Auteur Topic: Nierkanker Terminale fase  (gelezen 5029 keer)

Jawadde

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Nierkanker Terminale fase
« Gepost op: november 11, 2009, 20:32:53 pm »
Mijn vader heeft nierkanker met uitzaaiingen in de lever, de longen, de botten en het hoofd. Hij wordt nu palliatief behandeld. Hij kan nog amper praten, amper eten, amper stappen, amper zelf naar toilet. Heeft een morfinepomp en krijgt nog voortdurend spuitjes en pilletjes bij. Dit is zeer moeilijk om mee om te gaan en om mezelf beter voor te bereiden vraag ik mij af of iemand mij kan vertellen hoe lang hij volgens jullie nog te leven heeft? En waaraan het duidelijk wordt dat het elk moment zover kan zijn? Heeft iemand hier al ervaring mee?
x

ilse3

• **
    • Bekijk profiel
Re:Nierkanker Terminale fase
« Reactie #1 Gepost op: november 12, 2009, 09:17:37 am »
Mijn vader is enkele maanden geleden overleden aan kanker. Hij had dan wel darmkanker, maar ook met uitzaaiingen in de botten (rug), lever, longen en mogelijk de hersenen.
Net zoals jouw vader kon hij op een bepaald ogenblik bijna iets meer. Eerst niet meer eten, dan niet meer stappen of zitten, zeer moeilijk nog praten, was zeer verward etc. Hij had eerst morfinepleisters, nadien een morfinepomp.
Hoelang hij nog te leven heeft, is moeilijk te zeggen. Kan de arts hierover niet meer info geven?

Veel patienten zakken weg in een coma en dan is het nog een kwestie van enkele dagen. Mijn vader heeft een 3-tal dagen in coma gelegen. De dag voor hij gestorven is, trok al het bloed weg uit zijn huid. Die was koud en grauw. Uiteindelijk is hij dan zachtjes gestopt met ademen en weggegleden.

Juicy

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: november 13, 2009, 19:54:40 pm »
Hallo

Mijn oma heeft me daarnet het sombere nieuws meegedeeld via telefoon dat ze een kwaadaardige tumor heeft in haar nier, en dat ze geen operatie zullen uitvoeren vanwege haar hoge leeftijd (90).
Nu ik ken mn oma als een heel vitale vrouw voor haar leeftijd, altijd kerngezond geweest.
Ik vindt het zo cru en machteloos dat haar leeftijd het belet om geopereerd te worden.

:'(

omamanita

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: november 13, 2009, 20:51:01 pm »
Gezien haar hoge leeftijd zou een zware operatie met verdoving -meer kwaad doen dan goed vermoed ik. Op haar leeftijd zal de tumor ook niet meer snel groeien, en hopelijk kan ze nog een hele tijd de vitale vrouw blijven die ze tot hiertoe altijd was.
Groetjes.
Omamanita