Auteur Topic: preventieve bileterale reconstructie!  (gelezen 91080 keer)

Gwendr

• Bekijk profiel
Re:preventieve bileterale reconstructie!
« Reactie #165 Gepost op: maart 17, 2010, 22:14:03 pm »
Marie therese,
Nu heb je dit achter de rug , en nu op naar je operatie...
Komt allemaal wel goed..
wanneer was de operatie ook weer??
volges mij op mijn verjaardag? 26 aug toch??

Liefs :-*

whoopi

• Kanker is als een achtbaan.Het ene moment zit je h
    • Bekijk profiel
« Reactie #166 Gepost op: maart 17, 2010, 23:37:09 pm »
Gwen,

Je had een superdag hé!!!
Een fijne uitslag wat betreft jouw gezondheid!!!

Proficiat ! en....

Jouw ontmoeting met Keane!!

Jouw dag kon niet stuk zeker?

Tot 27 maart.

Liefs Whoopi.

Gwendr

• Bekijk profiel
« Reactie #167 Gepost op: maart 18, 2010, 12:58:18 pm »
Hey Whoopi!
Ja was wel heel erg raar omdat ze ineens begon te praten haha maar later vatte k hem hoor :D
en goed nieuws was wel welkom ;D
Want heb natuurlijk met die ontsteking gezeten en die nietjes.. was ook niet echt een fijn gevoel...
Maar nu Postief kijken en denken aan al het goeds..
Morgen naar de Fysio voor de Japanse tape
En zaterdag verjaardag vieren van mijn vriend..
Dus tword een druk weekend maar wel gezellig.
En dan op naar 27 maart ;D
Mag gelukkig volgende week een paar daagjes gaan werken...
Ben benieuwd naar me rooster, hoop ik niet dat ze me zaterdag ingeroosterd hebben..
Maar dan overleg ik dat wel eventjes..

Liefs

Gwendr

• Bekijk profiel
« Reactie #168 Gepost op: maart 18, 2010, 16:22:08 pm »
Hey marie therese..
Dat gaat zoooo snel he die tijd...
Bij mij wast ook best lang wachten maar voordat je het weet is het zover..
En dan gaat het ook nog eens supersnel voorbij want voordat je het weet ben je thuis en kan je alweer kleine dingen ondernemen..
Je gewoon goed laten voorlichten en dan gewoon ervoor gaan..!!

Kus

Gwendr

• Bekijk profiel
« Reactie #169 Gepost op: mei 23, 2013, 20:17:44 pm »
Zo ik heb het topic toch weer terug gevonden...
Nu dus 3 jaar verder heb ik het nog niet helemaal verwerkt en heb ik op het moment nog vaak hele zwakke momenten en nog steeds heel erg onzeker over me lichaam.
Mensen die dit ook hebben??

Soraya84

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #170 Gepost op: mei 24, 2013, 23:37:47 pm »
Hallo allemaal,
Ik heb heel rustig alles gelezen van het begin tot op het einde en heb er eigenlijk van genoten!!!
Dit klinkt misschien raar, maar hoe jullie met elkaar omgaan is echt heel leuk om te lezen. :)Ik had me voorgenomen om niet veel opzoekingen
meer te doen, (maar ben nu blij dat ik dit toch heb gelezen )
 Ik word volgende maand ook geopereerd, ik heb geen kanker maar laat mijn borsten ook preventief verwijderen omdat ik BRCA1gen draagster ben.
Mijn operatie gaat max 3u duren. De Prof vond voor mij het beste,Tissue expanders plaatsen tussen de borstspier  om deze te rekken,
 als dit voldoende gerokken is plaatst hij kleine siliconen dat hij dan met lippofilling (eigen vet) gaat opvullen.  ik ben echt aan het aftellen, zodat het allemaal achter de rug is. Want het is heel zwaar, en heb al heelveel traantjes gelaten.
 Groetjes

fee

• Bekijk profiel
« Reactie #171 Gepost op: mei 25, 2013, 10:11:30 am »
lieve Soraya,

ik wens heel veel succes met de komende ingreep
je zal je opgelucht voelen, echt waar,
niet meer die angst, de controle's steeds moeten afwachten ....

heel veel succes
Liefs
Fee

Soraya84

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #172 Gepost op: mei 25, 2013, 13:46:59 pm »
Dag Fee,
Ik zal me zeker opgelucht voelen. Ik was in februari gegaan voor een mammo en echografie, toen ik aan het wachten was op mijn uitslag kreeg ik plots zo'n angst, ik begon me echt misselijk te voelen van schrik, toen stond voor mij vast dat ik wetende dat ik voor 80% kans maak om borstkanker te krijgen, zo NIET verder zou kunnen leven
met twee tijdbommen aan mijn lichaam. 2 x per jaar op controle gaan en dan zo'n angsten moeten doorstaan kan ik gewoon niet aan!!!
 daarom die beslissing. Het is heeeeeel zwaar om zo,n beslissing te nemen omdat ik kerngezond ben.  Toen ik te  weten kwam dat ik draagster ben van dat ROTgen ben ik echt opgejaagd, slapeloze nachten, huilen soms nachtmerries ( ik zag de operatie soms als ik mijn ogen dicht deed. Mijn baarmoeder en eierstokken heb ik in maart laten wegnemen, ik moet zeggen toen ik wakker werd na de operatie was eigenlijk een ongelofelijke opluchting, het eerst waar ik aan dacht was "oef dat is al weg, nu mijn borsten nog" Natuurlijk baarmoeder en eierstokken zie je niet, ik ben natuurlijk wel bang omdat ik niet weet hoe ik ga wakker worden, ik bedoel mijn expanders zijn wel gevuld met een vloeistof maar.... hoe ga ik reageren. Het verschil als je borstkanker hebt dan ben je blij dat je borst weggenomen is omdat het MOET
 ( me niet verkeerd begrijpen hè) Als je dan leest wat sommige mensen allemaal doormaken, hoe erg allemaal. Gelukkig ben ik ook positief ingesteld en krijg ik veel steun van mijn man (hij doet me er elke keer aan denken dat ik niets mankeer) :o
Op de manier zoals de Prof het zal doen, moet ik even geduld hebben, heeft hij me gezegd op die manier ga ik een heel mooi resultaat krijgen.
Ja ik denk dat er een enorme las van mijn schouders zal vallen als dit achter de rug is :-\
Groetjes voor iedereen

Soraya84

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #173 Gepost op: mei 25, 2013, 17:00:48 pm »
Hey Gwendr,
Ik sta er nu ook voor, maar je moet positief denken en als je even in de put zit, dan moet je even aan de mensen denken die borstkanker hebben en chemo en stralen moeten krijgen!!!
Wij kunnen de kanker voor zijn, het is natuurlijk zwaar hoor dat weet ik!!! HEEL ZWAAR, maar je bent verder gezond, daar probeer ik mij toch aan op te trekken dat ik verder gezond ben. Ik heb nog nooit zoveel tegen mezelf gesproken als de laatste maanden. Want waar horen we eigenlijk bij!!! gaan we kanker krijgen.... JA, NEE!!!  Ik durf gerust zeggen dat ik nu voor het moment bang ben van mijn borsten ik ben altijd aan het voelen, dat kan en mag  gewoon niet  dat ROTgen maakt een mens gewoon gek (mij toch) maar zo zou ik wel leven als ik er niets laat aan doen (altijd maar voelen)
Mijn baarmoeder en eierstokken zijn al weg, soms denk ik "zo snel kan het gaan", januari 2013 was daar nog geen spraken van en een paar weken later moest ik zo'n beslissingen nemen, ja ik heb het er ook heel moeilijk mee (mentaal) Maar dan probeer ik me toch op te peppen.
Ik ben eigenlijk ook blij dat ik zo geen zware operatie ga hebben, maar ik doe in mijn broek van de schrik geloof me.
Groetjes Soraya

fee

• Bekijk profiel
« Reactie #174 Gepost op: mei 25, 2013, 20:15:47 pm »
lieve soraya,

ik neem je zeker niet kwalijk dat je zegt als je kanker hebt ben je blij dat die borst weg is
ik was echt waar blij dat die borst weg was
dat kwaad moest uit mijn lijf en ook al moest die borst weg
alles beter dan kanker in mijn lijf!

zo dacht ik er over en nog steeds
maar ik dacht dat ik perfect kon leven met één borst
maar dat was een illusie die ik me maakte

ik hield me steeds voor dat ik daar perfect kon me leven
tot iemand me vroeg wat ik voelde als ik in de spiegel kijk
ik moest mezelf bekennen dat ik helemaal niet naar de borst en dat vlak deel waar ooit mijn borst was keek

toen besefte ik plots, oei mogelijks kan ik daar toch niet zo goed mee leven als ik wel denk

ik twijfelde lang voor de reconstructie maar ben nu zo blij dat ik er voor gegaan ben
het eerste wat ik voelde toen ik uit de narcose kwam was
zo'n gelukzalig gevoel, te weten dat ik weer twee borsten had

en nu nog steeds voel ik me zo blij
had nooit kunnen denken dat ik zo ontzettend gelukkig kon zijn met het feit dat ik weer twee borsten heb
aan de één moet nog gewerkt worden, moet nog verkleind worden
maar ik weet nu heel zeker
dit is de beste beslissing ooit die ik nam

ik wens iedereen hier, preventief of niet
heel veel succes bij de beslissingen die ze nemen
en in ieder geval Soraya jou die er vlak voor staat

heel veel succes!
liefs
Fee

mamavan3

• Bekijk profiel
« Reactie #175 Gepost op: mei 25, 2013, 20:23:32 pm »
Mooie woorden Fee!

Echt waar en knoop dat goed in je oren allemaal,
Een vrouw is sterk en als je achterban je steun kan geven, kan je nog véél meer aan dan je denkt.

Katrien x

witte vlinder

• borstkanker van 2006, herval in 2012 en 2017
    • Bekijk profiel
« Reactie #176 Gepost op: mei 26, 2013, 10:38:07 am »
hoi Soraya,

ik kom je ook veel sterkte toewensen met je operatie
het is niet niks hé als je hoort dat je het gen hebt
ik word in juni getest, blijk ik het gen te hebben word mijn dochter ook getest
het zijn zware operaties hé, zo je borsten laten wegnemen als je geen kanker hebt
dat gevoel moet héél anders zijn, als je kanker hebt ben je héél blij dat die borst weggaat
je wilt dan al het kwade eruit hebben
ik heb in 2009 een borstreconstructie laten doen
voor mij was in het begin al duidelijk, met 1 borst kan ik niet leven
werd depressief van die kale plek
ik heb gehuild als een klein kind toen ik wakker werd en ik mocht mijn nieuwe borst zien
oh dat gevoel van blijdschap vergeet ik nooit meer
als je het nodig hebt, kom hier maar van je afschrijven
wij zijn er voor je
xxx Sabine

fania

• Borstkanker van 5/3/2012 en drager BRCA2 gen
    • Bekijk profiel
« Reactie #177 Gepost op: mei 26, 2013, 13:56:32 pm »
Ook ik wens je heel veel sterkte!
Is idd een zware operatie, maar de innerlijke rust dat je hiervoor in de plaats krijgt...
Ikzelf ben ook drager, heb bk gekregen in maart 2012, ondertss heb ik een dubbele amputatie achter de rug. De kankerkant werd geamputeerd in april 2012, en er werd een expander geplaatst. Tweede amputatie is vn jan dit jaar, en onmiddellijk dan ook de reconstructies. Je kan mijn verhaal lezen onder de topic Fania.
Ondertss weten we ook dat onze beide dochters drager zijn - 19 en 21j - en ook mijn zus is drager. Zij is op 15/5 preventief geopereerd, reconstructie met implantaten.
Het is ff zwaar, maar de kankerdreiging is weg en dat is voor ons voldoende !
Je gaat dit zeker goed doen, en je ventje steunt je ten volle, dat is ook heel belangrijk, samen komen jullie er wel door !!

Dikke dikke steunknuffel
Fania
x

Soraya84

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #178 Gepost op: mei 26, 2013, 18:31:42 pm »
Dag lieve dames :D
Ik weet toen ze me vertelde dat ik dat ROTgen had, was ik gewoon een ander mens geworden, ik probeerde zoveel mogelijk informatie te verzamelen en uiteindelijk
was het elke keer alles laten wegnemen (borsten,eierstokken en baarmoeder) om knettergek te worden  :'(
Ik had me voorgenomen om alleen mijn eierstokken te laten verwijderen omdat ik dacht dat is een plaatselijke verdoving en heb kinderen dus ik heb ze niet meer nodig!!!
Verder dacht ik 2x per jaar op controle te gaan, want geen haar op mijn kop dacht er aan om mijn borsten te laten amputeren(ik krijg gewoon rillingen van dat woord) ik zeg liever leeghalen, dan heb ik ze precies nog!!! gek hè
Maar dan kom ik op mijn afspraak en daar werd me duidelijk wat ik eigenlijk had, ik ben daar ook heel erg beginnen huilen omdat die assisten me zij, als ze in mijn schoenen zou staan, ze alles dadelijk zou laten wegnemen. Waarop ik haar heel kwaad zij je staat NIET in mijn schoenen verdomme en als je daar niet voorstaat kun je er niet over meepraten. Na een tijdje praten, vertelde ze ons dat als ik de operatie laat doen, mijn borsten terug mooie zouden zijn omdat er geen stralen en chemo aan te pas komt. Mijn man vond ook dat IK er eens moest over nadenken :P
Uiteindelijk wist ik ook dat de eierstokken met een volledige verdoving gebeurde, er werd dan over de baarmoeder gesproken,  de dokter vertelde, er zijn vrouwen die veel last krijgen van ontstekingen nadat de eierstokken zijn verwijderd. Waarop ik dan zij
neem ze dan ook maar weg dan weeg ik misschien wat lichter nu je toch bezig bent >:(
Ik vond dat ze daar allemaal zoooo licht over spraken, alsof het niets is. Ik vroeg aan de gynaecoloog die de operatie ging doen( ik moet wel zeggen een super lieve vrouw waar ik heel veel steun aan heb) wanneer ze een plaatsje vrij had voor de operatie ??? over mijn borsten moest ik nog heel goed nadenken.
21maart was mijn datum en 22maart operatie, daar ging ook een voorbereiding aan vooraf (eerst en vooral een mentale voorbereiding) 20 maart mocht ik alleen een witte boterham met jam, vis en deegwaren eten tot 16u. De 21 ga ik om 10u30 met een pak in mijn broek naar de inschrijving en ja hoor er was een missing gebeurd ik kon terug naar huis!!! >:( >:( >:( Ik liet het hier niet bij, ik dacht godverdomme k....zakke allemaal,  (sorry maar ik herbeleef het precies opnieuw) ze hebben de gynaecoloog erbij gehaald zij heeft haar duizend x geëxcuseerd,  daarna vroeg ze ons in de cafetaria iets te gaan drinken, terwijl ze iets ging proberen te regelen, uiteindelijk hebben we daar gezeten tot 16u30 en ze vertelde" als ze het alleen kon dan zou ze het om 24u nog doen" om me te helpen, maar ja ze kon die operatie niet alleen hè daar komt het één en ander bij kijken. Een week later terug die voorbereiding en ja het is dan uiteindelijk gelukt.
Ondertussen was ik zover dat ik heel goed wist dat verder leven met mijn twee tijdbommetjes echt niet kon. Mijn borsten voelde eigenlijk heel goed aan nadat ze mijn eierstokken en baarmoeder weggenomen hadden( ik had altijd nogal last van gespannen borsten ook omdat ik veel borstklierweefsel heb) en plots had ik eigenlijk zachte rustige borsten, Maar ik heb er schrik van (ik kan het niet anders formuleren) :P
Ik moest vechten om niet in een depressie te geraken, ik wou er ook met niemand over praten! zoals ik al zij!!! ik wist niet meer waar ik bij hoorde.
Al die opzoekingen, ik moest er gewoon mee stoppen.
Ik had dan al een plastische chirurg opgezocht Hamdi,  ik had ook zijn boek (twee borsten) eerst gelezen, (Heel interessant met hele mooie foto's) in hem had ik veel vertrouwen, daarna naar een andere pc (om te horen wat hij er van vindt) maar daar voelde ik me niet goed bij, ze komen daar met 3 man in de kamer en ze waren me precies aan het keuren, toen hij zij dat hij vet van mijn billen binnen en buitenkant, dan ook van mijn achterwerk een operatie van ongeveer 14uur (heel veel littekens) had ik zoiets van "droom ik nu gebeurd dit nu echt met me, dit kan gewoon niet :-* ik dacht  zo te gaan lopen!!! wat was dat toen een rotdag, wat heb ik toen gehuild mensen!!!.  Ik heb mijn 3super lieve vriendinnen opgezocht en hen alles verteld. Ze zagen ook aan me dat er iets was, maar ja er over praten ging niet. De één zij ga toch gewoon op controle 2 keer per jaar, ik zij haar "ik leef nu als een opgejaagd beest en ik wil terug kunnen genieten van de kleinste dingen. Mijn ander vriendin die er ook bijzat,  ze heeft ook al een borstamputatie gehad (na kanker),  ze zij me "ik zou echt niet weten wat ik zou moeten doen", je bent gezond en dan zoiets moeten beslissen. Ik heb met hen afgesproken als ik vet te kort heb voor mijn lippofilling dan mag de plastische chirurg er van hun gebruiken!!!  hahaha Grapje
 Ja hoe zwaar het ook is binnen 3weken is het zover :(
Het moet inderdaad heel zwaar zijn om als vrouw met èèn of geen borsten wakker te worden na een narcose, we mogen dan eigenlijk nog blij zijn dat we in een land wonen waar we goed geholpen kunnen worden hè.
Zo'n gelukzalig gevoel had ik als ik besefte dat mijn eierstokken verwijderd waren Fee, ik begrijp je volledig, maar bij mij is het omgekeerd hé,
Ik dank jullie allemaal voor jullie steun het doet me wel iets hoor. ;)
Ik ga er voor vechten dat ik terug ben wie ik was,  Dat ROTgen gaat me niet klein krijgen.    

Groetjes Soraya

witte vlinder

• borstkanker van 2006, herval in 2012 en 2017
    • Bekijk profiel
« Reactie #179 Gepost op: mei 26, 2013, 19:17:03 pm »
Hé Soraya

kom ff dichter bij het scherm, nog korter, een dikke mega steunknuffel,
ik leef echt met je mee, het is niet niks zo'n diagnose te horen krijgen
en alles preventief te moeten verwijderen
pff moet inderdaad héél zwaar zijn
je zult uiteindelijk wel gemoedsrust krijgen dan
hopenlijk heb je veel steun in je omgeving, heb je nu wel nodig
kom hier ook maar van je afpraten, wij zijn er om je te steunen
dikke kus  :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-*
Sabine