen. Geniet ten volle van al die dagdagelijkse dingen zoals vakantie en - binnenkort - je kleinkind!
groetjes,
keikopje

herbybg

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: oktober 23, 2011, 10:58:22 am »
Deze morgen kreeg ik volgende mail van iemand die nu reeds een paar maand NAAST de reguliere geneeskunde ook die fameuze thee drinkt:

Dag Mr. ....

Ja,inderdaad interessant leesvoer..wat die" ZUURZAKBOOM" betreft is het wel dus over die "Graviola thee "dat het gaat en die ik reeds een paar maanden gebruik en toegestuurd kan krijgen uit Portugal.Ik breng u een pakje mee als proef. Bij mijn laatste scan bleek de tumor wel volledig verdwenen(2 weken terug,maar is het nu van die Graviola thee of de chemo..?wie zal het zeggen ..maar nu zit ik met veel randpijnen ,dus zeker nog niet gedaan zulle....
 Voor U ook nog veel sterkte en goed herstel toegewenst!!

Mvg.

Ik houd jullie verder op de hoogte van de evolutie!

jan007

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: december 16, 2011, 11:22:50 am »
Hallo allemaal
Ik ben op 05 en 07/12 weer in Leuven geweest. De uitslagen waren allemaal goed, enkel de PSA is lichtjes gestegen tot 1,81.
Na een gesprek met mijn vaste verpleegkundige en de prof blijkt dat de studie voortijdig werd gestopt vanwege de goede resultaten. MDV3100 is weer een stapje dichter bij de goedkeuring zodat de nieuwe medikatie binnen afzienbare tijd beschikbaar is op de markt.
Ik denk wel dat dit goed nieuws is na de goedkeuring van de Abiraturone en weldra dus ook van MDV3100.
Niettegenstaande de studie is gestopt blijft bij mij de behandeling gewoon doorlopen.
Op 27 en 29/02/2012 moet ik terug voor de verdere evaluatie. Ondertussen hoop ik ook voor de eerste maal grootvader te zijn geworden (voorzien half februari).
Ik denk dat dit sinds 2005 mijn eerste eindejaarsfeesten zullen zijn dat ik het komende jaar hoopvol mag tegemoet zien.
Ik wens dan ook alle lotgenoten hetzelfde toe.
Moed niet verliezen en er keihard tegenaan gaan.
Groeten
Jan

herbybg

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re:Opnieuw opzienbarend bericht over kankerbestrijdingsmethode
« Reactie #20 Gepost op: december 21, 2011, 17:02:08 pm »
Terug opzienbarende info gevonden: 21/12/2012

© WELT Online
http://www.gmx.net/t...tet-krebszellen
weiter lesen: http://www.gmx.net/t...ellen#.A1000146

Het komt erop neer dat de een speciale suiker een bepaald proteïne die de kankercellen als beschermmechanisme gebruiken, vernietigt.
Ontbreekt dit proteïne dan is de cel onbeschermd en wordt een celdodingsmechanisme in werking gesteld!

De gezonde cellen blijven onaangetast en de kankercellen vernietigen zichzelf!!!
Een klinische studie wordt weldra opgestart....
Hoop doet leven!

Voor hem die het in het duits willen lezen:
Zucker verleitet Krebszellen zum Selbstmord in Kooperation mit  Garaus für den Krebs:
Ein spezieller Zucker entfernt im Inneren der Zelle ein Protein, das der Tumor als Schutzmechanismus der Krebszelle darstellt.

weiter lesen: http://www.gmx.net/themen/gesundheit/krankheiten/768k6w0-zucker-toetet-krebszellen#.A1000146

Die Vorliebe für Süßes kann verhängnisvolle Auswirkungen haben das zeigt sich spätestens nach dem Ende der
Weihnachtszeit beim Blick auf die Waage.
Die Kalorien, die in Stollen und Lebkuchen lauern, sorgen für deutlich mehr Pfunde auf den Rippen.
Die zuckerreiche Ernährung fordert ihren Preis.
Doch es könnte andererseits ein bestimmter Zucker sein, der im Kampf gegen Krebs eine entscheidende Rolle spielen könnte.
Einem Wissenschaftler der University of California in San Diego (UCSD) ist es nämlich in Zusammenarbeit mit einem Kollegen
von der Kyushu University im japanischen Fukuoka gelungen, Krebszellen dazu zu bringen, einen speziellen Zucker zu konsumieren.
Dieser Zucker, sogenannte 2-Deoxyglukose, ist für diese Zellen pures Gift: Er hinterlässt in den Krebszellen einen sogenannten
Selbstmordschalter, der sie für Angriffe von außen verwundbar macht, berichtet die Fachzeitschrift "Cancer Research".
"Die meisten Krebszellen hängen bei der für ihr Wachstum notwendigen Energiegewinnung fast ausschließlich von Glukose ab",
erklärt der UCSD-Wissenschaftler Guy Perkins.
Gemeinsam mit seinem Kollegen Ryuji Yamaguchi von der Kyushu University entdeckte der Tumorbiologe,
dass die Zellen auch einen ähnlichen Zucker, nämlich die 2-Deoxyglukose, aufnehmen.
Dieser Zucker entfernt aber ein Protein im Inneren der Zelle, das einen Schutzmechanismus der Krebszelle darstellt.
Fehlt dieses Protein, ist die Zelle Chemotherapeutika, die einen Selbstzerstörungsmechanismus, die sogenannte
Apoptose auslösen, schutzlos ausgeliefert. Vereinfacht gesagt: Das Protein bewacht einen Selbstmordschalter.
Ist dieser dank des Zuckermoleküls frei zugänglich, kann er mithilfe von Medikamenten aktiviert werden.
"Das Ziel moderner Krebstherapie ist es, das Wachstum von Krebszellen zu stoppen, ohne dabei gesundes Gewebe
zu schädigen", sagt Perkins. "Krebsforscher suchen immer nach neuen Therapien, um Tumore in unterschiedlichen
Entwicklungsstadien zu bekämpfen und zu vernichten."

****Zweistufiger Therapieansatz
Selbst die besten und modernsten Medikamente würden jedoch derzeit bei bestimmten Krebsarten an ihre Grenzen stoßen,
so der Tumorbiologe. Häufig würden die Tumorzellen Resistenzen entwickeln, die zum Versagen der Therapie und damit letztlich
zum Tod des Patienten führen.
Um diesem Phänomen zu begegnen, haben die Forscher einen zweistufigen Therapieansatz entwickelt:
Erste Komponente ist die erwähnte 2-Deoxyglukose, die es ausnutzt, dass die Krebszellen Zucker brauchen, um wachsen und
sich vermehren zu können. Obwohl die Krebszellen die besondere Glukose-Art massenhaft konsumieren, können sie sie nicht in Energie umwandeln.
Das hemmt schon mal ihr Wachstum und damit zugleich die gefürchtete Mutationsfähigkeit der Zelle, die die Resistenzen auslösen kann.
Zugleich wird das schützende Protein entfernt.
Der auf diese Weise geschwächten Zelle macht dann das Medikament ABT-263, ein herkömmliches Chemotherapeutikum, den Garaus:
Das Medikament setzt Proteine frei, die die Zelle dazu bringen, die Apoptose einzuleiten und sich damit selbst zu zerstören.
Dieser Prozess funktioniert nicht nur im Reagenzglas: In Versuchen an Mäusen konnten Perkins und Yamaguchi zeigen,
dass sich auf diese Weise diverse Krebsarten besiegen lassen.
Prostatatumore etwa, an denen nach Angaben des Robert-Koch-Institutes alleine in Deutschland jedes Jahr 11.000 Männer sterben,
verschwanden in den Tierversuchen innerhalb weniger Tage. Auch Brustkrebs, in Deutschland mit jährlich 57.000 Neuerkrankungen
die häufigste Krebsart bei Frauen, ließ sich mit der Zucker-Kombinationstherapie gut bekämpfen.
Auf Leber- und Lungentumore sowie Leukämie sprach die neue Methode ebenfalls gut an.
Dass bösartige Tumore mittels einer Kombination mehrerer Medikamente möglicherweise effektiver bekämpft werden
können als mit einer einfachen Chemotherapie, ist keine neue Erkenntnis.
Denn wo zwei Chemotherapeutika die Krebszellen an unterschiedlichen Punkten angreifen, ist die Wahrscheinlichkeit, dass sich
Resistenzen ausbilden können, deutlich geringer.

****Kein Allheilmittel
In aller Welt arbeiten Forscher daran, solche aussichtsreichen Medikamenten-Kombinationen zu finden. Neu ist hingegen der Ansatz,
die Verabreichung eines Zuckermoleküls mit einer Chemotherapie zu kombinieren und so eine besondere Schwäche von Krebszellen auszunutzen.
Das viel beschworene Allheilmittel gegen Krebs ist die Kombination aus dem speziellen Zucker und einer Chemotherapie allerdings nicht:
Zum einen steht die klinische Studie noch aus erst dann ist klar, ob die Methode überhaupt auch bei Menschen funktioniert.
"Wir sind dabei, eine solche klinische Studie zu initiieren", berichtet Yamaguchi.
Zum anderen ist schon jetzt klar, dass nicht alle Krebsarten auf den Zucker ansprechen. "Bestimmte Krebszellen, etwa die von
Hirntumoren, sind resistent", erklärt der japanische Wissenschaftler.
In manchen Fällen könne die Therapie auch zu einem Verlust von Blutplättchen oder weißen Blutkörperchen führen und damit das
Immunsystem der Betroffenen stark in Mitleidenschaft ziehen.
Yamaguchi zeigt sich dennoch optimistisch: Die Kombinationstherapie könnte sich als effektive und zugleich schonendere

Alternative zu einigen bereits existenten Therapieansätzen herausstellen, meint der Mediziner.
"Wir haben möglicherweise eine einfache, wenn auch partielle Lösung für eine sehr komplexe Erkrankung gefunden."

cyn1982

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: februari 19, 2012, 13:38:41 pm »
Jan wat fijn dat je dankzij de verbeterende medische wetenschap voor de 1ste keer opa mag worden, is het inmiddels al geboren?

jan007

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: februari 19, 2012, 21:20:13 pm »
Hallo Cynthia,

Ik ben vrijdag 17 februari een fiere grootvader geworden van een prachtige kleindochter Lotte. Nu ik haar heb gezien en vastgehouden voel ik mij verplicht om mij nog sterker te houden. Ik zal ze graag vasthouden bij haar eerste stapjes, zal ze graag meehelpen opvoeden, enz...
Ondertussen is de PSA-waarde weer opgelopen. Begin januari stond hij 2,13. Ik kijk met een bang hartje naar de volgende kontroles op 27 en 29 februari. Zodra ik daar nieuws van heb zal ik het laten weten.

Groetjes
Jan

levar

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: februari 26, 2012, 11:45:02 am »
hallo Jan ik wens je proficiat met je kleindochter en hoop voor U dat u nog een hele lange tijd moogt genieten 
zoals je zelf schrijft ,de wetenschap gaat momenteel goed vooruit en hopen allemaal hetzelfde natuurlijk .Ik wens
van ganser harte een hele lange en leuke tijd als grootvader. levar
nooit opgeven my friend     

jan007

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: maart 02, 2012, 08:57:20 am »
Zoals te verwachten na mijn vorige bloeduitslagen ben ik uit de studie gezet.
Mijn PSA is inmiddels opgelopen tot 3,01. Dit op zich was geen reden om mij uit te sluiten. Wel het feit dat de uitzaaiingen te groot zijn geworden. Dit is echter zeer relatief. De twee grootste uitzaaiingen waren samen maar 18 mm in het begin van de studie. Juist na de start waren ze een beetje verkleind maar nu zijn ze gezamelijk opgelopen tot 26 mm. Omdat ze procentueel te groot zijn geworden ben ik moeten stoppen met de studie.
Voorlopig krijg ik geen andere medicatie in de plaats. In samenspraak met de prof gaan we bekijken hoe de uitzaaiingen evolueren. Volgens haar is het niet nodig nu onze pijlen te verschieten omdat de tumors echt nog zo klein zijn.
Op 28 maart moet in nog éénmaal terug voor het afsluiten van de studie. Vervolgens moet ik einde mei terug op consultatie komen.
Indien ik eerder pijn krijg of ergens anders last van heb mag ik uiteraard vroeger komen.
Ondertussen neem ik nog wel prednisone en krijg ik een driemaandelijkse spuit depo-elygard.
Op de botscan was zichtbaar dat de drie botmetastasen hetzelfde waren gebleven.
Ik hoop nu dat de vermoeidheid stilaan afneemt. Die was wel kenmerkend bij inname van MDV3100.

Om af te sluiten met het goede nieuws. Mijn kleindochter is een hele brave en groeit goed. Haar te zien opgroeien geeft me weer de nodige moed om er nog enkele jaren bij te doen.

Groeten
Jan

Jet

• Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: maart 09, 2012, 11:20:24 am »
 :D Hoi Jan, houdt het positieve gevoel vast en geniet van je kleindochter!!

Jammer dat je niet meer in de studie van MDV3100.past.. maar:
Zoals ik prostaatkanker bij mijn man ervaren heb.. en nog ervaar, is het ook een feit, dat er nog vele jaren kunnen zijn of zullen komen,
waarin je niet mag vergeten te genieten..
Ondanks het wisselend PSA etc. en wat er kan komen.
Mijn man kwam binnen met een PSA van 600, en een rugtumor door de uitzaaiingen.. 11 jaar geleden inmiddels!
Normaal gezien, niet logisch, of wel onmogelijk leek het destijds, ook voor de behandelende artsen, om met deze uitslag nog jaren vooruit te kijken.
Maar het is anders gegaan en mooi , dat hij nu al in zijn 12de "kado jaar" zit!
Het is in die jaren ook vaak waakzaam afwachten, geweest naast de behandelingen en de vaste medicatie.
Helaas, is dat nu wel anders..maar hoop doet leven!!
Dus... ga ervoor!!  en vooral niet teveel gaan doemdenken!
De lente komt er aan, ga lekker naar buiten met je kleindochter..
BEWEGEN en buiten zijn is een belangrijk gegeven!!
Geniet van de lente!

Groetjes, Jet

jan007

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: maart 16, 2012, 14:22:27 pm »
Jet

Bedankt voor de bemoedigende woorden.
Ik ben zeker niet hopeloos en kijk vol verwachting naar de verdere toekomst. Ondertussen ben ik ook al 6,5 jaar ver en ik hoop er nog zeker zo veel bij te doen.
Met dit zonnige weer is het niet moeilijk om vrolijk en opgewekt te zijn. Ik geniet ondertussen van de fietstochtjes met mijn elektrische fiets. Ik ben ook al enkele malen met de fiets op bezoek geweest bij de kleindochter.
Ik hoop uit het volste van mijn hart dat alle medepatiënten en hun families van op het forum ook ten volle zullen genieten van dit fijne weer, hoe moeilijk het voor velen ook zal zijn.

Groetjes
Jan

jan007

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: maart 29, 2012, 18:34:59 pm »
Hallo allemaal,

Zoals afgesproken ben ik gisteren naar Leuven gegaan om de studie af te sluiten.
Ik ben toch 25 maanden goed geweest met de nieuwe medikatie. Nu is het afwachten. Mijn PSA is nu reeds gestegen tot 4,4. Het gaat nu wel snel in stijgende lijn.
Ik ben benieuwd wat het volgende gaat zijn. Op 30 mei heb ik terug een afspraak met de prof. Ondertussen wachten we wel op het onbekende.
Ik zie met goede moed verder in de toekomst.
De kleindochter maakt het uitstekend. Men heeft al aan mijn dochter gevraagd of ze soms room in haar borsten heeft zitten ipv melk. Het kleintje groeit als een kool.

Groeten
Jan

levar

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: mei 21, 2012, 19:21:47 pm »
  Hallo jan .ik verneem dat u inmiddels al een tijdje uit de test van mdv 3100 bent,en begrijp nu goed dat U angstvallig
uitkijk naar  wat er gaat komen, Wel inmiddels is mijn psa ook gaan stijgen van 1.76 naar 3.14 in 4maanden tijd
en in afwachting op die choline ct scan die nu woensdag plaatsvind in Leuven had ik een gesprek met prof.Demeerleer
 uit Gent op 16 mei, Na mijn korte uitleg van het verloop van de behandeling  en mijn psa resultaten stelde hij voor om
 onmiddelijk te stoppen met de casodex dat ik al eerder had moeten doen.en op 11 juni ga ik  met de cd rom naar
 hem toe  om te zien of ik eventueel zou kunnen bestraald worden. met die nieuwe  bestralings techniek,
de Prof. zou ook  andere medicijnen voorschrijven dan de agonisten en,  hij is tegen chemo zei hij tegen mij.In de hoop dat
 mischien ook bij U de mogenlijkheid bestaat dat U zich ook zou kunnen laten bestralen indien er weliswaar niet teveel
uitzaaingen zijn, dat zou mooi meegenomen zijn ondanks die onzekerheden.Maar het is goed te vernemen dat er wederom
 goede nieuwe medicijnen op markt komen, zoliet hij mij verstaan en hopelijk dat men zovlug mogenlijk dan toch die
vervelende rotziekte een halt kan toeroepen .En hoop doet leven ,en probeer positief te blijven en te genieten van ieder
  moment en heel veel sterkte aan iedereen .groetjes levar  .        ,