Auteur Topic: mijn vader heeft kanker  (gelezen 3562 keer)

kullke

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
mijn vader heeft kanker
« Gepost op: oktober 21, 2009, 15:47:41 pm »
hoi,
ik ben saskia/kullke en vorige week maandag heeft mijn vader te horen gekregen dat hij darmkanker heeft.
vrijdags heeft hij een colonscopie gekregen waar gelukkig uit bl;eek dat het 1 tumor was en niet meer.
gister heeft ie de ct gehad en nu op dit moment zijn ze bezig met een mri.
morgen ochtend krijgt hij de uitslagen van deze onderzoeken en weten ze dus ook of er uitzaaiingen zijn.

wat een ellende we hebben het afgelopen tijd veel te voorduren gehad al het leuke werd steeds overstemd door enorm verdriet en spanningen.
in vrijwel al deze ellende was mijn vader onze grote steun en vooral voor mijn moeder.
de afleiding van mijn kindjes zorgt ervoor dat ik de dag doorkom maar oh wat helpt dat vandaag niet.
ik ben zo bang voor uitzaaiingen....
mijn vader heeft al zoveel gezwellen in zijn lijf door een of andere stoornis....
ik zal me morgen wel even melden als we de uitslagen weten.

mamavan3

• Bekijk profiel
Re:mijn vader heeft kanker
« Reactie #1 Gepost op: oktober 21, 2009, 19:25:03 pm »
Je beschrijft helemaal mijn leven voor het moment...maar hier is het mijn mama..(4 e keer kanker)
Bij ons uitzaaiingen in ribben en longen, de diagnose is niet goed...Het is een hel hé...Het kankerspook zweeft de hele dag met je mee.

De kinderen zorgen ervoor dat je vooruit moet maar het is heel moeilijk om geduldig te blijven als ze stomme ruzietjes maken ...ook tegen ander gezeur van mensen rond me, zoals gezaag over te dik of ander geleuter... daar kan ik niet meer tegen...dan denk ik, "hou toch je mond, jij hebt geen problemen of zorgen..."

Goeie moed.
Katrien.

Vedette

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: oktober 25, 2009, 14:12:35 pm »
Dag Saskia, Katrien,
Ik wens jullie veel sterkte. Ik weet welke hel jullie doormaken.
Geniet van de momenten, en vul de goede dagen van jullie ouders op met leuke dingen die jullie samen nog kunnen doen.

Saskia, probeer toch zo positief mogelijk te zijn. Zolang er geen uitzaaiingen zijn, kan het nog een hele goede richting opgaan.

Katrien, sterkte. Ik durf niet veel te schrijven om niets verkeerds te schrijven. De diagnose is inderdaad niet goed. Hopelijk kunnen ze het in de mate van het mogelijke toch onder controle houden, en kan je nog veel mooie momenten met je mama meemaken.

Groetjes
Ve

Arwynatty

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: december 28, 2009, 08:31:55 am »
Hallo,

Dit is mijn eerste berichtje op het forum. Eerst en vooral veel sterkte aan iedereen! Het is geen makkelijke ziekte en het heeft een grote impact op iedereen. Niet alleen voor diegene die ziek is, maar zeker ook voor de mensen die zeer dichtbij staan.

Mijn moeder kreeg ook het verdict colonkanker mee, begin april van dit jaar. Er werd quasi onmiddellijk gestart met chemo, van opereren werd niet gesproken, ook omdat ze al uitzaaiingen over haar ganse lever heeft. Haar behandelende arts zei haar dat ze niet zo heel veel last zou hebben van bijwerkingen van de chemo, maar helaas, aanvankelijk viel dit nog mee, maar hoe meer beurten chemo je krijgt, hoe slechter je je gaat voelen. De haaruitval en misselijkheid valt eigenlijk dan nog mee in vergelijking met de diarree. Dit is voor haar het ergst. Vooral ook omdat ze hiervoor beroep moet doen op mijn vader, want door de chemo (of de tumor, dat weten de artsen niet) heeft ze ook weinig gevoel in haar onderste ledematen.

Hoewel het een moeilijke periode is, proberen we er in ons gezin toch voor iedereen er gewoon te ZIJN te luisteren naar elkaar. Op dit moment weten we dat haar prognose niet schitterend is, maar dat houdt niet weg dat we proberen te genieten van de momenten dat we allemaal samen zijn...

Is er op dit forum ook een plaatsje voor de familieleden waar zij hun verhaal kwijtkunnen? Of kan dit gewoon bij het posten van een bericht?  Ik kan me voorstellen dat mensen die een betere prognose hebben dan wij, dat zij dit moeilijk vinden.

groetjes