Auteur Topic: dikkedarmkanker en wachten op therapie  (gelezen 4260 keer)

dekleinedokter

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
dikkedarmkanker en wachten op therapie
« Gepost op: januari 16, 2010, 22:14:27 pm »
Na coloscopie (14 dec) 2 tumoren 1 in het caecum en in het midden rectum met doorgroeing.Alleen 4jan eerste bezoek aan radioth. met behandelinsschema vanaf 25 jan radioth. en chemoth.Umbudsdienst kon alleen een gesprek regelen.geen vervroegde therapieVeel pijn,weinig eten en slapenWaarom ther.zolang uitstellen?(uzgent).Ik leel tussen vrees en hoop.

dekleinedokter

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re:dikkedarmkanker en wachten op therapie
« Reactie #1 Gepost op: april 25, 2010, 18:59:36 pm »
Kleine dr is een man 79 jaar gehuwden en heet Gust.Er werden 2tumoren vastgesteld (14dec 2009) 1 in het caecum en1 in het rectum.Na veel onderzoeken (scopieen en scannen) werd eindelijk op 24 jan de therapie gestart zijnde 5weken bestaling (alleen rectumtumor)en eerste en laatste week ook chemo daarna 5 weken gerust Ik moest op 22 april geopereed zijn.Na scannen werden opeens levermetasen vastgesteld en de operatie uitgesteld en terug overgegaan op chemo 2 dagen om de 14 dagen (als noodoplossing ???).Alle reacties en raad zijn welkom.

rrheyn

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: juni 09, 2010, 11:06:43 am »
zelfde schuitje ! Ik ben begonnen met gezonde voeding, gesteund met homeopathie en dat helpt .
De zware chemo maakte me kapot, moreel en fisiek wordt je op den duur een wrak. Ik leerde gezonde voeding kennen en ik ben er opnieuw bovenop geraakt.
Volgens "Skepp" is dat niet bewezen, nu dat zal mij een worst wezen wat die professoren denken. Ik weet wat ik voel  ::) dat zinloze debateren dat geen aarde aan de dijk brengt maakt mij woest.
wat vandaag wetenschap is, is morgen kwak ! denken we maar aan de honderden klassieke drugs die jaarlijks worden afgevoerd omdat ze ronduit gevaarlijk zijn.
Lees wat over gezonde voeding, echt de moeite. Ik zag op een 14 dagen tijd mijn darmen echt verbeteren, mijn moreel stijgen en opnieuw zin krijgen om verder te doen. Het is een leerschool en je moet aan je lichaam en geest werken en je niet laten opzij duwen door zogenaamde geleerden. Zij weten het ook niet. Als kanker zo'n epidemische zaak is geworden, kan men alleen maar nederig blijven en zeggen "we weten het niet", "we begrijpen het niet", het zit in de genen ! jamaar daarvoor dan niet. Nu breekt dat overal uit, vooral de laatste 20 jaar. Willen het vraagstuk oplossen dan zullen we open moeten zijn, openstaan voor andere invalswegen en afstappen van het rigiede sceptisme.

rrheyn

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: juli 24, 2010, 20:15:16 pm »
Ondertussen heb ik ook al veel geleerd.
Voeding is een echte therapie met uitzicht.
Ik pin mij niet vast aan één systeem en zeker niet aan het uitzichtloze Skepp-gebrabbel van enkele Gentse bedweters !
Ik leerde het Hildegard von Bingenforum kennen,het macrobiotische forum, kocht wat interessante boeken op ébay en voel en tracht het beste eruit te vissen dat bij me past. Het boek van Aveline Kushi, doet iets wat buitengewoon is. Ik moet nog afwachten wat het uiteindelijke resultaat is op lange termijn.
Ik zocht steun bij een accupuncturist die toverhandjes heeft, want er is wel degelijk een grote verbetering.
Ik gebruik bijna geen imodium meer en Sandostatine brengt geen soelaas.
Voeding doet 10 x meer dan die twee peperdure drugs samen !
Mijn voeding is meer en meer terug in balans, ik ben afgestapt van moderne BBQ's, Suikertoetjes, creme glace, frisdranken, frieten. het is nu zoals mijn overgrootouders aten, granen en groenten. Af en toe vis en vlees, geen varken meer. zeegroenten, pasta's.
Ik eet nu alle volle granen , variatie is belangrijk, gezond koken een kunst.
Zuivel is gebannen.Competiesport is er niet meer bij, op onze leeftijd moet je spaarzamer omgaan met je energie en heel die hype rond "sport" en elkaar afjakkeren is fout. Sportelen is wel oké.