Auteur Topic: Leverkanker enop de transplantatielijst  (gelezen 2671 keer)

rosanne

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Leverkanker enop de transplantatielijst
« Gepost op: november 17, 2009, 13:51:42 pm »
Hallo
Mijn man heeft leverkanker;3 hcc van 2 cm en staat sinds enkele maanden op de wachtlijst voor transplantatie.   Gelukkig in een vroeg stadium ontdekt zegt de dokter.Hij heeft monenteel eigenlijk geen klachten , enkel wat moeheid, maar dat brengt het wat ouder worden met zich mee , dachten we. 
Op de wachtlijst staan is één ding, maar weten wààr je staat op de wachtlijst  dat is een andere zaak. Je hebt geen dag ,geen week , zelfs geen maand om je op te focussen, en dat is héél frustrerend. Je weet hoeveel punten je hebt , maar dat zegt nog steeds niets gezien de dringende gevallen altijd voorrang krijgen.
De dokter heeft ons ook gezegd dat als de hcc 5 cm of groter worden dat er dan niet meer getransplanteerd wordt, dus maar hopen dat die dingen zich "klein" houden.
Of anders wachten tot je een dringend geval bent zeker??,
Zijn er nog mensen hier op het forum die op de transplantatielijst staan??? Hoealng al???
Groetjes 

moetje

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re:Leverkanker enop de transplantatielijst
« Reactie #1 Gepost op: februari 03, 2010, 10:06:18 am »
 :(Hoi ik ben moetje,

Een levenslustige vrouw met 3 kinderen.Enkele jaren geleden hebben ze bij mijn man nu 46 levercirrose
vastgesteld.
Hij was verboden om nog alcohol te drinken,nu het laatste jaar doet hij echter niets anders en is enorm veranderd.
We hebben ons heil gezocht tot een monnik die ons misschien kon zeggen wat er aan de hand was.
De beweert dat mijn man niet lang meer te leven geeft en daarom zoveel drinkt omdat hij het voelt dat er iets ergs scheelt.
Eind maart moet hij opnieuw op kontrole naar de arts en de monnik zei dat hij daar het slechte nieuws
te horen zou krijgen

rosanne

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re:Leverkanker enop de transplantatielijst
« Reactie #2 Gepost op: februari 04, 2010, 17:18:36 pm »
Hoi moetje
Ik kan best begrijpen dat de diagnose een en ander doet veranderen in het karakter van je man,maar drinken is geen oplossing, integendeel, het zal alleen maar zijn toestand verergeren.Ik zou in zijn situatie hulp zoeken om hem van de drank af te helpen (misschien weet die monnik raad?) , want mocht het tot een transplantatie leiden, zal GEEN ALCOHOL een eerste vereiste zijn!!! 
Ondertussen heeft mijn man een levertransplantatie achter de rug. Het is allemaal goed verlopen, met véél minder pijn dan hij had verwacht. Hij mocht al na 11 dagen het ziekenhuis verlaten.Nu nog drie maanden dieet volgen en trouw zijn medicatie innemen (voor de rest van zijn leven).  Hij is pas drie weken geopereerd en hij ziet het weer helemaal zitten (voordien dacht hij ook dat zijn einde nabij was).
Ik wil alleen maar zeggen aan uw man: STOP MET DRINKEN !!! JE LEVEN HANGT ERVAN AF!!!
Groetjes
rosanne