Auteur Topic: zelf betalen van chemo !!!!!!!!!  (gelezen 5494 keer)

krisje

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
zelf betalen van chemo !!!!!!!!!
« Gepost op: januari 18, 2010, 11:28:37 am »
Hallo iedereen
Wie kan er mij helpen ?
Mijn schoonbroer neemt al een jaar chemo en met goede resultaten zijn bloedwaarden zijn nu terug normaal.
Maar de chemo wordt nu niet meer terug betaald ??? zijn hospitaalvezekering en de ziekenbond komen er niet meer tussen omdat de chemo nog niet lang genoeg erkend is. Ofwel moet hij terug overstappen naar de oude chemo wat gevaarlijk is en terug de bloedwaarde te hoog is wat slecht is voor de lever.Het is toch niet normaal dat je dat zelf moet betalen ,waarom is er dan een kankerfonds, ze kunnen dat een paar keer betalen maar toch niet altijd. :-\
Werken doet hij nog.
Wie kan er helpen of een goed idee ?  :o :)

woopske

• **
    • Bekijk profiel
Re:zelf betalen van chemo !!!!!!!!!
« Reactie #1 Gepost op: januari 18, 2010, 19:28:48 pm »
Dat is inderdaad schandalig dat ze sommige soorten niet terugbetalen. Ik heb ook zo iemand in mijn kennissenkring en die moet 1000 euro per maand ophoesten voor zijne chemo. Het zijn nu wel mensen die het kunnen betalen, maar moest het mij overkomen, ik zou moeten passen, want ik heb zelfs geen 1000 euro inkomen per maand. Hier zou dringend iets mogen aan gedaan worden.
Ik weet niet hoe het zit met de maximumfaktuur bij de mutualiteit, ik dacht dat ge boven de 500 euro toch terug betaald wordt. Maar misschien is dat ook alleen maar voor de opleg van erkende medicatie, ik weet het niet.
Veel sterkte in elk geval voor je schoonbroer!

keikopje

• 42, mama van een dochtertje van 7j
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: januari 18, 2010, 20:19:09 pm »
hallo,

je kan altijd raad vragen bij de sociale dienst van het ziekenhuis, en ook hier via het VLK en via de overheid zijn er allerlei mogelijkheden om zo veel mogelijk kosten te drukken voor patiënten met betalingsmoeilijkheden.

krisje

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: januari 19, 2010, 08:53:40 am »
hallo,

je kan altijd raad vragen bij de sociale dienst van het ziekenhuis, en ook hier via het VLK en via de overheid zijn er allerlei mogelijkheden om zo veel mogelijk kosten te drukken voor patiënten met betalingsmoeilijkheden.

We hebben hier deze site VLK goed gesprek  gehad en kunnen alleen de regering  wat druk geven voor herkening.
Belgische federatie hebben we ook een gesprek mee gehad en  die hadden gezegd elke chemo is erkend maar sommige chemo is niet terug betaald omwille welke kanker dat je hebt.Voor een paar kankers is wordt deze chemo wel terug betaald maar voor zijne kanker niet.Het is per maand meer dan duizend euro.

wannes1952

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: februari 04, 2010, 21:30:58 pm »
Dag, als mij dit zo zou overkomen dan zou ik het aan de grote klok hangen.
Wat moeten mensen dan doen die maar juist toekomen op het einde vd maand met hun centen.
Moest ik in deze situatie zitten , de verkeerde kanker hebben-want daar komt het op neer- voor een andere kanker waar idem chemotherapie wordt ingezet is het wel terugbetaalbarr - dit noem ik mensen pas onmenselijk behandelen, heel oneerlijk en kan ik mezelf niet bij neerleggen.
Ik weet niet hoe jullie erover denken, maar ik zou het aan de grote klok hangen.
Je kan je tot je ziekenfonds wenden met de uitdrukkelijke vraag dat zij druk uitoefenen via hun kanalen op de regering, want daar wringt het schoentje en ook bij de farmaceutische wereld, zo simpel is het maar heel pijnlijk,letterlijk en figuurlijk,
veel sterkte,
wannes1952

wannes1952

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: februari 04, 2010, 21:43:40 pm »
Dag, iknog even,
ik heb Waldenström, teveel iGm eiwit, begin dec 2007 officiële diagnose, maar was al verschillende jaren bezig, stilaan aan het sluimeren. Deze kanker behoort tot de zelfzame en men past de chemobehandeling toe van kähler-kanker.
De kanker is zo zeldzaam dat de farmaceutische industrie er niet zoveel geld wilt tegenaan gooien als bij onderzoek bij veel voorkomende kankers,
groetjes,
wannes