Auteur Topic: uitgezaaide borstkanker  (gelezen 40820 keer)

coki

• **
    • Bekijk profiel
Re:uitgezaaide borstkanker
« Reactie #75 Gepost op: november 16, 2010, 22:37:18 pm »
hallo iedereen

Vanavond nog eens langs geweest, wij vonden dat ze beter was dan gisteren en de vorige dagen , maar ik kreeg toch zo'n angstvallig bericht van de verpleging als we weggingen - ik zal wel bellen als er iets is- en de mededeling dat dit een opflakkering is.
Ben zoooo bang!!!!
Weet niet wat ik doen moet, kan ik het wel??
 :'( :'( :'( :'(

Groetjes en slaapwel iedereen!!
Elke

wannes1952

• Bekijk profiel
« Reactie #76 Gepost op: november 16, 2010, 23:12:37 pm »
Dag Coki,
soms zit er niets anders op dan de natuur zijn werk te laten coki. Als de verpleegsters zeggen dat haar reageren nu maar een opstootje is en dat ze je wel zulen bellen is , spijtig genoeg , een duidelijk teken aan de wand. Je zal je mama waarschijnlijk één van de dagen moeten afgeven. De tekenen zijn duidelijk.
Ga zoveel mogelijk naar haar toe in het ziekenhuis en wees haar nabij. Als je zelf een beetje haar wi loslaten, kanje haar dat ook zeggen. Zeggen dat ze gerust kan gaan, niet bang hoeft te zijn, voor niets. Op deze manier geef jij ze als het ware  te kennen dat je haar kan loslaten, dat je haar ergens toch wil loslaten en laten gaan naar de overkant.
Ik wens je heel veel sterkte, adem enkele keren goed in en uit en ga dan de kamer binnen, probeer rustig te blijven envraag de kracht hier ook voor aan 'het onbekende'.
Moed, heel veel moed wens ik je in deze toch moeilijk tijden ...

ann2

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #77 Gepost op: november 17, 2010, 14:40:01 pm »
Dag Coki,

Dit heb ik ook meegemaakt, weliswaar al 17 jaar geleden met mijn moeder (zij is op 52 jarige leeftijd overleden).Heb nu zelf sinds maart bk en heb het met momenten nog zéér moeilijk. Ook bij haar was de kanker uitgezaaid naar lever en longen, bij mij gelukkig (nog?) niet.
De laatste dagen van haar leven had zij veel vocht op de longen en dit was toch al een teken dat het einde zeer nabij was. Zij had ook geregeld opflakkeringen. Deze gaven mij dan weer de nodige kracht en moed maar helaas, zoals wannes ook al zei, is dit een duidelijk teken aan de wand. Wat ik je wil toewensen is dat je nog vele minuten, uren, dagen en zelfs weken van haar bijzijn kan genieten en haar ook kan laten beseffen dat je haar liefhebt. Heb ik bij mijn moeder ook nog kunnen doen!
Ik wens je nog veel sterkte toe
Ann

coki

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #78 Gepost op: november 20, 2010, 22:03:06 pm »
Hoi,

Maandag word de ziekenzalving gegeven, hopelijk ben ik sterk genoeg??
Wat moet ik doen, wat met de kindjes, wat zeg ik hen , ze zijn nog zo klein!!
 ??? :'( ???

saske

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #79 Gepost op: november 21, 2010, 15:40:10 pm »
hey coki

ik weet niet hoe oud je kindjes zijn, en je moet het misschien een beetje inkleden, maar uit ervaring weet ik dat je wel de waarheid moet zeggen.  Ik was negen als men opa gestorven is aan longkanker, iedereen zei dat het niet erg was en dat hij wel ging genezen.
achteraf dan horen dat iedereen al lang wist dat hij ging sterven, en dat iedereen had afscheid genomen behalve de kleinkinderen is ook wel hard. Er is altijd dan toch diene laatste dikke knuffel of die laatste tekening dat je toch hebt als herinnering van bewust een beetje afscheid te nemen.
Toen ik het afgelopen jaar alles heb doorgemaakt, heb ik ook dikwijls eerlijk tegen men nichtje van vier verteld. Ze is de enige die ooit men hoofd heeft gezien zonder haar, en ze wist dat haar tante effe ni veel kon eten en veel bij de dokter moest gaan slapen, maar al bij al heeft ze het altijd goed opgenomen. Je moet er uiteraard geen horror verhaal van maken.
Ik kan me goed inbeelden dat het heel moeilijk is.
en ik wens jouw en je familie heel veel sterkte toe.

veel moed

coki

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #80 Gepost op: november 22, 2010, 07:05:23 am »
Hallo Saske

Mijn kinderen zijn 4 en 2, we zijn gisteren met alle 2 nog naar het ziekenhuis geweest en de oudste deed niets anders dab kusjes geven en op haar hoofd wrijven, lief doen, de jongste die speelde gewoon.
Mijn probleem is gewoon dat mijn ouders gescheiden zijn en dat mijn vader wel weet dat ze heel ziek is maar niet hoever we staan en als ik dan iets aan mijn dochter ga zeggen is het snel doorverteld.
Ik weet dat dat nieteen goeie manier is maar om zelf ook wat rust te vinden en niet constant moeilijke vragen oplossen.

Toch heel hard bedankt voor je antwoord
Groetjes
Coki