Auteur Topic: Kanker zet je relatie onder druk  (gelezen 26657 keer)

viske

• Bekijk profiel
Re:Kanker zet je relatie onder druk
« Reactie #30 Gepost op: december 21, 2009, 11:33:11 am »
ja ik lees hier weer zoveel herkenbare dingen he.
Ook hier met mijn gewicht nu ,haja ze moet meer buitenkomen .
Ik heb hier voorheen ook altijd naar de fitness geweest.
Dat gaat gewoon nog niet nu.

En nu de komende feesten dan.

Ik voelde zoveel ogen op mij gericht en zoveel druk.
schuldgevoelens.
Vriend zei hier wel radicaal ,nee dat ga nu niet voor jou/ons.(hijzelf kan amper een ei bakken dus veel steun moest ik van hem niet verwachten )

Ik zou daar ook gewoon de energie niet voor hebben nu.
En ten tweede,mmm financieel?
de kanker heeft een heel stuk uit mijn budget genomen.

Wat je zei over die broer en zus relatie dan ,de intieme kant van ons verhaal.
Dat is inderdaad terug leren .
Hier gaat het nu iets beter .
komt er hier steeds een pas verliefd koppel met hun verhalen.
Dan heb ik veel goesting voor te zeggen ,stop want je zijt hier tegen twee (ex) kankerpatiënten bezig.

keikopje

• 42, mama van een dochtertje van 7j
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: december 21, 2009, 11:40:09 am »
O ja ;D ;D Toen ik onlangs een uurtje met vriendinnen iets ging drinken kwam terloops ook het bedthema ter sprake (over hoe vaak, en hoe fijn, je kent dat onder vrouwen he ;)). En dan zwijg ik, en word ik weemoedig. Dat echt ongedwongene, fijne lijkt voor mij wel geleden van in een ander leven in een andere dimensie :(

viske

• Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: december 21, 2009, 13:01:31 pm »
Hier was het een dicht familielid
Pas een lief en je kent dat he.
op msn/we gaan wat knuffelen nu ze.
En amai 3 keer op nen dag.
(terwijl ik vroeger nog maar naar mijn lief mocht kijken of ik kreeg al commentaar)

En het is er hier toch eens uitgevlogen hoor dat ik diene zever niet moet horen ,want dat ik ziek ben.

Maar ik kan er wel iets positief over zeggen ook hoor over dit thema.
Wij zijn hier allebei (ex) kankerpatiënt.
En ik maakte daar vroeger veel woorden en problemen over.
En wij hadden daar ook een gesprek met de psychologe over een tijd terug.

Nu de omstandigheden hebben ervoor gezorgd dat ik rustiger werd en daardoor kreeg mijn vriend zijn zelfvertrouwen terug.
Want het is een kringetje he.

ge kent elkaar pas er komt kanker bij,je bent zelf nog jong dus je verwachtingen liggen anders,ge begint u druk te maken wat het niet beter maakt,je krijgt zelf kanker ,......

keikopje

• 42, mama van een dochtertje van 7j
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: december 21, 2009, 18:56:05 pm »
mmm, dat ga ik meepakken Viske. Misschien moet ik zelf ook rustiger worden onder het thema en het niet zo forceren...Nog eens een poging wagen om aan mezelf te werken ;)

viske

• Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: december 21, 2009, 21:24:33 pm »
Ja op dat gebied was ik bij en na zijn ziekte de jager geworden.
Of liever de vrager .
Maar toen ik ziek werd kreeg ik ook die problemen.
moe ,minder energie,en vooral een echte tv plakker.

ello

• **
  • mama van twee schatjes
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: januari 17, 2010, 19:46:40 pm »
Hallo beste mensen !
Ik kan alleen maar beamen dat kanker je hele leven gaat bepalen en je relaties beïnvloeden. Ook bij ons is dat zo, zij het dat mijn man en ik eigenlijk door de hersentumor van ons dochtertje dichter bij elkaar staan. Maar bij ons is er nog iemand, onze oudste dochter. Ook voor haar is alles veranderd. Soms merk ik wel dat zij het moeilijk heeft. Ze is wel bijna 15, maar toch nog een kind. Maar helaas merkt ze wel dat haar jonge zusje meer wordt verwend en dat ze anders wordt benaderd. Lotte zit nu in het vierde, en op haar slecht rapportje wordt anders gereageerd dan op het slechte rapportje dat Elke had toen ze in het vierde zat. We proberen echt wel om onze beide meisjes gelijk te behandelen, maar het is zo moeilijk. En als je dan weeral merkt dat grote zus ergens aan de zijlaan staat, dan krijg je weer schulggevoelens. Je moet er zoveel energie in steken om alles in balans te houden. Je houdt van je twee kinderen evenveel. Ik kan het heel goed begrijpen dat ze het soms moe is.
Maar we kunnen de klok niet terugdraaien en hoe hard je ook wenst bij elke vallende ster, die wensen komen niet uit, hé!
Dikke knuffels,

Katrien

THEOLDONE

• Nieuwkomer
  • *
  • Ons Simonneke vecht tegen kanker
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: januari 18, 2010, 09:31:37 am »
Wij als ouders, waarbij de moeder de patient is, en waarbij de kinderen beiden getrouwd zijn, ervaren nagenoeg hetzelfde. Het is zo moeilijk gepast te reageren op een vraag of een uitlating. Wanneer de spanningen, die kanker met zich mee brengen, worden geuit, is er altijd wel iemand die zich benadeeld voelt. Belangrijk is dat je als koppel samen blijft ijveren om het beste, en dat er kan gepraat worden met de geviseerde. Eens binnenlopen in een inloophuis kan ook wonderen doen, zelfs voor een meisje van 14 jaar. Nu mijn vrouwke in het ziekenhuis herstelt van een zware operatie, debulking, is het nog extra oppassen. Het is een zeer spannende en van emoties beladen periode, die stress alom veroorzaakt, niet in het minst bij de patient zelf.
Blijven proberen en blijven praten, maar ook blijven luisteren en je ogen gebruiken zijn een noodzaak. Veel sukses! :)

viske

• Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: januari 18, 2010, 10:29:17 am »
Nu het hier stilaan beter wordt kun je goed voelen ,hoe het is met kanker te leven in een relatie.
ik voel de kinderen hier terug veranderen.
Moeilijk om uit te leggen dit gevoel.
zo iets van:

We kunnen er terug meer van profiteren en terug meer dingen vragen,meer aan ons moeder haar mouw trekken.

Voor de echte zware lichamelijke dingen nog niet.
En ik denk dat ze ook nog niet verder in de toekomst willen en durven kijken.
Terwijl ik al begin te hunkeren om er op uit te trekken.

Ik hoop dat ik de schrik voor kanker wel uit hun ga krijgen en dat ze kunnen zeggen ,ons mama is genezen.
Want vooral mijne oudste is op dat vlak pessimistisch.

voor mijn oude moeder dan,is mijn haar terug krijgen een teken van genezing.

ilse3

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: januari 19, 2010, 10:41:50 am »
Viske, ik denk dat het nog wel een hele tijd zal duren eer je kinderen hun schrik van kanker kwijt zijn. Misschien is er naast de schrik dat jij zou kunnen hervallen ook de schrik om het zelf te krijgen?
Naast partner van een kankerpatient ben ik (evenals mijn man) ook jammergenoeg kind van een ex-kankerpatient. Bij mij zat en zit de schrik om die ziekte zelf ook te krijgen er ook fameus in.

Hier is de relatie met mijn man ook opmerkelijk verbeterd na jullie tips en verhalen. Al betrap ik me de laatste dagen weer erop dat ik onvoldoende interesse heb voor de muizenissen en zorgen in zijn hoofd.  :(
De feestdagen hebben we, tot grote ergernis van veel familieleden ook rustig en in besloten kring gehouden. Slechts 1x bezoek en 2x op bezoek geweest. Maar wat hebben we ervan genoten!

Ello, lijkt me geen simpele situatie. Bovenop de puberteit en de zorgen om een zieke zus jezelf onheus behandeld voelen. 15 is idd nog een kind he, ookal zijn ze soms al redelijk volwassen.

jackie

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: maart 07, 2010, 19:09:18 pm »
hallo
ik heb op 12 januari een debulking gehad .mijn god ik benijd je vrouwtje niet ik heb echt afgezien en nog net na de chemo .maar we vergeten vlug als het wat betert. ik hoop dat je vrouwtje het goed doorstaat .zo te horen begrijp je ongeveer wat ze doormaakt .ze moet blijven vechten hoor .!!in mei start mijn buik chemo 2 maal wel met 4 weken rust tussen bedankt voor de link ik heb er veel van op gestoken.ik wens julie veel sterkte  en steun en heeeel veeel moed nooit opgeven hoe moeilijk het soms ook lijkt