Auteur Topic: slokdarmkanker/maagkanker goede hoop  (gelezen 4955 keer)

enik

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
slokdarmkanker/maagkanker goede hoop
« Gepost op: januari 15, 2010, 00:32:18 am »
Mijn verhaal is al eerder te lezen..maar ik wou even starten met een nieuw vervolg. Mijn partner (38 jaar) heeft een overgangs tumor van de slokdarm tot in de maag. Afgelopen 17 december 2009 is er een operatie gedaan en hebben ze een gedeelte van de maag verwijderd en het goede gedeelte van de maag gebruikt om een nieuwe slokdarm te maken. De zieke slokdarm is tot bijna in de keel verwijderd. We kunnen hier dus spreken over een buismaag operatie.

Ik wou toch graag aan iedereen die het wil weten even laten weten dat er ook positieve verhalen zijn van zo'n operatie. Natuurlijk was het in het begin niet gemakkelijk in het ziekenhuis met al die slangen toeters en bellen en ook zijn stem was dagen weg of nauwelijks verstaanbaar.

Maar ik las verhalen over veel diaree, overgeven enz. Mijn partner heeft daar tot nu toe geen last van. Natuurlijk wel dunne kak maar dat kwam ook van de sonde voeding die hij nog een tijdje had. Sinds vandaag al niet meer nodig. Met een extra kussen in bed ligt hij prima en komt er geen eten omhoog (daar heb ik hem helemaal nog niet over horen klagen) Na 11 dagen was hij al weer uit het ziekenhuis, natuurlijk nog erg zwak en moe maar hij wou wel graag een lekkere kop erwtensoep. Dat ging er prima in. Eigenlijk eet hij vanalles prima alleen een beetje minder. Boontjes, aardappels, vlees, macaroni, wortelstamp, koekjes, ijsjes, chocolade, hamburger.

Hopelijk geef ik hier iemand wat goede hoop mee want dat heb je echt wel nodig met deze ziekte "kanker"

groetjes enik
« Laatst bewerkt op: januari 15, 2010, 00:35:45 am door enik »

dobbertje

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re: slokdarmkanker/maagkanker goede hoop
« Reactie #1 Gepost op: mei 30, 2015, 17:01:30 pm »
Hoi
Jouw verhaal doet me denken aan mijn situatie.
Geef me hoop dat alles weer goed komt met jullie.
Een maand geleden is er bij mij ook slokdarm kanker vastgesteld.
Binnen een maand word ik geopereerd zoals in jouw verhaal .
Leuk om eens positief nieuws te horen over slokdarm kanker .
Veel sterkte in jullie strijd
Grt Dobbertje

milliemillie

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re: slokdarmkanker/maagkanker goede hoop
« Reactie #2 Gepost op: november 15, 2015, 22:26:54 pm »
Hallo dobbertje en enik. Mijn man is in oktober jl  geopereerd en heeft nu ook een buismaag. Heeft 1
maand in ziekenhuis gelegen door bijkomende longontsteking. Is heel fel verzwakt en eet
 heel weinig. Hebben jullie enkele tips qua voeding ?