Auteur Topic: maagkanker (stadium 2, 1 lymfeklier aangetast)  (gelezen 2576 keer)

saarTJEEE

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
maagkanker (stadium 2, 1 lymfeklier aangetast)
« Gepost op: januari 10, 2010, 21:37:32 pm »
Dag lotgenoten,

Ik een meisje van 22 jaar, ik wil hier mijn verhaal kwijt aangezien we het beste begrepen worden door mensen die hetzelfde meemaken. Vorig jaar 09.12.2008 werd mijn moeder gediagnosticeerd als maagkanker. Er werden een reeks onderzoeken verricht om na te gaan of dat er sprake was van uitzaaiing, nog een geluk was dit niet het geval. Er werd besloten voor een chirurgisch ingreep, de hele maag van mijn moeder werd verwijderd, Ze is 2 weken in het ziekenhuis gebleven, uit onderzoek bleek dat enkel 1 heel kleine kankercel werd gevonden in 1 van de 22 lymfeklieren. Ik vraag me af of bij andere mensen deze diagnose werd gesteld.

Ik lees dat meerdere mensen met gastrectomie problemen hebben met het eteen en gewichtsverlies. mijn moeder heeft geen problemen met het eten maar heeft wel wat gewicht verloren. Kan er iemand aanraden wat wel gegeten moet worden om in conditie te blijven. Ik wens iedereen veel moed, het  is niet gemakkelijk om met die angst te leven, het gaat gewoon niet weg, die zit daar heel diep van binnen, elke drie maand moet mmoeder naar controle, das heel beangstigend, maar we hebben geen andere keuze, we moeten daar mee leren leven...