Auteur Topic: Laaggradig glioom  (gelezen 3809 keer)

Lara

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Laaggradig glioom
« Gepost op: januari 08, 2010, 10:56:13 am »
Mijn man heeft al sinds enige jaren een hersentumor, laaggradig glioom. Als gevolg hiervan heeft hij epilepsie, deze word redelijk onder controle gehouden met de nodige medicatie.
Vele jaren lieten ze de tumor ongemoeid, maar sinds een jaar gaat hij er neurologisch sterk op achteruit, daarom is nu een chemobehandeling gestart. (Temodal)

Ik merk dat mijn man nood heeft aan een babbel met 'lotgenoten' misschien of een soort praatgroep ik weet het niet.. hij heeft nood aan sociale contacten die er van kunnen meespreken...  nu vroeg ik me af of er zo iets bestaat of dat er hier op het forum mensen zijn die hetzelfde hebben of iemand in hun gezin of zo..?

Voor hem, voor ons als gezin zou dat denk ik heel veel kunnen betekenen...

Alvast bedankt.

Welle

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re:Laaggradig glioom
« Reactie #1 Gepost op: januari 08, 2010, 12:16:29 pm »
Er is een zelfhulpgroep voor mensen met een hersentumor.
Hun website kan je hier vinden:
http://www.wg-hersentumoren.be

Veel sterkte

ello

• **
  • mama van twee schatjes
    • Bekijk profiel
Re:Laaggradig glioom
« Reactie #2 Gepost op: januari 17, 2010, 19:33:49 pm »
Hallo Lara !

Bij mijn dochtertje is ook twee jaar geleden een laaggradig glioom vastgesteld. Vorig jaar in juli is ze voor de tweede maal geopereerd. De tumor zit aan de hersenstam, maar tijdens de laatste operatie hebben ze hem praktisch volledig kunnen verwijderen, op de worteltjes na, die zitten in de hersenstam. Voorlopig heeft ze nog geen chemo of radiotherapie nodig.
De laatste operatie heeft wel zijn sporen nagelaten : ze is nog steeds heel moe, ze kan op elk moment van de dag in slaap vallen om daarna wakker te worden en ervan overtuigd te zijn niet te hebben geslapen. Ook in school heeft dat zijn gevolgen, haar resultaten zijn niet echt goed. Nu is ze getest in Leuven om te zien hoe haar concentratie er voor staat. De bespreking van de resultaten volgt nog.

Ik wens je man en jezelf heel veel sterkte!!!

Dikke knuffels,

Katrien