Auteur Topic: Leukemie  (gelezen 1972 keer)

Inekee

• Gast
Leukemie
« Gepost op: maart 06, 2010, 12:35:17 pm »
Beste

Ik ben Ineke Sissau, studente 6e middelbaar Humane Wetenschappen in het Koninklijk Atheneum te Halle. In het kader van de vakken gedrag- en cultuurwetenschappen maak ik mijn eindwerk over 'Het leven thuis en op school van leukemiepatiëntjes'. Dagelijks worden kinderen en hun familie geconfronteerd met de ziekte Leukemie. Mijn interesse gaat voornamelijk uit naar de eerder psychologische aspecten die hierbij komen kijken. Kinderen met kanker worden beperkt in hun doen en laten. Dit zorgt ervoor dat hun vertrouwde omgeving, het dagelijkse leven en het emotionele klimaat verandert. Ik kan mij goed inbeelden dat deze wijzigingen in het leven van de patiëntjes bewust en onbewust een enorme impact hebben op het leven van de ouders, broers, zussen, familie, klasgenootjes en leraren.

Dit gegeven vormt de basis van mijn interesse en keuze voor dit onderwerp. Het is de bedoeling dat ik een honderdtal enquêtes kan afnemen bij ouders van leukemiepatiëntjes. Graag wil ik u vragen of het mogelijk is mij hierbij te helpen door medewerking te vragen aan ouders van de patiëntjes. Het is natuurlijk van belang dat er vertrouwelijk wordt omgegaan met de gegevens. Contacteer mij gerust op ineke_91@hotmail.com.

Ik ben u alvast heel dankbaar voor uw tijd en antwoord,

Ineke Sissau