Auteur Topic: OPROEP: gedichten/teksten verzamelen voor en door (ex-)kankerpatiënten  (gelezen 1925 keer)

keikopje

• 42, mama van een dochtertje van 7j
    • Bekijk profiel
OPROEP: gedichten/teksten verzamelen voor en door (ex-)kankerpatiënten
« Gepost op: november 10, 2009, 11:49:15 am »
Hallo,

Wie me wil me helpen om een heleboel gedichten en tektsten te bundelen, geschreven door (ex-)kankerpatiënten of door iedereen de zijn/haar gevoelens over kanker kwijt wil?
Ik heb het idee opgepikt bij Visje, die blijkbaar in Sint-Niklaas een dergelijke bundel ooit van een verpleegster oncologie gekregen heeft.

Mijn bedoeling is om teksten te verzamelen, ze te bundelen, en de bundels te verdelen op de dagzaal oncologie waar ik zelf ettelijke dagen gesleten heb (lymfoom), in het Sint-Augustinus in Wilrijk.
Het is dus niet de bedoeling de gedichten echt uit te geven en te verkopen, alleen intern in Wilrijk te verdelen.

Je mag zelf kiezen of je je tekst anoniem vermeld wil zien, of met je naam er onder, of een schuilnaam.

Het maakt niet uit hoe "goed" of "slecht" een tekst is, alles wat door lotgenoten recht uit het hart geschreven wordt, zal zonder twijfel ook andere patiënten aanspreken en hen misschien kunnen helpen om de nodige kracht te vinden.

Vind je dit een goed idee, laat die teksten dan maar komen!

Groetjes,
Natacha