Auteur Topic: ewing sarcoom bij kinderen  (gelezen 3196 keer)

jolly_jumper

• Gast
ewing sarcoom bij kinderen
« Gepost op: oktober 03, 2005, 12:00:28 pm »
ik vind heel weinig informatie terug aangaande het verwerken als ouder van een vaststelling van kanker bij één van je kinderen.
Bij een van mij dochters (11 jaar) werd er een ewing sarcoom vastgesteld in haar rechter onderbeen. Chemo werd opgestart en zal daarna nog gevolgd worden door een operatie met mogelijk amputatie en daarna nogmaals chemo. Onze dochter heeft teven het Kabuki syndroom hetgeen rudimentair wil zeggen dat ze op sommige vlakken licht autistische trekken heeft.
als ouders is dit natuurlijk een serieuze slag om te verwerken en of ik dat nu na een paar maanden al verwerkt heb is maar zeer de vraag. Ik heb de indruk steeds heen en weer te rennen tussen ziekenhuis, opvang van de andere 2 kinderen, huishoudelijke taken enz...
gevolg hiervan is heel slecht slapen en in tegenstelling tot wat ik ben meer geslotener worden tegen over anderen.
Zeker in relatie met de andere  2 kinderen probeer ik hen een zo "normaal" mogelijk leven te laten hebben en ban ik verdriet en pijn naar de achtergrond.
is er iemand die ook dergelijke ervaring heeft of die ook als ouder tegenover zulke zaken heeft gestaan ? alle commentaren, tips en info zijn welkom